Marketing szótár   /   Spam
Spam

Spam


Jelentése, tulajdonságai

Mi az a spam?

A spam olyan elektronikus formában érkező hirdetés, lánclevél, felhívás, stb., amely kéretlenül és tömegesen érkezik hozzánk, mint fogadókhoz. Ezek jellemzően e-mailen keresztül találnak meg minket.

 

A spamként kapott üzeneteket egyből a kukába „levélszemétként” szoktuk „iktatni”. Miért? Mert a spamek nem csak nagyon sok tárhelyet foglalnak, hiszen nem egyedül érkeznek, hanem ha jönnek, akkor tömegesen, tartalmi értékük pedig nincs. Céljuk között szerepel, hogy félrevezetésünkből nyereséghez, információhoz jusson.

 

Ilyenek például a piramisjátékok, nagy nyereséget sejtető ígéretek, követendő utasításokkal, adathalász levelek, vírust tartalmazó levelek, stb. Továbbá, ha tömegesen eltömítik a postaládánkat, nem kapjuk meg értékes leveleinket, banki felszólításainkat, amelyek fogadására ellenben bőségesen van igény.  

 

 

Mi a spam a keresőmotoroknál?

 

A keresőmotorok számára minden spam, ami gátolja a működést vagy megakadályozza a releváns információk megjelenítését.

 

A keresők esetében a spam a black hat SEO „sötét” világába tartozik. Célja, hogy a kiváló és releváns tartalmak helyett, olyan oldalakat jelenítsen meg előkelő helyeken, amelyek egyébként nem lehetnének ott, mert nem relevánsak és nem minőségiek, stb. Ehhez különféle eszközök léteznek: rejtett szövegek, amelyeket nem lát a felhasználó, linkek elhelyezése kommentekben, fórumokon, stb.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Marketing mix
JavaScript
Hoax
Tartalommarketing



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.