Google Ads Anno AdWords
Google Ads
Nem ismeri hogyan is működik az Ads?
Segítünk megérteni ezt a marketing lehetőséget.
Részletes ismertető!
Google Ads Marketing
A Pay Per Click rövidítve PPC vagyis kattintás alapú hirdetési rendszerek (AdWords, Facebook, Linkedin hirdetések) közös jellemzője, hogy csak a hirdetésre kattintások után kell fizetni, magáért a megjelenésért nem.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a megjelenésnek nincs költsége. Ha túl sokszor jelenik meg a hirdetésünk miközben kevesen kattintanak a hirdetésre, a Google úgy érzékeli, hogy az ajánlatunk nem érdekes az emberek számára, és megemeli számunkra a kattintások árát, rosszabb esetben nem mutatja a hirdetésünket.
Ezért olyan kampányt érdemes csak futtatni, amely kiválóan megírt hirdetésekkel pontosan a célcsoportunkat célozza, és jó minőségű oldalra irányítja őket a kattintás után.
A Google Ads (korábban AdWords) a jelenlegi legfejlettebb kattintás alapú hirdetési rendszer, nagyon finom targetálási lehetőségekkel rendelkezik.
Segítségével más marketing módszerekhez képest viszonylag olcsón lehet elérni a potenciális ügyfeleket.
A célcsoport alapján meghatározzuk, hogy hol fusson, és hol ne fusson a hirdetés, valamint, hogy hol, kinek, mikor, hányszor jelenjen meg a hirdetés.
A módszer előnye, hogy indítás után gyakorlatilag azonnal előre kerül a Google-ben az oldal hirdetése a vállalkozásnak fontos kulcsszavakra, szemben a keresőoptimalizálással, amelynek több hónapra is szüksége lehet ugyanehhez.
A rugalmassága rendkívüli előnyt jelent az outdoor kampányokkal szemben, mert a hirdetési beállítások, vagy a szövegek és képek változtatására, cseréjére folyamatosan lehetőség van.
Kiválóan mérhető, így pontosan nyomon követhető a kampány hatékonysága.
A Google Ads hirdetéseket elsősorban a Google keresőben megjelenő szöveges hirdetésekről ismerik legtöbben (Google Search Network), de a Google Ads-hez tartozik egy hatalmas oldal hálózat amelyen banneres hirdetések tudnak megjelenni (Display network), plusz ott a YouTube, amelyen banneres és videóhirdetéseket is meg tudunk jeleníteni.
Hirdetés típúsok
Google Search Network: A Google keresőjében történő szöveges hirdetés azért különösen hatékony, mert a felhasználók proaktívan, saját maguk mondják el, hogy mi az, amire szükségük van. A jó kulcsszavak kiválasztásával és a licitek finomhangolásával így pontosan meg lehet célozni egy vállalkozás potenciális ügyfeleit.
Google Display Network: Az ezen a hálózaton futtatott képes hirdetések elsősorban brandépítésre alkalmasak. Magyarországon és külföldön is több millió kiváló blog, portál, híroldal vagy más honlap van, amelyeken futnak a Google képes hirdetései.
Igény esetén a kampányhoz szükséges statikus vagy dinamikus bannereket és egyéb grafikai elemeket külön díj ellenében segítünk elkészíteni.
YouTube: Szerepe egyre nagyobb, a 25 év alattiak már alig néznek televíziót, de annál többet nézik a YouTube-ot. A reklámvideó hatalmas előnye az, hogy pénztárcabarát, látványos és figyelemfelkeltő.
Nem csupán videót, de Google hirdetést is megjeleníthetünk a legnagyobb videómegosztón. A display kampányokhoz hasonlóan, inkább brandépítésre alkalmas, azonban a jelenlegi ár-érték aránya a magyar piacon annyira jó, hogy mindenképp érdemes ezt az online csatornát is kihasználni.
A magyarok átlagosan napi 2 órát töltenek itt el, ezen belül a 10-18 éves korosztály nagy része pedig akár több, mint napi 4 órát YouTube-ozik.
Remarketing hirdetések: A search és display hirdetéseken belül egy külön műfaj a remarketing hirdetés. Először elhelyezünk egy kis kódot (cookie-t) az oldalon, amely látogatáskor települ a potenciális vásárló böngészőjébe.
Ez segít hogy később a különböző weboldalakon és a Google keresőjében újra meg tudjuk célozni azokat, akik korábban az weboldalon jártak.
Rendkívül hatékony online marketing módszer.
A Google Ads kampány építésének menete
Minősített Google Ads szakértőink egy alapos kulcsszó-, versenytárs-, és piacelemzés után bonyolultságtól és mérettől függően pár nap, vagy pár hét alatt felépítik az alap kampányt és elvégezik a szükséges adminisztrációt.
Ezután azonnal indulhat is a kampány, amit folyamatosan optimalizálunk, hogy a lehető legtöbb bevételt hozza, a lehető legalacsonyabb áron és alkalmazkodjon a folyamatosan változó technikai és piaci feltételekhez.
Az építésnek egyszeri díja, a folyamatos kampánykezelésnek havidíja van, amit a kattintásokra elköltött összeg alapján határozunk meg.
Részletek az árak oldalon olvashatóak katt ide: AdWords árak
Komplex építési és kezelési szolgáltatásunkba beletartozik a részletes elemzés, szerkezeti kidolgozás, tracking és retargeting kódok elhelyezése, kulcsszavak meghatározása és csoportokba rendezése, hirdetési szövegek megírása, targetálási beállítások, hirdetési kiterjesztések konfigurálása, a hirdetések felügyelete, a menet közbeni változtatások elvégzése.
A Google új fejlesztéseinek implementációja, az adott költségkeret leghatékonyabb felhasználása, havi jelentések küldése, üzleti eredmények elemzése Google Ads és Analytics alapján, plusz az ezzel kapcsolatos stratégiai marketing és üzleti tanácsadás.
Google kampánykezelés előnyeiről itt olvashat: Google Kampány kezelés