Blog   /   Blog írás kezdőknek, Így kell csinálni SIKERESEN
blog írás
ÍRTA: H-Well Kft

Blog írás kezdőknek, Így kell csinálni SIKERESEN


Manapság már sokan kacérkodnak a blogolás gondolatával, és egyre többen vágnak bele a saját blog létrehozásába.

 

Ebben a cikkben, leírjuk a legfontosabb lépcsőket ahhoz, hogy ez alapján sikeres blogger lehessen.

 

 

Miért jó ötlet a blog írás?

 

Ha Ön is szeretné elkezdeni egy saját blog készítését, és szeretne blogot írni, akkor szuper döntést hozott, hiszen a blogírással kinyílik a világ előttünk:

 

  • közösséget építhetünk

  • barátokat találhatunk

  • naponta segíthetünk

  • feltöltődünk és fejlődünk

  • kifejezhetjük önmagunkat

  • magabiztosabbak leszünk

  • kreativitást nyújt

  • felszabadítja a lelkünket

  • új dolgokat tanulhatunk meg

  • pénzt kereshetünk vele, stb,

 

Ezek után már csak egy kérdés marad. Miért ne indítanánk blogot?

 

 

Saját blog készítés

 

Minden kitűzött cél eléréséhez tervre van szükségünk, ahogy most is.

A legfontosabb elsőként, az önmagunk és a blogírás viszonyának vizsgálata. Biztosnak kell lennünk magunkban, hogy ez az a tevékenység, amiben jól kifejezhetjük önmagunkat:

 

  • mit szeretnénk elérni a blogírással,

  • mi a kitűzött célunk,

  • miért tetszett meg nekem a blog indítása,

  • mi az a belső indíttatás, amiért egy saját blog létrehozása jó ötlet számunkra;

  • van e folyamatosan, akár naponta 4 óra szabadidő a blogoláshoz,

  • befektethető e valamennyi összeg a költségvetésünkből,

  • kinek szeretnénk írni, melyik célcsoportnak van mondanivalónk,

  • kik felé irányul segítő szándékunk, ha van

  • vagy inkább üzleti célok, munka miatt? stb.

Azért is fontos, hogy tiszta képet kapjunk a blogíráshoz való viszonyunkról, mert így körvonalazódik ki a cél, hogy meddig akarjuk ezt fejleszteni, meddig akarunk eljutni.

 

Tudnunk kell hozzá, hogy egy gyorsan jött gondolat: “huu blogot akarok írni ”, vagy sokkal megalapozottabb döntés  neked, hogy írj.  Tényleg érdekel, esetleg a vállalkozás miatt, vagy mert ez segítség lehet az emberek-,, olvasók  számára. Egy adott téma miatt fog / fogsz neki vagy esetleg több dolog is lehet az oka. Az is fontos, hogy magyar-, vagy idegen nyelven szeretnénk / szeretnéd indítani… ezekre s az ezeken túl felmerülő kérdésekre is  érdemes választ adni magunknak a gondolkodás ideje alatt.

 

Ha most tudjuk a célunkat, utána kevésbé leszünk bizonytalanok a siker felé vezető úton, nem fordulunk vissza egy idő múlva, hiszen van egy jövőképünk! Ha ezt átgondoltuk, akkor  ott már nem lehet más, csak egyszerűen útnak indulni és mindenképpen követni terveinket az álmainkat!

 

Miért fontos tudnod ezt a legelején?

 

Mert csak akkor tudunk következetesen építkezni egyik napról a másikra, és ezáltal egyre sikeresebbek lenni, ha az alapfeltételek adottak, az alapok stabilak és így a pénzünket sem dobjuk ki feleslegesen. Továbbá olyan bakit sem csinálunk ezek után – remélhetőleg -, amit később megbánhatunk. (pl.a díjtalan, és fizetős webhelyek, honlap de erre később térünk rá)

 

 

Célcsoport, akinek írunk

 

A marketing terv összeállításának első pontja, első kérdésköre a marketingstratégiánkon belül, a célcsoportunk meghatározása, pontosan tudni azt, hogy ki fogja olvasni a cikkeket.

 

Ki a célcsoportunk? Kinek írjuk a tartalmakat?

 

A tartalommarketingben ez a célcsoport, az úgynevezett buyer persona. A buyer persona, egy általunk kitalált konkrét személy, aki megtestesíti egy személyben azokat az embereket, akik számára írunk. Ők lesznek az olvasóink / ólvasóid..

 

Kinek kínáljuk termékeinket, írásainkat, a blogoldalak tartalmait?

 

Arról már sokat hallottunk barátoktól ismerősöktől, hogy a blogokon keresztül “kiírják magukból “a belső érzéseiket, amelyek nap mint nap foglalkoztatják őket. A blog-írás erre tökéletes. Lehet, hogy a ezek az érzések, hasonlók másokéval, a problémák, a felmerülő kérdések sem egyediek. Mire  és hogyan tudom / tudjuk ezeket az érzéseket arra fordítani, hogy pl,segítsünk?

 

Úgy, hogy olyan célcsoportnak írunk, akiknek hasonlóak a problémáik, érzéseik, világnézetük. Ezért fogják olvasni, keresni a bejegyzéseket. Meg kell találnunk azt a célcsoportunkat akik előtt hitelesek az írásaink, tudnak velünk azonosulni, mi pedig az Ő problémáikkal. Majd megoldást is nyújthatunk számukra. Hogyan, milyen módon találjuk meg őket, a célcsoportunkat?

 

Nézzük meg előszőr a közösségi oldalakon lévő kérdéseket, hogy milyen témában kérdeznek az olvasók miről írnak, mely témát boncolgatnak. Mik azok, amelyek foglalkoztatják a célcsoportunkat, vizsgáljuk meg a problémáikat, az ügyfeleink visszajelzésit – ha vannak, az oldalon-, a hasonló témakörben blogolók írásait, a hozzájuk fűzött kérdéseket, a versenytársak kérdéseit, problémáit, és a válaszokat, a megoldásokat.

 

Először is, ezekből a kérdésekből készítsünk egy összeállítást, hozzunk létre bejegyzést, amelyből kialakul egy összkép a célcsoportunk, perszónáink problémáiról, amire mi adhatjuk meg a hasznos válaszokat, és érdemben leírhatjuk gondolatainkat esetleg a megoldást azoknak, akik - fognak olvasni.

 

Ha megvan a célunk, megvan a célcsoportunk, elkezdhetjük, a technikai megoldások kérdéskörét megvizsgálni.

 

 

Blog indítása

 

Nagyon sok feladatunk van, de az első lépcsőt követi mindig a következő, amire a csúcsra érünk. Tehát, a következőket fogjuk sorba venni, amelynek a végén, csak az lesz a dolgunk, hogy mindenki tudjon a blogunkról:

 

  1. Blogplatform kiválasztása

  2. Domain név és tárhely bérlése

  3. Blog feltelepítése

  4. Sablon kiválasztása

  5. Blogbejegyzés létrehozása

  6. Minél több ember láthassa

 

Melyik blogplatformot válasszuk?

 

Mit jelent a blogplatform?

A blogplatformok tartalomkezelő rendszerek, használatuk egyszerű, nem igényel technikai tudást sem szinte. Az ingyenes alapcsomagot úgy korlátozták le, hogy azt tényleg mindenki tudja használni, senki nem állhat itt meg, annyira egyszerű. A cél itt is üzlet természetesen: a felhasználók, akik kinőtték az ingyenes, korlátozott lehetőséget, áttérjenek majd az általuk kínált, fizetős megoldásra (ami persze nem kerülhető meg).

 

Blog készítés ingyen a blogplatformokon:

Előnyei kecsegtetőek, egy kezdő blog írónak, mármint az, hogy nem kell fizetni. Teljesen ingyenesen is kezdhetünk vele blogolni, amennyiben az alapcsomagot választjuk, mert díjtalan domain nevet is kapunk az oldalunkhoz, és ingyen (korlátozott méretű), tárhelyet is DE!

 

Mivel tudjuk, hogy néha az ingyen a drága és semmit nem adnak manapság ajándékba, gondoljunk arra, hogy ilyen esetben milyen ára lehet ezeknek a kedvezményeknek.

 

Blogplatformok hátrányai:

Ingyenes csomag esetében, a tulajdonos továbbra is a platform tulajdonos marad, nem mi. A rajta lévő rengeteg írásainkról, fotóinkról nem rendelkezhetünk,.. nem a miénk. Ez azt jelenti, hogy ha úgy dönt a tulajdonos, hogy megszünteti a blogplatformját, minden rajta lévő dolgunkat elveszíthetjük. (Ha szerencsénk van email érkezik).

 

Továbbá, nehezebben bővíthetjük, fejleszthetjük (csak plusz költséggel); kevés variációnk lesz a design használatához, továbbá, nehezebben hirdethetünk a felhasználási feltételekben leírt korlátozások miatt. Ha idővel mégis inkább a WordPress –t szeretnénk használni, vagy egy másik komolyabb rendszert, akkor sajnos „nehéz elválás” lesz, két okból is. Ha mindent cikkünket, képeinket, stb. szeretnénk átköltöztetni pl. a WordPress-re, akkor lehet, hogy segítséget kell kérnünk egy szakembertől, ami pénzbe kerül, másrészt a blogplatform sem szívesen engedi el ügyfeleit.

 

A következő blogplatformokon lehet tájékozódni az ajánlataikról:

 

  • blogger.com /Google blogplatformja/

  • tumblr.com

  • blog.hu /index.hu blogja/

  • reblog.hu /origo.hu tulajdona/

  • blogstar.hu

  • medium.com

  • wordpress.com (Ez az ingyenes változata, és nem a „.org” változat, amit sokan használnak, WordPress a tulaj)

Fenti blogplatformok ingyenes csomagjában a domain nevünk is korlátok között van. Mindegyiknél a következő a felépítés szerint épül fel és néz ki a domain név: pl. blognév.tumblr.com Nem igazán izgalmas!

 

Cégünk egyedi weblapokat készít weboldal készítés árak itt.

 

 

Blog indításhoz legjobb a WordPress

 

Nézzük meg a másik oldalt, abból is a legjobbat, a WordPress tartalomkezelő rendszert, ahol szabadon szárnyalva korlátok nélkül, történik a blog készítés, és kreatívan megvalósulhat a saját blog indítása. (Ezeket a tartalomkezelő rendszereket CMS-ként emlegetik (angolul: Content Management System).

 

A WordPress előnyei:

Írhatnánk, hogy csak előnyei vannak, rossz oldal nincs, de nem, mert lesz két, fizetős „hátránya” is, ami nem megfizethetetlen. De nézzük most azt, hogy miért érdemes a WordPress tartalomkezelőt választani: nyílt forráskódú fejlesztés, tehát folyamatosan fejlődik, átlátható, egyszerű, értelemszerű.

 

Bármit létrehozhatunk a kódoktól mentes, adminisztrációs felületen. Vezeti a kezünket csak kattintgatunk, és azonnal érthető, szinte mint egy Word dokumentum. Több ezer bővítmény, több ezer sablon vár minket. Később, ha fejlődünk és többet szeretnénk / szeretnél, vagy pedig izgalmasabbra vágyunk, bővíthetjük, mert könnyen fejleszthető, jó tartalomkezelő a rendszer, ingyenes, tökéletes megoldás.

 

WP hátránya: a saját tárhely és a saját domain név pénzbe kerül. /bár ez minden weblap esetében fenn áll./

 

Hamarosan rájövünk, hogy ez a fajta hátrány, bőven megéri a minimális ráfordítást és előnyei mellett, nem kiadás. Válassz tehát jól!

 

Első és legbiztosabb indok erre, egy statisztikai adat: „A WordPress-t az összes webhely 36,5% -a használja, vagyis a tartalomkezelő rendszerek 63,4% -os piaci részesedése.”

A számok nem hazudnak, a tények magukért beszélnek. Csak egy kis kitérő megjegyzés a hátrányt illetően: 

 

Mennyibe kerül a WordPress havi költsége?

Tárhely szolgáltatótól függően, havi 2.000-10.000 Ft összeghatárok között tervezhetünk. 

További jó CMS rendszerek is léteznek, amelyek közül választhatunk még: Joomla, Drupal. Ingyenesek ezek is, de nehezebb a kezelésük). Nem ok nélkül vezeti a piacot a WP!

 

 

Domain név és tárhely bérlése

 

A domain név és tárhely bérlése előtt érdemes tájékozódni, hogy számunkra melyik szolgáltató a legkedvezőbb. Bizonyos szempontokat vegyünk figyelembe a tájékozódás során, nehogy az elsőként meghallott olcsóbb ár legyen később a drágább (pl. hogyan módosul az ár, amikor hosszabbítást kérünk). Itt szétnézhetünk az ajánlatok között: Tárhely szolgáltatók

 

Mi legyen a domain név?

Ha tanácstalanok vagyunk a név kiválasztásában és nem történt még meg az azonnali ragaszkodásunk egy névhez, akkor érdemes a saját márkánk nevét választani domain névnek.

 

Ha az ötleteket követően, megszülettek az esélyesek, akkor érdemes ellenőrizni, hogy ezek a domain nevek szabadok e. Ha mázlink van és szabad a kiválasztott domain, akkor azonnal le kell foglalnunk: kattintsunk a „vásárlás” gombra, mert elhappolhatják előlünk.

Ha ezzel készen vagyunk, kiválasztottuk a domaint, akkor elméletben már van nevünk, tárhelyünk, domain-ünk. Nagyon szuper! Lépjünk egy fokot feljebb!

 

 

WordPress blog készítés, saját tárhelyünkre!

 

Egy nagyon izgalmas résszel folytatódik az eddig sem unalmas folyamat, végre láthatjuk a saját tárhelyünkön majd a saját blogunkat!

 

 

Sablon kiválasztása

 

A WP sablon, kifejezés nem igazán találó, hiszen ez nem „csak” egy sablon, az oldalunk kinézetéhez, hanem egy hatalmas funkció csomag. A WordPress.org nem ok nélkül a legcsúcsabb CMS. A sablonokat hiába használja mindenki, nem lesz ugyanaz a kapott élmény, hiszen a vizuális szerkesztővel személyre szabhatjuk a sablon által biztosított keretet.

wp sablonok

 

Választhatunk ingyenes sablonok közül (több mint 4000), és a fizetős sablonok közül.

A fizetős sablonok felhasználóbarát rendszerével lehet igazán frenetikus oldalakat kialakítani, a vizuális szerkesztés és az ismétlődő elemek segítségével.

 

 

Blogbejegyzés létrehozása

 

Megvan a megfelelő weboldal, az első blogbejegyzésünk írásával folytatjuk. Következik, a blogkészítés a blogok írása, a leendő olvasóid örömére. Blogírás WordPress-szel.

 

Előtte azonban, feltétlenül állítsuk be egy nagyon fontos megjelenést, mégpedig azt, hogy minden bejegyzés linkje, egységesen jelenjen meg:

 

Ehhez a weboldalunk vezérlőpultja feliratot kell megkeresnünk, bal oldalsávban, legfelül:

Vezérlőpult -beállítás - közvetlen hivatkozások -közös beállítások - bejegyzés címe

Így minden bejegyzés a saját címével jelenik meg a linkeken.

 

bejegyzés címe

 

Kezdhetjük is az első blog készítését, miután a vezérlőpult alatti bejegyzés címszóra kattintunk: Új hozzáadása

 

Az itt talált sablont, „csak” ki kell töltenünk!

 

Cím, tartalom, szövegszerkesztés,…nagyon egyszerű, ugye?

 

Címet adjunk az elején, aztán a szöveg megírását követően, amikor a tartalmat megszerkesztettük, elrendeztük, még pici módosításokat végezhetünk rajta, visszatérhetünk rá.

A könnyebb, gördülékeny, élvezhetőbb cikkek olvashatósága kedvéért, érdemes alcímeket is adni, illetve kiemeléseket végezni a blogunkon / blogodon.

 

Ami fontos, és minden cikket érint: mindig mentsük a munkánkat!

 

Jobb oldalt legfelül található a mentés gomb. Az egyéb beállításoknál, legalább kattintgassuk végig a lehetőségeket ismerkedjünk meg velük. Láthatjuk, hogy kiemelt képet adhatunk a blogunkhoz, ez lesz a blogunk fő képe. Szövegszíneket, kiemeléseket stb. végezhetünk. Ne csodálkozzunk, hogy első alkalommal, de lehet, hogy sokadik alkalommal is úgy elrepül az idő, hogy észre sem vesszük.  

 

 

Mutassuk meg a világnak, elkezdtük a blogolást

 

Megírtuk az első blogunkat, és közben már azon gondolkodunk, hogy hogyan tudassuk másokkal majd (a buyer personáinkkal), hogy a saját blog indítása megtörtént, a blog készítés lépcsőjét is magunk mögött tudhatjuk és elindultunk a blogírás útján.

 

Akkor elsőként, miután elkészítettük a fantasztikus blogbejegyzésünket, kattintsunk a KÖZZÉTÉTEL gombra!  (Fent jobbra) Ugyanis, ha ezt elfelejtjük, akkor várhatjuk a sok-sok hozzászólást -hiába!

 

Létezik néhány fontos adat, amelyet “kötelező” kitölteni. Ezek a  metaadatok. A meta adatok felelősek azért, hogy a weboldalaink megfelelően jelenjenek meg a Google találati listában. (meta adatok: Title=cím, meta description = leírás, meta keywords=kulcsszavak)

 

Illetve ha szeretnénk, hogy  a Facebookon, minden ismerősünk, barátunk lássa a legtöbb  blogunkat/ blogodat, akkor egy nagyon fontos adatot is ki kell töltenünk, ez pedig az Open Graph. (Többek között erről is olvashatunk előző cikkünkben)

 

Tehát közzétettük az interneten a blogunkat, (közzétetted a blogod), most már bárki láthatja, hogy írsz sőt  lehet rendszeres olvasó bármelyik látogató most már. De ez még nem lesz elég a kezdeti sikerekhez sem, a „tömeges érdeklődés” szempontjából.

 

Ezért tennünk kell:

Már a sokadik lépcsőt is megtettük, de még mindig nem vagyunk a célunknál. A következő lépcsőfok:  a promóció. Mit jelent ez?

 

Attól függ, hogy mi a kitűzött célunk, mi van a marketingtervünkben. Ha közösséget szeretnénk építeni, akkor a bejegyzéseinket megoszthatjuk például a Facebookon. Itt sokan olvashatnak minket, de hatalmas követőtáborunk, nem igazán lesz. A facebookozók szokása nagy általánosságban a rohanás, a képek befogadása. Szöveges tartalom olvasására már nincs idő, mindenki rohan tovább.

 

Ha marketingstratégiákban az a célt tűztük magunk elé, hogy meghódítjuk a „világot”, akkor a következőket lehet érte tenni.

 

  1. Közösségi média mindenképp!

Ingyenes lehetőségeinket nem szabad, nem kihasználni. Itt megtalálható a világon mindenki: Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest, itt van a teljes Buyer Persona létszámunk!

 

  1. Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás, nagy lehetőség azoknak a vállalkozóknak, szolgáltatóknak, cégeknek, szervezeteknek ideális, akik valamilyen terméket, szolgáltatást kívánnak értékesíteni és hosszú távú bevételt várnak.

 

A SEO vagy keresőoptimalizálás, ideális a hosszútávban gondolkodók számára, akik tartós eredményeket, hosszú távú sikereket szeretnének. A szolgáltatás költségei jellemzően sokszorosan megtérülnek.

 

Ha viszont egyszer elkezdtük az írást,  időt tudunk / tudsz rá szakítani, akkor érdemes folyamatosan tenni ezt. Hiba lenne őket, az olvasóidat elhanyagolni. Ha csalódás éri őket, elpártolnak. Arra mindig érdemes gondolni, hogy nap-mint nap az írást válaszd szabadidődben. Ha naponta megírsz egyet, akkor is lesz anyag, ha mondjuk nincs lehetőség az írásra...és amit persze meg tudsz osztani, az egyre sokasodó célközönséggel.

 

 

Google Analytics

 

Goggle Analitics ingyenes eszközeiről, a szolgáltatásról feltétlenül érdemes szót ejteni, hiszen a későbbiekben, a vállalkozás marketingtevékenységében óriási segítség lesz. Akit bővebben érdekel, itt talál információt róla

 

Blog létrehozása és a pénzkeresés?

 

Igen, reális kapcsolat ennek a kettőnek az együttese, DE!

Ez csak akkor igaz, ha nem kimondottan a pénzért blogolunk. Fogalmazzuk meg ezt úgy, hogy ha hosszútávon, kitartóan és rendszeresen szívvel lélekkel jó blogolunk, akkor ez idővel, passzív jövedelemhez vezet.

 

Hogyan kereshetünk tehát pénzt?

 

  • ha saját termékünket adjuk el, ami bármi lehet: információs termék, egyedi-, vagy kézzel készített termék, stb.

  • szolgáltatást kínálunk, ami szólhat gyermekeknek, felnőtteknek (pl. keresőoptimalizálás)

  • mások termékét is reklámozhatjuk jutalékért

 

Összegezés:

Végigjártuk elméletben mit takar egy a saját blog létrehozása, egy blog indítása, a blog készítés.

Itt sem kivétel az általános érvényű nézet, hogyha minőségi terméket, szolgáltatást szeretnénk létrehozni, ahhoz minőségi alapanyag szükséges.

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

Ingyenes online képszerkesztő program lista
# Hashtag
SWOT elemzés: Mi az és hogyan működik?
Link rövidítés Bitly használata



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.