Marketing szótár   /   SEO
SEO

SEO


Mi az a SEO?

 

A magyar jelentése keresőoptimalizálás.

 

Angolul a SEO jelentése: egy angol kifejezés rövidítése: Search Engine Optimization.

 

Mit jelent a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kifejezés?

 

A keresőoptimalizálás folyamata a weboldalak megjelenésének javítására törekszik a keresőmotorok organikus (természetes) találati listájában. A keresőoptimalizálás célja, lényege, hogy adott kulcsszavakra, kifejezésekre minél előbbre kerüljön a weboldal, az organikus listában. Organikus módon, ami azt jelenti hogy nem a fizetett hirdetés által (PPC - Pay Per Click).

 

A fizetett hirdetések esetében egy adott hirdetésért fizetünk, hogy a hirdetések között saját tartalmunk jelenjen meg jó helyen. Nevezik SEA-nak is (Search Engine Advertising). A két kategória alkotja együttesen a SEM-et (Search Engine Marketing), avagy a keresőmarketinget = SEO + PPC.

 

A kettő közti különbséget a legfőbb jellemzőiken keresztül is jól láthatjuk az alábbi néhány sorban:

 

SEO jellemzői:

- ingyenes

- lassú

- hatása hosszan tart.

 

PPC jellemzői:

- drága

- gyorsabb

- átmeneti eredményt hoz.

 

h-well kft keresőoptimalizálás

 

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás eszközei

Hogyan érhetjük el a, hogy weboldalunk minél előrébb kerüljön a találatok között?

 

Jó kérdés és igyekszünk a lehető legjobb módon érthetővé tenni. A keresőoptimalizálási folyamat során, több eszköz áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy egy-egy kifejezést, a Google -vagy egyéb más keresőkmotor: Yandex, Bing, Baidu, stb. -, organikus találati oldalán előre jutassunk. A legmeghatározóbbak a következők:

 

  1. Technikai SEO – a weboldal technikai felépítése.

  2. On-site SEO – kulcsszóra írt tartalom.

  3. Off-page SEO –mint hiteles weboldalra irányuló hivatkozások.

 

A fentieken túl, több egyéb tényező is befolyásolja a Google organikus találati listájának rangsorát. Az egyik, ilyen például a RankBrain algoritmus, a domain életkora vagy a legújabb, a 2021-ben rangsorolási faktorrá váló Page Experience Update Ez az oldal-élmény algoritmus, a vizuális megjelenést vizsgálja.

 

Mégis miért sikeres, miért működik a módszer?

 

Tehát az, hogy technikailag mennyire jó az oldal felépítése, mennyire releváns a tartalma az adott kulcsszóra és hány másik, külső weboldal hivatkozik a miénkre - mind meghatározó abból a szempontból, hogy hol szerepel a weboldalunk a meghatározott kulcsszavakra, ezt már hosszú idő óta tudja mindenki.

 

Vagyis a 3 legfontosabb alapeleme, SEO alapok:

 

SEO

 

Nézzük meg azért ezeket egy kicsit részletesebben, hiszen ezek az alapkövei az egész folyamatnak, mígnem elérjük az áhított pozíciót a Google találati listán.

 

 

Technikai SEO – SEO audit

 

A keresőoptimalizálásnál az első lépés a weboldal részletes elemzése. Ide tartozik minden olyan tényező, amire hatással lehetünk a saját weboldalunkon. Annak érdekében, hogy a Google figyelembe vegye és rangsorolja az oldalt, erre a részre különösen nagy hangsúlyt kell fektetni. Ide tartoznak többek között:

 

Amikor ellenőrizzük ezeket a beállításokat, akkor könnyedén kiderülhet, hogy minden rendben van-e, valamint igénye-e változtatás valamelyik részlet. Ezek feltárására több program is elérhető, pl. Google Search Console, Ahrefs, Semrush, Google Analytics a forgalmi adatokhoz.

 

A Google robotok sokkal könnyebben át tudják „járni” a weboldalt, így egyszerre jobb felhasználói élményt érhetünk el, a Google pedig képes lesz majd indexálni a weboldalt. Olykor a technikai – és On-Page SEO -t egy kategóriába sorolják. Az biztos, hogy ezeket jobb külön kezelni és első körben technikailag elemezni a weboldalt. Az elemzés után gyakran derülnek ki az alapvető hibák, azokat viszont lehet is ezzel a lendülettel kijavítani.

 

 

On-Site SEO – On-Page SEO

 

Ez a második beállítás a weboldalon található tartalomra és annak optimalizáltságára terjed ki. De milyen feltételeknek kell teljesülni ahhoz, hogy jól legyen optimalizálva a weboldal?

 

  • URL (legyen lényegre törő, lehetőleg benne a kulcsszóval)

  • title (az oldal címe)

  • meta leírás (meta description)

  • H1, H2, H3, H4, H5, H6 headingek (címsorok)

  • képek és azok beállításai, címe (alt text)

  • tartalom és szövegformázások (paragrafusok, kiemelések, stb.)

 

Hosszú távú hatása lesz, ha valaki ad ezekre, ráadásul a SEO-val a felhasználói élmény is javulni fog. A tartalmi elemzés, majd a profi szövegírás nélkül szinte lehetetlenség az adott szóra, kifejezésre előre jutni. Viszont, ha sikerül, ennek eredménye, hogy több látogató érkezik majd az oldalra, ehhez pedig az kell, hogy gyorsan elkezd javítani a szükséges beállításokat.

 

A látogatókat úgy tudod bevonzani, ha értékes tartalommal szolgálsz számukra, használj egyedi tartalmat! Ugyanakkor ahhoz, hogy egyáltalán látható legyen a weboldal, muszáj elemezni és javítani a hibákat. Ördögi kör... Viszont ezáltal a látogatók száma egyre nagyobb lesz (ami lényegében a lefőbb cél), hatékony keresőoptimalizálás által mindenki könnyebben találhat meg minket a keresőből.

 

 

Off-Page SEO – Off-Site SEO

 

Lényegében ide a külső hatásokat, külső tényezőket sorolhatjuk. Ezek nem közvetlenül az oldalunkon történnek, azonban nagyon is hatással vannak arra. Kívülről érkező linképítési tevékenységek, amelyek szintén nagy hatással vannak a weboldalra. De mik ezek? Remélhetőleg hiteles, releváns oldalról jövő linkek (backlink), hiszen az oldal minőségét a rá mutató linkek minősége és mennyisége határozza meg! A linképítést nem a mennyiség, hanem inkább a minőség irányába érdemes terelni. Számít, hogy milyen minőségű oldalak hivatkoznak a miénkre. Minél magasabb értékekkel bír egy oldal, annál erősebblinkekre számíthatunk tőle.

 

  • Hány link mutat a weboldalra?

  • Mennyire hiteles forrásból származnak?

  • Milyen a hivatkozás (anchor) szövege?

 

Tehát itt is fontos a hivatkozás szövege, annak minősége, de az sem mindegy, hogy mennyi minőségi link mutat a weboldalunkra, illetve arról kifelé! A minőség nagyon sokat számít, inkább legyen kevesebb, de színvonalas, megbízható oldalról, mintsem sok, de érdemben rossz linkek. Úgy, hogy van egy jó link több, mint ha három gyenge lenne. Bővebben a stratégia nélküli linkvadászattal nem érhetünk célt, nem elég abban bízni, hogy írunk valamilyen tartalmat, aztán elég hogy linkek mutatnak ránk. Ezek az elgondolások nem fognak célra vezetni, mert ha nem kizárólag az interneten akarsz jelen lenni a weboldaladdal, hanem le akarod nyomni az első oldai találatokat, akkor szükséged lesz az összes lehetséges technika tökéletesítésére!

 

Persze nem csupán a linkekről szól minden, mivel egyéb külső reakciók is ide sorolhatók: közösségi média (Facebook, Instagram, stb.), kommentek, különböző vizuális eszközök (YouTube videók), hírlevél, stb.

 

Tehát ezen szempontok alapján rangsorolódik egy weboldal és hogyha ezekre a részletekre jobban időt szánunk, akkor nem kell tartani attól, hogy elveszünk a találatok között.

 

Aki bizonytalan a dolgában, annak érdemes szakértőhöz fordulni. Egy jó SEO szakértő segítségével nincs lehetetlen, mert nem csak rámutat arra, hogy mivel lehet még jobb weboldalakat létrehozni, hanem hozzá is tud járulni, hogy a keresőoptimalizálást, illetve minden online marketing tevékenységet jól végezzenek el az oldalon. Vagyis a SEO három legfontosabb eszköze valóban eredményeket hozzon!

 

Ez jelentheti azt hogy minél több látogatót próbálunk szerezni a weboldal elemzésével és javításával, mi alatt haladunk tovább a minőségi linkek építésével azon dolgozva, hogy minél előkelőbb helyen tűnhessen fel az Ön weboldala is. A kulcsszó választás emiatt is különösen fontos, érdemes a keresési mennyiséget felmérni az adott lehetőségekre, hogy jól választhassunk, hiszen a kulcsszó kiválasztásával kezdődik a munka, ez mindennek az alapja!

 

Erre már a közös együttműködés elején sort kerítünk, mert a keresőoptimalizálás tanácsadás mutatja meg, hogy milyen kulcsszavakkal érdemes dolgozni, pontosan miről szóljon egy oldal tartama, és a keresőoptimalizáló szakember azt is megmutatja, hogy milyen stratégiával lehetsz az elsők között. Mindegy, hogy wordpress vagy más egyéb tartalomkezelő rendszerről beszélünk - szakértelemmel, törődéssel előrébb juthatsz!

 

Az internet hasznos társ, de veszélyes is, ha nem tudjuk használni, ha nem ismerjük. Állandóan frissülő információk vesznek körül minket, és most nem az RSS-ről beszélünk), hanem arról, hogy igenis mindent meg kell tenni azért, hogy lépést tudjunk tartani a versenytársakkal, különben lemaradunk. A mi dolgunk, hogy alkalmazzuk a bizonyítottan megbízható technikákat, hibák nélkül, hisz magas a rátája a hibázási lehetőségeknek, amitől nem csak elhanyagolt tag lehetsz a találatok között, hanem büntetést is kaphatsz, amiből nehéz kimászni.

 

Google rangsor

 

Az sem mindegy, hogy milyen böngészőt használunk, hiszen ott van a Chrome, Mozilla vagy a Safari, ha szeretnénk pontosan meghatározni a Google rangsorolását. Persze hazánkban jelenleg teljes mértékben a Google kereső szerint seozunk, ez a világ legnagyobb keresője. Rengeteg faktort vesznek figyelembe a keresők, sőt például az is számít, hogy milyen a földrajzi elhelyezkedésünk. De több módszer is van, amivel meg lehet határozni, milyen helyen szerepelünk a legtöbb felhasználó számára.

 

A szakértőknek is nehéz feladata van, hiszen a legtöbb keresést befolyásoló tényező üzleti titok. Vagyis folyamatos kutatást, továbbá vizsgálatot igényel a keresőoptimalizálás, illetve annak megfelelő használata. Mindig résen kell lenni, nyomon követni a változásokat, hiszen jöhet egy frissítés, amely mindent megváltoztat.

 

 

Algoritmus frissítések

 

Évente egyszer-kétszer lehet rájuk számítani, de az biztos, hogy hatással vannak a találatok sorrendjére. A legjelentősebb volt ezek közül a: BERT, Pingvin, Panda.

 

 

Hibák, amiket jobb elkerülni!

 

 

- kulcsszavak halmozása az nem keresőoptimalizálás:

Ha többet használjuk a kulcsszavakat, mint amit elbír a cikk, akár magunk ellen is dolgozhatunk. Régen így manipulálták a helyezéseket, ám az elmúlt években kiderült, hogy ebben potenciális hibák rejlenek (black hat SEO), hiszen jött a Panda frissítés és leminősítette ezeket az oldalakat.

Kulcsszókutatás segít a weboldalad esetében, így a spam elkerülhető és csak minőségi tartalmak íródnak ez egy seo fontos lépése.

 

- linkspam az nem keresőoptimalizálás:

A Google Pingvin frissítés előtt könnyedén lehetett linkeket szerezni, melyek ugyan gyengék voltak, de rövid időn belül össze lehetett hozni a több helyről érkező kulcsszavas linkeket. Ám ez a módszer már nem helytálló, sőt! Sokan éltek ezzel a lehetőséggel, akik később jöttek rá, hogy az ilyen cikkek és linkek bajosak, ez be is igazolódott a frissítéssel. Könnyedén összejöhet egy büntetés, ami a jelenlegi körülmények között, az óriási versenyben senkinek sem hiányzik, hiszen nem csak rontja az előrejutás esélyeit, hanem szó szerint megbélyegezheti a weboldalt, onnantól azonban nehéz vissza venni magunkat az élre.

 

Mindenképp maradjunk tehát a fehér kalapos (white hat) módszereknél, amelyek ugyan valamivel több időt igényelnek, de biztonságosan alkalmazhatók és a hatásuk is tartós!

 

 

Cikkünkben igen hasznos információkat gyűjtöttünk össze a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ha szeretnél erről a témáról még többet megtudni, számos friss blogbejegyzést találhatsz meg az oldalon, aminek hasznát veheted a későbbiekben. Ám ahogy mindig felhívjuk a figyelmet rá, az a biztonságos, ha az optimalizálással szakértő foglalkozik, mert abban az esetben automatikusan górcső alá lesz véve minden lehetséges gyenge pont az oldal helyezés javulásának érdekében! Egyúttal 100%-ban biztos lehetsz benne, hogy nem követik el azokat a hibákat, amiket mi is felsoroltunk.

 

SEO cégeknek

Teljesen mindegy, hogy kis-, közép- vagy nagyvállaltról van szó, minden cég életében jelen kell lennie a SEO -nak. A velünk való munka során minden részletre kiteljedő keresőoptimalizálással végezzük a dolgunkat.

 

A SEO hosszú folyamat, ahol a megbízó és a megbízott együtt kell dolgozzon.

Jelenleg egy eredményes SEO folyamat 6-12 hónap is lehet, a seo egy hosszú távon megtérülő befektetés.

 

A SEO vagy keresőoptimalizálás hatalmas témakörét blogcikkünkben fejtettük ki: Keresőoptimalizálás (SEO) jelentése, alapjai 2021 cikkben.

 

 

GYIK

 

Mi az a SEO?

 

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, aminek célja, hogy az optimalizált weboldal a Google organikus találati listán minél jobb helyen szerepeljen.

 

 

Hogyan működik a SEO?

 

A SEO szakember a megfelelő részletek vizsgálatával majd beállításaival eléri, hogy a weboldal minél inkább megfeleljen az aktuális Google irányelveknek, ezáltal elérve, hogy láthatóbb helyen tűnhessen fel az organikus találatok között, az oldalhoz relevánsan kapcsolódó kulcsszavakra.

 

 

Milyen hatása van a SEO-nak a weboldalra?

 

Az optimalizált weboldallal nem csupán maga a webes jelenlét van meg, hanem olyan feltételek teljesülhetnek, aminek köszönhetően vonzóbbá válik az oldal mind a Google szemében, mind az internetes felhasználóknak. Keresőoptimalizálással nagyobb forgalom érhető el a weboldalon.

 

 

A SEO hatása meddig tart?

 

A SEO-hoz tartozik bizonyos beállítások elvégzése. Ezen belül számos feladat vár elvégzésre, melyek hatása időbe telik, ám hatásuk sokáig tart. Jellemzője, hogy lassabb elérni vele a kívánt célt, cserébe viszont hosszan élvezhetjük az eredményt.

 

segíteni

 

 


Hasonló bejegyzések

Silverlight
SMM
SPF
TLD



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.