Marketing szótár   /   B2C
B2C

B2C


Mi az a B2C? Megadjuk a választ!

 

 

A jelentése:

 

A B2C Business to Consumer, az a tevékenység, amikor a vállalkozások magánszemélyeknek adják el a termékeiket vagy a szolgáltatásaikat.

 

pl. Cipőt szeretnénk vásárolni, mert a régiek már nem tetszenek. Bemegyünk a cipőboltba, és a hosszú próbálgatásokat követően, megvásároljuk a kiválasztott új lábbelinket.

 

Ebben a helyzetben, a cipőboltos B2C tevékenységet folytatott vállalkozóként (ha tudott róla, ha nem) mi pedig a végfelhasználók, a vásárlók.

 

 

A  B2C és a B2B közötti különbségek:

 

A  B2C és a B2B Business to Business (pl. nagykereskedők) vállalkozások közötti nagyon sok különbség van.

 

Egyedül a brand építés a közös, mindkettőnek a célja, a legjobbnak, legismertebbnek lenni.

A két tevékenység közötti különbséget stratégiai és marketing tevékenység szempontjaiból is érdemes megvizsgálni.

 

Amire hozzánk, vevőkhöz eljut az áru, tehát megvásároljuk a terméket, több vállalkozás B2B munkája, pénze, ideje lesz, a megvásárolt termékünkben (gyártótól, feldolgozón át, szállító, kereskedőig).

 

Táblázatba foglaltuk a különbségeket:

 

B2B

Különbség

B2C

viszonteladók

 

KI A CÉLKÖZÖNSÉG?

lakossági vásárlók

nagy tételben vásárol, karton, stb.

 

VÁSÁRLÁS MENNYISÉGE

néhány darab

vállalkozásérdek

VÁSÁRLÁS OKA

kedvezmények, akciók

vállalkozását fejleszteni, fejlődni

 

MIT SZERETNE ELÉRNI A VÁSÁRLÁSSAL?

divat, szórakozás

szoros

 

MILYEN A KAPCSOLAT A VÁLLALKOZÓVAL

nincs, mindegy kitől veszi azt az egy darabot

szakmai szempontok

 

MI A DÖNTÉS ALAPJA?

érzelmek, impulzusok

logikai, racionális szempontok

 

MIÉRT SZÜKSÉGES A VÁSÁRLÁS

érzelmi indíttatás

előnyökhöz jutni

MI A VÁSÁRLÁS CÉLJA

örömszerzés

 

A vállalat a fogyasztókkal szemben különböző, jól kidolgozott marketinget állíthat fel.

 

Ez lehet online és offline hirdetés, a lényeg, hogy a fogyasztók találkozzanak a termékek megvásárlásának és megismerésének a lehetőségével. Ugyan ez áll fenn a szolgáltatás esetében is.

Értékesítési forma is lehet más egy kis üzlet vagy online webshop, attól még a fogyasztó megtalálása lehet ugyan az a marketing csatorna.

 

A vállalatok előszeretettel térnek át online megjelenésekre és a szolgáltatást vagy terméket, így hirdetik meg inkább és az értékesítés is inkább csak itt folyik. Például: adwords, facebook, keresőoptimalizálás.

 

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

B2B
4C modell
7P modell
Brand



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.