Marketing szótár   /   B2B
B2B

B2B


Mi az a B2B?  

 

Ha nem hallott még róla és most keresett rá először, akkor elmondjuk a lényegét:

 

A B2B Business to Business a jelentése angolul, azaz, két vagy több vállalat közötti üzlet.

 

Ha valakinek van egy vállalkozása, és egy másik vállalkozónak adja el a termékét, akkor B2B tevékenységet folytat.

 

Ezzel kapcsolatban hallhattuk még a B2C angolul Business to Consumer üzleti formáról, amelyben a vállalkozóként, magánszemélynek értékesíti a szolgáltatásait.

 

Például:

Ha nagykereskedőként, a virágboltosnak eladjuk a nagykereskedésünk által kínált termékeinket, mondjuk egy karton rózsa, két karton szalagot, 3 karton csomagolópír stb, akkor mi, B2B tevékenységet folytatunk, hiszen vállalkozónak adjuk tovább a termékünket.

 

A virágboltos, amikor a vevőnek továbbadja az elkészített virágcsokrot, akkor B2C tevékenységet folytatott, ahol a végfelhasználó, csak a vevő volt.

 

A két üzleti forma között óriási különbségek vannak: üzleti célokban, üzleti döntésekben, marketingfolyamatokban, stb.

 

 

Mi a különbség a B2B és a B2C között?

 

B2B

Különbség

B2C

viszonteladók

 

KI A CÉLKÖZÖNSÉG?

lakossági vásárlók

nagy tételben vásárol, karton, stb.

 

VÁSÁRLÁS MENNYISÉGE

néhány darab

vállalkozásérdek

VÁSÁRLÁS OKA

kedvezmények, akciók

vállalkozását fejleszteni, fejlődni

 

MIT SZERETNE ELÉRNI A VÁSÁRLÁSSAL?

divat, szórakozás

szoros

 

MILYEN A KAPCSOLAT A VÁLLALKOZÓVAL

nincs, mindegy kitől veszi azt az egy darabot

szakmai szempontok

 

MI A DÖNTÉS ALAPJA?

érzelmek, impulzusok

logikai, racionális szempontok

 

MIÉRT SZÜKSÉGES A VÁSÁRLÁS

érzelmi indíttatás

előnyökhöz jutni

MI A VÁSÁRLÁS CÉLJA

örömszerzés

 

B2B marketing nagyon fontos, hiszen a termékek hirdetés és online kommunikáció által tudnak a fogyasztó szeme elé kerülni.

 

Tehát az értékesítés előtt értékesítési folyamat kialakítása a legfontosabb ez pedig azt jelenti, hogy a marketing mind a két esetben fontos.

 

Lehet ugyan az a hirdetési forma, de más is működhet, mint akár ezek: újság, plakát, de lehet online cikk, banner, email. Így érdemes megtalálni a mi vállalkozásunknak a legmegfelelőbbet. 

 

A vállalkozás esetében az egyik ilyen megoldás, ami fel is tudja lendíteni a látogató számot az a keresőoptimalizálás.

 

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

B2C
AIDA modell
Brand



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.