Marketing szótár   /   Keresőoptimalizálás
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás


Google SEO alapok

 

Aki „régi motoros” a szakmában, annak bizonyára kétsége sincs afelől, hogy miért pont a SEO az online marketing leghatékonyabb eszköze mind közül! De mi a helyzet azokkal, akik csak most ismerkednek a fogalommal, a folyamattal, amit a Google keresőoptimalizálás jelent?

 

Hogyan zajlik a keresőoptimalizálás 2023-ban? Miért ilyen hatékony és mi kell hozzá, hogy egy weboldal megfeleljen a SEO minden követelményének? Mit tesz a weboldallal az optimalizálás? Ezekre a kérdésekre is igyekszünk választ adni cikkünkben!

 

 

Szeretné szakértőre bízni weboldalát és érdeklik a keresőoptimalizálás árak?
Saját kezűleg vágna bele és ehhez szeretne jobban képbe kerülni a keresőoptimalizálás alapjai által?

 

 

Mi az a keresőoptimalizálás?

 

A keresőoptimalizálás jelentése, fogalma:

 

Magyarul, a magyar nyelvben keresőoptimalizálásnak, angol: SEO-rövidítés angolul: Search Engine Optimization (keresőoptimalizálás angolul - SEO rövidítése) nevezzük. Egy folyamat, amely során a weboldal tartalmát és beállításait úgy formáljuk, hogy az a keresési találatok között, az organikus találatok között, találati listán minél előrébb foglaljon helyet, minél láthatóbb helyen szerepeljen.

 

Tehát a weboldalak megjelenésének, pontosabban láthatóságának javítása a cél vele, alapja pedig a tartalommarketing. Ugyan szorosan összefonódhat más online marketing tevékenységekkel, melyek között a közösségi média marketing is szerepel, emellett mégis hatalmas előnye, hogy önmagában is megállja a helyét!

 

h-well kft

 

 

Miért a legjobb online marketing eszköz a SEO?

 

A keresőoptimalizált weboldal organikus módon - vagyis természetesen, és nem fizetett hirdetések által kerül előkelő helyre. Ez pedig óriási előny és pontosan ez az, ami miatt verhetetlen eszköz, amennyiben nagyobb konverziót szeretnénk elérni a weboldalon!

 

A PPC kampány szintén jó lehetőség a weboldal népszerűsítésére, mert egyből ott jelenhet meg a weboldalunk, ahol jobban észreveszik. De fontosabb és hosszú távú üzleti szempontból jobban megéri a keresőoptimalizálásra költeni, az alábbi tények miatt:

Miért van szükség keresőoptimalizálásra?

 

Google keresőoptimalizálás fontos alapja a jó kulcsszavak meghatározása! Ez az első lépés mindenek előtt annak érdekében, hogy a találati lista elején foglalhasson helyet a weboldal, ami ezáltal több látogatót hozhat, egyúttal nagyobb forgalmat generálhat. És legfőképp ez a célunk egy weboldallal, emiatt áldoz rá pénzt a vállalkozó, hogy minél több vásárlót, ügyfelet érhessen el az internetnek köszönhetően. Manapság pedig mindenki a neten böngészik, ha valamire kíváncsi.

 

Ezen dolgozunk mi is nap mint nap ügyfeleinkkel, hogy azok növelni tudják eladásaikat, hogy több ügyfelet szerezhessenek SEO-val! Hosszú távon megbízható és két legyet üthetünk vele egy csapásra azáltal, hogy optimalizálva lesz a weboldal és egyben minőségi tartalom kerülhet rá, ha eddig még nem tudtak foglalkozni vele kellőképp. Ez a felhasználóknak kedvez. Dióhéjban ez az oka annak, hogy miért éri meg keresőoptimalizálásra költeni.

 

Miért fontos, hogy elöl legyen a weboldalunk?

keresőoptimalizálás alapja

 

Egyáltalán mennyire nehéz előretörni? Kérdések sokasága fogalmazódhat meg a fejedben, mikor arra terelődik a szó, hogy optimalizáld a weboldaladat, kell a SEO. Miért? Mennyiért? Hogyan?

 

Azt a legtöbb cég megtapasztalja, hogy milyen a konkurenciával versenyezni. Általában nem csak egyetlen konkurens féllel számolhatunk, vagy néhány másikkal, hanem akár ötven vagy még több. A ritka kivételeket leszámítva, mindenkinek van konkurenciája, akit nem csak utol kell érni, hanem a legjobb, ha lekörözzük őket. Ezt a versenyt a keresők kapcsán a találati listán is meg kell lépni! A SEO egy eszköz, amit hozzáértő munkával az előnyünkre fordíthatunk, hiszen a weboldalról több forgalmat lehet csinálni az ügyfélnek. Persze ez csak akkor működik, ha valóban szakértő foglalkozik a weboldallal.

 

Az internet egy hatalmas platform, ahol megannyi információ van jelen. Ha valami jobbat tudunk kínálni, mint a többiek vagy legalábbis a nagy többség, amivel a listán az elsők között szerepelhetünk, akkor máris többen fognak a mi weboldalunkra kattintani az adott keresőszóra felsorakozó találatok közül. Ezzel együtt automatikusan folyamatosan növekszik a bizalom az oldal felé, avagy megéri minőségi weoldalt készíteni. De ehhez olyan beállításokra, tartalomra és persze látványra van szükségünk, ami kielégíti nem csak a felhasználókat, hanem a Google-t is!

 

Ezért van szükség SEO tanácsadásra, SEO szakértőkre, mert ők pontosan tudják, hogy mi kellhet ahhoz, hogy versenybe lehessen szállni a konkurens weboldalakkal! Ha pedig bekerül a TOP találatok közé a fontos kulcsszavakra az oldal, akkor egyre több és több látogató érkezik majd az oldalra, mert releváns tartalmat kapnak, azzal nagyobb konverzió érhető el! Ezzel együtt nagyobb bevételt generálhatunk – ezért lényeges, hogy elöl legyen a weboldal!

 

 

A SEO eredményei mérhetők!

 

Egy nagyon jó példát hoznánk most fel, mégpedig a Facebook hirdetéseket. Népszerűsítés szempontjából általában eredményes - jó kezekben. De még ha ki is lehet találni frappáns, megragadó bejegyzés szövegeket, önmagában az, hogy posztolunk nem elég ahhoz, hogy kellő emberhez elérjen a mondanivalónk. Bár a bejegyzés létrehozása ingyenes, az embernek itt is mindenképp költeni kell rá, hogy sikereket érhessen el. Ez eddig rendben, hiszen ma már semmi sincs ingyen, illetve ami igen, az nem elég hatékony. Ezt el kell fogadni és a lehető legjobb lehetőségeket megragadni ahhoz, hogy a rááldozott pénz, idő és munka megtérüljön.

 

A közösségi oldalon rengeteg felhasználó halmozódik, számos különböző célcsoport, ezért a legtöbben számítanak arra, hogy majd ezek jelentős hányadát érheti el. Ám az elérések kapcsán látható statisztikák nem feltétlenül tükrözik a valóságot – vagyis kérdés, hogy mindenkinek megéri-e ezt a módszert választani a nagyobb láthatósághoz, a jobb eléréshez. Számos esetben hatásos módszer a további népszerűsítéshez, még az is lehet, hogy úgy látszik olcsóbb, mint ami valójában. Havi szinten ugyanúgy elkölthetjük rá a SEO árát, mégis kevesebb szelet jut majd a nagy tortából végül.

 

Ezzel szemben a SEO egyik hatalmas előnye, hogy mérhető és valós eredményeket tükröz, a nyert adatokból tényleg építkezni lehet!

 

Konverzióról akkor beszélhetünk, ha például egy webshop felületen nem csak nézelődik a látogató, hanem vásárol is, vesz valamit az oldalon keresztül. Egy egészségügyi szolgáltatásnál az időpontfoglalással könyvelhetünk konverziót és így tovább. Egyes esetekben persze elég, ha olvassák az írományunkat - blog. Ezek azok a számok, amik nem hazudnak és melyek növekedésükkel bizonyítják, hogy igenis van értelme a keresőoptimalizáláshoz nyúlni!

 

Viszonylag rövid időn belül eredményekkel szolgál, ha a feladat alaposan el van végezve. Mire kell figyelni? Elég egyszer optimalizálni? Melyek a számomra fontosabb keresőszavak, mire keresnek a legtöbben? Miről írjak a weblapon? Lehetnek buktatói annak, ha laikus végzi az optimalizálást?

 

Mi szakértők azért vagyunk, hogy ezeket a kérdéseket megválaszoljuk, a vele kapcsolatos munkálatokat hiánytalanul elvégezzük!

 

 

Weboldal Google keresőoptimalizálás – Ki foglalkozik vele?

 

Berögzült rossz szokás, hogy az ember mindenben keresi a spórolási lehetőséget. Na persze ez nem mindenkire igaz, és akinek nem inge, ne vegye magára! Viszont szót kell ejtenünk arról is, hogy miért olyan hangsúlyos, hogy szakértő kezekben legyen az optimalizálás, a SEO?

 

Amit gyorsan kiemelnénk: a keresőoptimalizálásban a siker akkor garantálható, ha kellő tudás, elég tapasztalat húzódik a munka mögött. Aki évek óta ezzel foglalkozik, az tudja, s érzi, hogy mennyi idő és energia a keresőmotor kiismerése, a különféle SEO módszerek, trükkök tesztelésében, hiszen a Google nem árulja el a titkait – azok kiismerését a SEO szakértő végzi.

 

Ennek a megbízhatóságnak, ezeknek a tapasztalatoknak, a naprakész információknak az árát fizetjük meg, ha SEO tanácsadó segítségét kérjük. De így legalább biztosak lehetünk benne, hogy jó kezekben van a weboldal és megkapjuk azt, ami kell!

 

 

A keresőoptimalizálásnak a fajtái

 

Mi a SEO 3 legfontosabb eleme?

 

Mielőtt bármibe is belefognánk, az első lépés a SEO audit, mely során fény derülhet minden kérdéses pontra. Ebben a pozícióban az audittal együtt a stratégiát is meg lehet határozni, avagy kitűzésre kerülhet a célunk, ugyanakkor az oda vezető utat is részleteiben meg lehet határozni. Így érdemes nekilátni az ügyféllel történő közös munkának, ez mind a szolgáltatások része.

 

 

A keresőoptimalizálásnak az elemei:

 

1. Technikai SEO

 

Nem lehet elmenni mellette, ugyanis, ha kimarad a beállítások elemzése, azok javítása, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem érjük el a kívánt eredményt. A Google rangsorolásánál és indexálásnál különösen meghatározó feladatunk, hogy a technikai beállításokat javítsuk!

 

A weboldal sebessége nem elhanyagolható tényező, ugyanis ha lassan tölt be az oldal előfordulhat, hogy a látogató inkább továbbáll egy gyorsabb, jobb weboldalra, ami nagy veszteség lenne. A betöltési sebességgel is foglalkozni kell, az élmény (experience) részét képezi, az interneten jelenlévők, internetes felhasználók mind lényegesnek tartják ezt is.

 

A jelenkorban a másik lényeges szempont a rangsorolásnál a mobilbarát kialakítás. Rengetegen interneteznek mobilról, kiváltképp sokan használják a mobiljukat netezéshez, amit a mostani okos telefonok kiváló minőségben tesznek lehetővé, ezért egy adott oldal mobil beállításai a mai világban elengedhetetlenek! A keresőoptimalizálásunk során ezzel is bővebben foglalkozunk.

 

Részletes teljesítményelemzést futtathatunk a következő linkeken:

 

Pagespeed: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Mobile barát: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

Persze vannak más lehetőségek is az ellenőrzésre, de a lényeg, hogy ne hanyagoljuk el ezeket a részleteket sem, mert elengedhetetlenek, hogy indexálni lehessen a weboldalt!

 

Három fő eleme van a technikai SEOnak, ezekkel kapcsolatban írunk most néhány hasznos részletet.

 

2. On-Page SEO (On-Site SEO)

 

A weboldal elemeinek optimalizálásával a célkitűzés szintén az, hogy minél kötődőbb, minél relevánsabb weboldalt hozzunk létre. Ehhez a különféle rangsorolási tényezőket kell javítani, a kulcsszóra kapcsolódóbbra változtatni, mint például az On-page rangsorolási tényezők a keresőbarát URL, az oldal tartalma, címkék, képek, belső linkek,belső hivatkozás, befelé mutató linkek, hivatkozások.

2019-ben a Google megszüntette az előnyben részesített domain beállítását a Search Console-ban. Aki akkor nem ellenőrizte azt, hogy a kanonikus URL cím megfelelően volt beállítva, annak megzuhant a látogatószáma.

 

 

Mi alapján rangsorol a Google?

 

A content marketing hivatott az oldal tartalmával foglalkozni. Merj egyedi lenni! A tartalommarketing szintén szakértői feladatkör, hiszen nagyban meghatározó abban, hogy mennyire elégíti ki a látogató igényeit. Meghatározó, hogy egyedi legyen, jó minőségű, mindenképp releváns, ugyanakkor a felhasználókat megragadja, nekik szóljon. Írj egyedi, élvezhető tartalmat! Ha a tartalom ezeknek a feltételeknek megfelel, akkor jó eséllyel törhet előre a weblap.

 

A HTML forráskódba írt szövegek, köztük a title tag és a meta description mind meta címkék. Ezek azok a beállítások, amiket a keresőben felvonuló találatok leírásában elsőként megláthatunk. Egyértelmű, hogy kulcs szerepet töltenek be, tehát ezek megfelelő kiválasztására is kellő időt kell szánni! Ennek sikerétől is függ, hogy mennyire tudjuk megragadni a felhasználót. Mindenki jobban teszi, ha ad erre a fontos részletre.

 

Az URL esetében mindig törekedjünk az egyszerűségre, ugyanakkor legyen statikus, keresőbarát: ékezetek nélküli és ragozatlan. Hogyha ezekkel sikerrel járunk, akkor jobb eséllyel pályázhatjuk meg az első oldalt a találati listán, hiszen a jó URL-t könnyebben érzékelni és értelmezni tudja a kereső.

 

A címsor és az alcímek, avagy a H1, H2, H3 és a többi mind hasznos a keresőrobotok számára. Ezen túl a felhasználók dolgát is megkönnyíti, hiszen átláthatóbbá válik az oldal a használatukkal. Ezekben a részekben is fel kell tűnnie a kulcsszónak, legyen lényegre törő és tájékoztató.

 

A képek esetében az alt tag, alt text mindig legyen kitöltve és ebben is jelenjenek meg a fontos kulcsszavak.

A belső optimalizálást elvégezve egy minőségében jobb, láthatóbb weboldallal rendelkezhet a tulajdonos.

 

 

3. Off-Page SEO (Off-Site SEO)

 

Kívülről érkező linkek – Akinek volt már köze keresőoptimalizáláshoz valamilyen formában, az biztosan emlékszik a régi módszerekre, melyek leginkább a linkek halmozását jelentették (spam). Az erőltetett linképítési módszerek, linkmarketing ugyan nemrégiben még bevált módszer volt, sorra halmozták a linket, ezek voltak a technikák. Mostanra azonban kerülni kell a túlzó linképítést, mint a tüzes vasat, hiszen nem csak hogy nem működik, hanem a linkek halmozásával (linkspam) feketelistára kerülhetünk!

 

Hogyan érdemes a külső linkeket (backlink) alkalmazni, mit szabad és mit nem? Mindenképp mérvadó, hiteles oldalról mutasson a link az oldalra, sőt az is hangsúlyos tényező, hogy releváns tartalomban kapjon helyet!

 

Ezek tehát a legfontosabb részletek, amelyek javítása nélkülözhetetlen, hogy működhessen a dolog. Amennyiben ezeknek a jelentőségteljes beállítások elmaradnak, nem megfelelőek, akkor sajnos hiába a jó tartalom, szép képek, klassz és látványos felület (WordPress oldalak esetében ügyeljünk rá, milyen template-et használunk) – ne várjuk, hogy képesek leszünk a legjobb (TOP 3 vagy akár TOP 10 találat) weboldalakkal versenybe szállni!

 

 

Hogyan működik a SEO?

Kulcsszó választás

 

Ahhoz, hogy sikere legyen a keresőoptimalizálásnak, a megfelelő kulcsszó választás mindennek az alapja! Azt is tudni kell, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen kulcsszót választunk az adott oldalhoz, hiszen bárki lehet első egy gyenge, a választást illetően nem a legjobb szóra, de az nem fog elég látogatót hozni. Ennek függvényében pedig sok értékes látogatót, vásárlót lehet veszíteni!

 

A kulcsszó választás lényege, egyben célja, hogy folyamatosan egyre nagyobb legyen az oldal látogató száma. Viszont senki sem örül annak, ha a látogatók nem a megfelelő kulcsszóra érkeznek, ugyanis ezek nem termelnek konverziót, nem lesz belőlük vásárló. Szerencsére erre is megvan az eszköz, hiszen vannak olyan kulcsszóválasztó szoftverek, amelyek segítenek abban, hogy meg lehessen találni a releváns keresőszavakat.

 

A kulcsszavak esetében minél több a releváns, jó szóra megírt tartalom, úgy annál több potenciális vásárlót vonzhatunk be. Ezzel ők is megkapják, amire vágynak, hiszen olyan tartalmakkal tudunk szolgálni, ami őket érdekli, amiért a neten keresgélnek. Az alapok közé tartozik tehát a kulcsszavak kiválasztása, amiben szintén segíteni tud a keresőoptimalizálással foglalkozó cég.

 

Tehát nyilvánvaló, hogy a keresőoptimalizálást nem lehet elkezdeni a tartalom, a jó keresőszavak, kifejezések nélkül! Azzal, hogy milyen valójában a jól megírt tartalom, egy kicsit lejjebb foglalkozunk.

 

 

Hogyan juthatunk az első oldalra, első helyre?

 

Azt már kitárgyaltuk, hogy melyek azok a területek, amikre muszáj kellő időt szánni, hogy azok olyanok legyenek, amit a Google elvár. Ez az alapja mindennek, itt kell elkezdeni a változtatást.

 

Ha sikerült technikailag kijavítani a weboldalt, akkor jöhet a tartalom, illetve nyilván párhuzamosan is neki lehet állni. A lényeg az, hogy az irányelvek szerint készüljön el egy jó, megkapó, egyedi, de az első helyeken található tartalmakéhoz hasonló összetételű szöveg.

 

A linképítéssel is foglalkozni kell, a jó oldalakról érkező linkek segítik az előrejutást!

 

Kik vannak a találati lista elején?

 

Nyilvánvaló, hogy azok, akik a legjobb anyaggal tudnak szolgálni a felhasználók számára, ugyanakkor, akiknek a weboldala meg tudja ütni azt a mércét, amit a Google megkíván. Ide tartozik – és semmiképp se feledkezzünk meg róla – a gyorsaság minden eszköz esetében: asztali gép, telefon, tablet - mindenki más és más eszközöket használ.

 

A felhasználóknak fontos, hogy válaszokat kaphassanak azokra  a kérdésekre, amik őket foglalkoztatják, amiért beírták azt a bizonyos keresőszót a Google-be és amilyen témára kíváncsiak. Bár a Google rangsorol, az olvasó igényeinek is meg kell felelni, tehát mindenképp az a végcél a minőségi tartalommal, hogy lekössük, az oldalon tartsuk őt. Ha releváns tartalmakkal tudunk szolgálni, ami egyedi, változatos és megragadja őket, akkor nyert ügyünk van!

 

 

Milyen egy jó tartalom?

 

A SEO szövegírás egy külön téma, egy külön ág, amivel szintén szakembernek kell foglalkoznia. Persze bárki, aki jól ír, kreatív, az esetleg tudna jó szöveget írni, de nem biztos, hogy például a cégen belül van ilyen ember, van rá idő, kapacitás és nem mellesleg, hogy képes-e optimalizált tartalmat előállítani.

 

Az viszont kétségtelen, hogy megéri erre külön hangsúlyt fektetni, ugyanis egy olyan szakember, aki tartalmat jól meg tudja írni, valóban több mint aranyat ér!

 

Mostanra kiemelt szerepet kapnak a tartalmak, pontosabban azok minősége és milyensége, sőt nem utolsó sorban mennyisége.  A kulcsszavak tartalomban való elhelyezésére is meg vannak a megfelelő módszerek, amelyek mind elősegítik a keresőoptimalizálási és felhasználóbarát szempontoknak való megfelelést. Figyelem: a duplikált tartalom egyszerűbb út lehet, de kerülendő!

 

Az online tér központi helyen áll, szinte minden témában vannak elérhető cikkek, tartalmak. Mivel az online fogalom növelése az elsődleges cél egy weboldallal, profi szövegíróra lesz szükséged, ha szeretnél Te is nívós szintű tartalmakat az oldaladra. Sokat számít ebből a szempontból, hogy milyen tartalmi minőséget, milyen információkat tudsz adni a látogatóidnak.

 

A szövegírás folyamata során rengeteg dologra kell odafigyelni. Kérj segítéget, amikor fontos szöveget írsz, mert az nem csak egy tartalom lesz, hanem remélhetőleg sokan fogják olvasni! Egy SEO-val foglalkozó cég tisztában van vele, hogy mennyi mindent kell optimalizálni az oldalon, mire az eredmények tükrözni tudják a belefektetett munkát. Ám ha valaki, akkor ők azok, akik a dolgok mögé látnak, ők fognak tudni segíteni abban is, hogy erős tartalmak készülhessenek!

 

Szinte teljesen biztos lehetsz benne, hogy a megfelelő kulcsszavakat, kifejezéseket a megfelelő eszközök nélkül nem fogod tudni megsaccolni. Erős szavak kellenek és olykor Budapest vagy más városok esetében nagyobb keresés mutatkozik egy-egy szóra. Gyakran sok hosszú hónap telik el és az ember csak azt látja, hogy nem halad előre a különböző keresőszavakra. Ilyet gyakorta tapasztalunk, de még akkor sincs veszve minden! Nem olyan egyszerű jó tartalmakat írni, mint ahogyan az elsőre tűnik, sőt! Amíg találgatsz, hogy mi nem jó, addig a többek elhúznak melletted.

 

A kulcsszókutatás lényege hogy az aktuális szó vagy kifejezés mekkora relevanciát mutat az oldalra, milyen mértékű látogatót hoz. A kutatás során kiderül, hogy van-e hiba, a megfelelő szavakat használjuk-e a cikkben, tartalomban. Ha nem, még mindig lehet változtatni! Ha ez megvan, utána jöhet az elemzés.

 

Mivel a keresőoptimalizált tartalom lényege, hogy a Google robotok rátaláljanak, feltérképezzék és meg is jelenítsék a találati listában a weboldalunkat, nem szabad elhanyagolni a tartalmak felépítését, szerkezetét és persze relevanciáját. Ennek ellenére az oldal tartalmának felépítése a látogatóknak is könnyebb átláthatóságot biztosít, olvashatóbbá válik a tartalmunk - márpedig kettős a mérce: mindenkinek meg kell felelni.

 

A keresőoptimalizálás tanácsadás része, hogy az oldalakról érdemi információt adhassunk tovább, hogy kapcsolatot teremtsünk a látogatókkal és azok szeressenek minket. Ehhez szem előtt kell tartani az ő igényeiket. A tanácsadás szolgáltatás minden esetben segít megtalálni ezt a kapcsot, bár a folyamat összetettebb annál, mint hogy egy érdekes szöveggel szórakoztatjuk az olvasót, mert még mindig ott van a megfelelés a Google-nek, eleget tenni felé.

 

A SEO-val gyakorlatilag mindent megkapunk, ami kell, hogy ránk tudjon találni az, akinek érdeke lehet.

 

 

Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?

 

SEO árak - Keresőoptimalizálás ár - Google keresőoptimalizálás árak.

 

Bármiről is legyen szó, az ár mindig egy fontos szempont abban, hogy végül hogyan döntünk. Szükségünk van-e erre vagy arra, megéri-e nekünk, stb.? Az összes körülményt fel kell mérni, de velünk bárki megtalálhatja a legkedvezőbb megoldást.

Viszont, ha végig olvasta a cikket, akkor egyéretlmű a válasz, miszerint érdemes-e keresőoptimalizálással foglalkozni, költeni rá: IGEN!

Sokszorosan is megtérülhet a bekeftetés, ugyanis, amennyiben jó kezekben van a SEO, akkor biztosak lehetünk benne, hogy meg fogja érni, hogy a várt eredményeket hozza majd a dolog. A havidíjas elszámolás pedig megfizethető, relatíve kis kiadás ahhoz képest, amit elérhetünk általa!

 

Amit még szeretnénk kihangsúlyozni, kereső optimalizálás nélkül egyszerűen lehetetlen életben maradni a konkurencia mellett, hiszen biztos lehet benne, hogy ők is foglalkoznak a keresőoptimalizálással, ők is élnek azokkal a lehetőségekkel, amelyeket ez az online marketing módszer nyújtani tud!

 

Tévesen gondolják az emberek azt, hogy a SEO alapok feltétlenül szükséges szinten történő elsajátítása elegendő, hogy keresőoptimalizáló szakemberré váljanak. Meg hogy ezután már simán lesz annyi gyakorlatban használható tudásuk, hogy elvégezzék ők a feljebb felsorolt feladatokat, hogy ne kerüljön annyiba, amennyibe egy keresőoptimalizált és folyamatosan felügyelt weboldal kerül.

 

De vajon melyik a jó választás? Spórolni ezen a fontos dolgon, átfutni és nagyjából megcsinálni a szükséges elemeket az helyett, hogy szakértőre bíznánk vagy biztosan, átgondoltan, stratégiaszerűen elérni a kívánt célt?

 

A keresőoptimalizálásról mindenképp meg kell említeni, hogy egy ezzel foglalkozó szakember folyamatosan tanul. Nem lehet hátradőlni, hiszen folyton vannak az algoritmus frissítés veszélyei, hiszen ami tegnap még jól működött, az a jövő héten már nem fix, hogy beválik. Kevés olyan ember van, aki tényleg ismeri a Google működését, ami szintén egy szakember megíbzása mellett szól!

 

Garancia

 

Mindenki szereti, ha van garancia a termékre, szolgáltatásra. Aktuális helyzetben nem létezik valós garancia, hiába hirdeti így magát egy ügynökség, mert az algoritmus igényei mellett egyéb körülményeket is figyelembe kell venni. Nincs pontos recept arra, hogy ne csak a második oldalon tűnjön fel a domain vagy hátrébb, hanem első legyen, nem kell elhinni azokat a kijelentéseket, aminek ez a fő mondanivalója - ne áltasd magad!

 

DE! Ez csakis amiatt van, merthogy sokat számít az, milyen részletekbe lehet belenyúlni, változtatni egy weblap esetében. No persze még akkor sincs veszve semmi, ha meg van kötve az ember keze, mert ennek ellenére hihetetlenül sokat ki lehet hozni a weboldalból keresőoptimalizálással! 

 

 

Összegezve:

 

A keresőoptimalizálás SEO jelenleg a legjobban teljesítő módszer arra, hogy látogatókat tudjunk szerezni a weboldalunkra. Sokkal nagyobb hatással rendelkezik, többet érhetünk el a segítségével, mint bármely más megoldás által, például hirdetésekkel - az elmúlt években ez az állítás folyamatos megerősítést kapott.

 

Biztonságos (jó kezekben), tehát nyugodtan alkalmazhatod azért, hogy ne csak a versenytársak nyomában légy, hanem hogy megelőzd őket! A minőségi tartalom növeli a felhasználói élményt, valamint jobbá tudod tenni a weboldalad az algoritmusok szemében egyaránt. Egy-egy adott kulcsszóra, kifejezésre tartós eredményt érhetsz el a Google találati listáján, magasabb látogatószámmal.

 

A rendelkezésre álló adatok szerint a vásárlások legnagyobb hányada, a 90%-a online kezdődik! Legfőképp a keresőből indul a vásárlás, ami azt jelenti hogy a SEO igazán komolyan képes a vállalkozás eladásait növelni az adott kulcsszóra. Az optimalizált oldalakat nem csak külföldön, hanem Magyarországon is  előnyben részesíti a Google, ezek az oldalak pedig az organikus találat elemei, avagy természetes Google találati lista élvonalában fogják megtalálni a felhasználók.

 

Van egy weboldal, ami jól néz ki, de ezen kívül még nem jelenti azt, hogy erős is és helyt tud állni az élvonalban - a találati listán. Pedig ezt kell elérni valójában, hogy vásárlókat hozzon az oldal, ehhez pedig közel s távol teljes mértékben biztos, hogy keresőoptimalizálásra lesz szükség!

 

A SEO tanácsadás során a megfelelő stratégia megtalálása is előkerül, ugyanakkor megmutatja, hogy a cégek, pontosabban hogy a weboldal alapvetően milyen javításokat igényel, felfedjük a lehetséges hibákat, amelyeket kijavítunk. Olyan általában nincs, hogy semmit sem lehet javítani, mindenképpen van egy pont, ahol többet lehet tenni azért, hogy jobb helyen szerepeljen egy oldal, ezzel több látogatóra szert téve akár termék, akár szolgáltatás, amit az ügyfél nyújt.

 

Azt még tudni kell a Google-ről, hogy rendkívül törekszik arra, hogy a lehető legjobb minőséget nyújtsa a felhasználóinak. Márpedig amióta létezik (1996-os évben), azóta rövid idő alatt vált világelsővé! Jelenleg is több, mint 91%-át uralja az internetezőknek világszinten. Ezért van szükséged neked is előre kerülni a sok látogatót hozó kulcsszavakra, kifejezésekre – folyamatosan javítani a helyezéseket, ahogy azon is dolgozni, hogy a felhasználói élmény minél többet nyújtson.

 

A több száz, több ezer weboldal közül ma már szinte kötelező kitűnni valahogy, máskülönben semmi eredménye annak, hogy weboldallal rendelkezik a vállalkozás. Már nem elég, hogy van, igazán jónak is kell lennie.

 

Minden vállalkozásnak képviseltetnie kell magát az online térben, tehát ha még nem szerepel a listáján valakinek a keresőre optimalizálás, akkor itt az ideje felvenni rá! Ha szeretnéd, hogy sikeres legyen a vállalkozásod, abban az esetben a mérce magas, viszont nem lehetetlen megütni!

 

Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa, de a SEO használata után nem egy dolog változik, ugyanis ahogy böngésszük majd a találatokat, egyre jobb helyen jelenik meg majd a legjobb kulcsszavak alatt a weboldalad! 

 

 

A cikk témájában felsorolt kérdésekre hasonlóképpen választ adunk, egy korábban elkészült cikkünkben: Keresőoptimalizálás alapjai (SEO), jelentése 2020!

 

 

GYIK

 

Mi az a keresőoptimalizálás, SEO?

 

A keresőoptimalizálás egy komplex marketing eszköz, technikai és tartalmi beállításokat egyaránt magába foglal. Célja, hogy a keresőoptimalizált webhely adott kifejezésekre (keresőszavakra) a felhasználóknak minél látványosabb helyen tűnjenek fel a keresőmotorok természetes, organikus (nem fizetett) találatai között.

 

 

Mi a keresőoptimalizálás lényege?

 

Jelenleg a Google keresőoptimalizálással kimagasló forgalomnövekedés érhető el, ezzel pedig az ügyfélszerzés is hatékonyabbá válik. Ehhez a webhely tartalmainak jól kell teljesíteni, erre irányul a seo optimalizálás. A látogatószám növelésével több ügyfélre, vásárlóra tehet szert a weboldal tulajdonosa.

 

 

Hogyan működik a keresőkre az optimalizálás?

 

A Google rangsorolás szerint állítja fel találati listáját. Itt azok a webhelyek szerepelnek jól, amelyek megfelelnek tartalmilag, technikailag és amire mérevadó oldalakról mutatnak linkek értékes, releváns tartalmakból.

 

 

Melyek a keresőoptimalizálásnak az elemei?

 

Három fontos elemből áll: On-page SEO, Off-page SEO és technikai keresőoptimalizálás. Ha mindhárom elemet optimalizáljuk, jobb rangsorolást érhetünk el általuk a kereső találati listáján.

 

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

SMM
Keresőmarketing
Keresőmotor
Keresztértékesítés



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.