„Keresőoptimalizálás”


2017.03.16.

SEO-szakembert bízna meg oldalával kapcsolatos keresőoptimalizálási munkával? Nézzük, mire érdemes ilyenkor odafigyelni!

 Amikor a Google ad SEO-val (Search Engine Optimalizationnel, azaz keresőoptimalizálással ) kapcsolatos tanácsokat, akkor azokra mindig érdemes odafigyelni! Mivel a SEO sokak számára teljesen ismeretlen terület, ezért érhető, ha a munkát szeretnék olyan szakemberrel megoldatni, aki valóban ért is a keresőoptimalizáláshoz. A Google nemrég kiadott egy videót, ahol Maile Ohye beszél a SEO-ról, aki már több mint 10 éve dolgozik a keresőóriásnál, így remek rálátása van a témára. Nos, nézzük a legfontosabb tanácsokat - egyenesen a Google-től!

Amit látni kell, hogy a SEO megérthető, ha valaki elegendő időt szán arra, hogy felfedezze, a keresőoptimalizálás mögött milyen szabályszerűségek húzódnak meg. Arra is ügyelni kell, hogy a SEO-tanácsadó javaslatainak mindig összhangban kell lenniük a Google ajánlásaival, mert he nem, abból problémák fognak adódni. Nagyon fontos lesz a felhasználói élmény is! Ha a tanácsadó nem elkötelezett a cég mellett, aki megbízta őt a weboldala optimalizálásával, akkor az a tanácsadó nem teszi a dolgát, így rövid úton búcsút kell tőle venni! Mindig figyelembe kell venni a SEO-tanácsadó kiválasztásánál, hogy milyen referenciákat tud felmutatni! Mindig igényelni kell technikai és keresési auditot is! És azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresőoptimalizálás csapatmunka, amiből ha az ügyfél nem veszi ki a részét, akkor szintén nem lehet megfelelő eredményt elvárni

Mindezekről persze tételesen is érdemes beszélni - haladjunk is sorrendben!

Azzal kezdtük, hogy a SEO nem valamiféle mágia, így pedig azt sem lehet elvárni, hogy a befektetett munkának köszönhetően egy honlap gyorsan az élmezőnyben találja magát! Ami egyedül eredményre vezet, az az elkötelezett, kemény munka! Ezen felül ha az oldal minősége nem megfelelő, akkor a SEO legfeljebb ideig-óráig fogja segíteni a honlapot abban, hogy jó helyezést érjen el; a tartós eredményhez mindenképpen az kell, hogy a weboldal kvalitása megfelelő legyen. A megfelelő munkához pedig idő kell, azaz négy hónaptól akár egy évig is terjedhet az az időszak, ami alatt egy SEO-tanácsadó képes lesz mérhető eredményt felmutatni! Eleve ki kell elemezni az adott honlap helyzetét, s aztán ennek megfelelően kell cselekedni, végrehajtani a változtatásokat, majd várni, hogy az első eredmények befussanak.

A második pont a Google SEO-tanácsainak megfogadása. Ez talán az egyik legfontosabb lépés, ami mellett semmiképpen sem szabad elmenni! A SEO-tanácsadótól első körben kérni kell egy olyan dokumentumot, melyben a szakember azonosítja a honlap problémáit, majd ennek megfelelően készít egy tervet, és azt a megbízó elé tárja. Ezzel a megoldással elkerülhető az, hogy a tanácsadó olyan módszereket alkalmazzon, melyek aztán nem vezetnek eredményre (kulcsszavak elhelyezése a meta keywordsben, a Google irányelveivel való ütközés stb.) A Google irányelveivel soha nem szabad szembemenni, s ha egy tanácsadó ezt teszi, akkor attól meg kell válni! A linkvásárlás, bár a Google elméletileg tiltja, csak nehezen ellenőrizhető, és a kiélezett versenyben igen sokan élnek ezzel a módszerrel, így nem lesz feltétlenül ördögtől való, ha valaki ehhez a módszerhez nyúl.

 A felhasználói élménynél többek között a mobilbarát megjelenítésre kell gondolni, a megfelelő navigációra stb.

Az elhivatott SEO-tanácsadó témaköre talán nem is igényel nagyfokú kifejtést, hiszen itt arról van szó, hogy a megbízóra kell helyezni a hangsúlyt, a cégre, a vállalkozásra; az a jó tanácsadó, akit nemcsak a helyezések és a rangsor érdekel, hanem valóban érdekli is az adott cég sorsa, akinek a weboldalát kezeli. Az a tanácsadó, aki képben van avval kapcsolatban, honnan áramlik a bevétel, kiktől, mit akar elérni a SEO-t igénybe vevő vállalkozás, milyen marketinges csatornákon kommunikál az adott cég, ki a konkurencia (és így tovább), az jól fogja végezni a munkáját. A Google tanácsa úgy szól ebben a tárgykörben, hogy ha egy ügynökség nem akarja egészben látni a megbízót, annak minden aspektusával együtt, akkor ott másik tanácsadóhoz kell fordulni! A vásárlók, a célok és a marketing ismerete lényeges vonása lesz egy jó SEO-tanácsadónak.

A referenciák megléte, azok ellenőrzése sem igényel túl sok magyarázatot; talán csak annyit, hogy érdemes olyan tanácsadót választani, akivel remekül együtt lehet működni, dolgozni.

A SEO-audit kérése sem érthetetlen dolog, hiszen ha egy tanácsadó megfelelőnek tűnik, akkor következő körben ajánlott lesz tőle technikai és keresési auditot kérni; ezzel a tanácsadó hozzáfér a Search Console és Google Analytics fiókokhoz, amivel rálátása nyílik a weboldalra. Aki minőségi auditot tesz le ekkor az asztalra, annak a jelentésében benne lesz az, hogy mi a probléma, mi a javasolt fejlesztés, a ráfordítás becsült összege, a munka megbecsült pozitív hatása, amit a SEO-val el lehet érni s egy terv arra vonatkozóan, hogy mit kell tenni akkor, ha nincs esetleg nincsen eredménye a munkának. A technikai auditnak pedig a belső linkelés, az URL-paraméterek, a szerver problémák és a válaszkódok körét kell mindenképpen érintenie. A kulcsszó-helyezés javítására pedig a régi tartalmak feljavítása, aktualizálása, a belső linkelés fejlesztése, a téma felpörgetése és a konkurencia elemzése jelenti a megoldást; a tanácsadónak ezekre ki kell térnie!

A végére maradt az ügyféllel való együttműködés, hiszen hiába a remek ötletek, hiába lesz tűpontos egy audit például, ha a megbízó nem működik együtt teljes mértékben, akkor a keresőoptimalizálás nem fog eredményre vezetni.

Összegezve az eddigieket: ha valaki a fenti irányelveket komolyan veszi, s ezek alapján választ magának SEO-szakembert, akkor ott idővel az eredmények sem fognak elmaradni!


Beküldve a(z) Keresőoptimalizálás kategóriába | Szólj hozzá!

2017.03.16.

Vajon számít az oldalstruktúra a keresőoptimalizálás során? Járjunk utána!

 Aki nem kezdőként csöppen bele a keresőoptimalizálásba (Search Engine Optimalization, azaz SEO), annak talán mond valamit a Google Panda algoritmusa; nos, ez lenne az az algoritmus, mely minőség szerint rangsorolja az egyes weboldalakat, ez mondja meg, hogy melyik oldal mennyit is "ér" a Google felől vizsgálva. John Mueller Google szóvivő (aki mindig remek tippeket szokott adni SEO-témában) legutóbb elszólta magát, hogy a Panda algoritmus igenis figyeli az oldalak struktúráját, s ha azt észleli, hogy az nem bír megfelelő minőséggel, akkor azt a algoritmus negatívan fogja megítélni, ami aztán az adott oldal rangsorolására is kihat!

Mindet azért érdekes, mert eddig a Google soha nem mondta ki azt kerek-perec, hogy az oldal struktúrája is negatív hatással lehet az oldal besorolásakor, mint ahogy azt sem állította eddig, hogy egy jó struktúra előnyt jelenthet a jó helyezésért vívott harcban.

Mindez sarkosan azt jelenti, hogy akinek a weblapja nagyon rossz oldalstruktúrával van felépítve, annak érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy ezen mielőbb változtasson! A SEO során mindenképpen jól felépített oldalban kell gondolkodnunk, mely átlátható, kellően strukturált, ugyanis az fogja biztosítani a belső oldalak kellő linkerejét.

Szóval: ha valaki eddig nem ügyelt arra, hogy az oldala rendesen fel legyen építve, mert azt gondolta, hogy a keresőoptimalizálás során ez nem lesz lényegi elem, az most már tudja, hogy ez bizony nincsen így!


Beküldve a(z) Keresőoptimalizálás kategóriába | Szólj hozzá!

2017.03.08.

Érdemes aggódni, ha oldalunk Domain Authority-értéke vissza esett?

Aki ismerősen mozog a SEO (a Search Engine Optimalization, azaz a keresőoptimalizálás) világában, annak a Domain Authority-érték elég sokat mond. A DA a moz.com (egy SEO-analitikában utazó oldal, mely a Moz cég tulajdona) mutatószáma, mely 0-tól 100-ig mutatja a weboldalak linkprofiljának erősségét. Maga az így kapott szám annak a kifejeződése, hogy az adott oldalnak milyen potenciálja van jó helyezést elérni a linkprofilja alapján. (A DA több tucat egyéb mutatóból tevődik össze, nagyjából úgy, hogy például a FIFA-játékok esetében az egyes játékosok végső pontszáma.)

 

Az alábbi cikk aktualitását az adja, hogy a DA-értékek 2017. január 27-én óriásit zuhantak a korábbiakhoz képes. Érdemes megvizsgálni, hogy ennek a történésnek mi volt az oka!

Amikor a Google, akit senkinek nem kell bemutatni, visszavonta a weboldalak értékelésre használt Page Rank érték nyilvánosságát, a DA maradt/lett a legelterjedtebb mutató a weboldalak tulajdonosainak és a SEO-ban érdekelt szakemberek körében egyaránt. Maga a moz.com 30-45 napos intervallummal szokta frissíteni az aktuális DA-értékeket, s amikor erre január 27-én sor került, akkor az weboldalak DA-értékei egységesen mind visszaestek; a visszaesés földrajzi megoszlásában nem volt eltérés, ugyanis a visszavágás mindenkit érintett. 

 

Amikor egy D14-es oldal hirtelen D1-en találja magát, akkor ott mindenkinek elkerekedik a szeme, hogy itt meg mi a jó élet történt… Mivel a Moz eddig nem kommentálta az esések okát, így csak találgatni lehet, hogy mi állhat a háttérben.

Az, hogy a weben a linkek száma folyamatosan nő, míg a DA érték legfeljebb 100-as értéket vehet fel (s ezért az egyes linkek értéke folyamatosan csökken), még nem magyarázza teljes egészében a visszaesést; az már inkább, hogy a Moz folyamatosan fejleszti, javítja a DA-t, azaz megvariálja az összetevők súlyozását, azok értékét; ha pedig változik az algoritmus, ami az elszámolás alapját képezi, akkor nyilvánvalóan módosul a végső érték is. (Hogy a FIFA-játék példájánál maradjunk: a fociban például a jó labdakezelés fontosabb, mint az, hogy az adott játékos milyen gyorsan képes futni, így ha a játék a labdakezelést jobban súlyozza, akkor egy abban jártasabb játékos képes lesz előrébb végezni végső pontszámát tekintve.)

A mostani DA-értékekben látott visszaesés szerencsére nem példa nélküli, ugyanis bő egy éve már történt hasonló; igaz, akkor a Moz közleményben tudatta, hogy mi volt a visszaesés oka (egy hiba, amit javítottak, s ez okozta aztán a DA-értékek csökkenését.)

 

Valójában azt a kérdést kell feltennünk magunknak: lényeges-e nekünk az, ha az oldalunk DA-értéke drasztikusan visszaesett? 

Mivel a Moz DA-mutatója teljesen független a Google-től, olyan ez, mintha hirtelen tízszer drágább lenne minden a boltokban, ugyanakkor a pénzünk is tízszer több lenne ezzel összhangban. Magyarán: nem történt semmi sem. A DA-érték visszaesése nem befolyásolja egy weboldal rangsorolását!

A DA-értékek visszaesése ugyanakkor befolyásolhatja a linképítést, ugyanis a mesterséges linképítés idehaza elsősorban az adott oldal DA-értékén keresztül kerül elszámolásra. Így a visszaesés azzal az eredménnyel járhat, hogy ugyanazon az értéken alacsonyabb DA-értékű linkeket kapunk. Mindez azonban nincs kihatással semmiféle módon az érintett linkelő oldal erejére, hiszen a DA-érték (és így a Moz maga) teljesen független a Google-től. 

Szóval ha magas DA értékű oldalról kap valaki linket, akkor amiatt nem fog javulni az adott oldal helyezése a Google találati oldalán!


Beküldve a(z) Keresőoptimalizálás kategóriába | Szólj hozzá!

2017.01.03.

Ausztria keresőoptimalizálás és linképítés

Elindítottuk keresőoptimalizálás és linképítés szolgáltatásunkat Ausztriában is. Cégünk több éve jelen van már a külföldi keresőoptimalizálás piacán, de mostantól, Ausztriában a Google.at-n is segítünk előre vinni az ügyfeleink weblapját. Ausztriai keresőoptimalizálási munkálatok nem térnek el hazánkétól, így a weblap elemzéssel és weblap javításával indulnak a munkálatok.

 

Amennyiben javítottuk a weblap on-site beállításait, külső linképítéssel juttatjuk a weblapot a lehető legjobb helyekre a kiválasztott keresőszavakra.

A keresőoptimalizálás egyre fontosabb, hiszen a legtöbb cég már felismerte a lehetőséget ebben a szolgáltatásban és költenek a keresőoptimalizálásra, hogy elől legyenek a keresőkben így szerezve több és több új vásárlót.

 

Nézze meg Ausztriai linkcsomagunkat. Katt ide.


Beküldve a(z) Keresőoptimalizálás kategóriába | Szólj hozzá!

2016.12.22.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és B.U.É.K 2017!


Beküldve a(z) Keresőoptimalizálás kategóriába | Szólj hozzá!

« Régebbi bejegyzések
© 2008 H-Well Kft. Minden jog fenntartva.