„SEO Blog”

2017.10.16.

Webáruház és faceted navigation: nézzük, mindez miért problémás!

Amikor éppen egy nagyobb webáruház oldalát böngésszük, ahol nagyon sok hasonló termék található meg, akkor (gyakorlott felhasználóként) felmerülhet bennünk a vágy arra, hogy valamiképpen szűrni tudjuk a találatokat. Ma már a legtöbb oldal erre lehetőséget is biztosít azáltal, hogy a felhasználó az ott feltüntetett filterekkel szabályozni tudja a keresés kimenetelét. Telefont keres, mely legalább öt inches kijelzővel rendelkezik, mindezek mellett pedig képes dual SIM-et fogadni 50 ezer forint alatt? Erre való az úgynevezett faceted navigation, mely drasztikusan megkönnyíti a keresgélést – kiváltképpen akkor, ha nagy halmazzal kell dolgozni.

 

De ami nagyon hasznos a júzernek, az nem biztos, hogy keresőoptimalizálási szempontból is ideális tud lenni! A faceted navigation egyik átka, hogy ezáltal keletkezik egy csomó (néha csak egyetlen apróságban miatt különböző) URL, amit aztán mind le kell indexeltetni. Vagy mégsem? Ezt a témát járjuk most körül!


Beküldve a(z) SEO Blog kategóriába | Szólj hozzá!

2017.10.16.

Forradalom előtt áll a SEO?

 Minden esetben, amikor komoly, új tanulmány lát napvilágot a SEO (Search Engine Optimalization; keresőoptimalizálás) kapcsán, akkor a szakma felkapja a fejét, hogy vajon most végre tényleg be lehet-e pillantani a kulisszák mögé, hogy hátha fel lehet-e fejteni azt, ami a Google boszorkánykonyháján zajlik.

 

A SEMrush, az önmagát a világ vezető online marketinges kutatócégének aposztrofáló vállalat a napokban kiadott egy tanulmányt, amiben a SEO-t teljesen más szemszögből vették górcső alá, mint eddig. Minden SEO-tanulmány végső soron arra fut ki, hogy miképpen, milyen faktorokat figyelembe véve lehet eredményt elérni a keresőoptimalizálás során; a SEMrush is ezt vizsgálta, ám ők csavartak egyet a jól bevált formulán, és a gépi tanulást hívták segítségül. Korábban minden mély elemzés azt vallotta, hogy a SEO-ra a linkek és az on-page elemek jelenléte van a legnagyobb hatással. A SEMrush nem pont erre az eredményre jutott, éppen ezért érdemes közelebbről is megnézni, mit is állítanak írásukban!

 

Előtte azonban pár szóban arról, hogy mi is az a gépi tanulás. Tény, hogy amikor nagy volumenű adattal kell dolgoznia, akkor az ember, legyen bármilyen felkészült, bármilyen tapasztalt, szükségszerűen el fog bukni a számítógéppel szemben – egész egyszerűen azért, mert a gép jóval gyorsabban képes elemzést készíteni, ha az adatok rendelkezésre állnak, és tudja is, hogy mit keressen.


Beküldve a(z) SEO Blog kategóriába | Szólj hozzá!

2017.10.16.

A morzsamenü SEO-szempontból hasznos vagy sem?

Nem mindenki tudja elhelyezni a címben lévő morzsamenü kifejezést, úgyhogy először ezt tennénk rendbe. Az emberek többsége járt már olyan oldalon, ahol nemcsak azt tudta, hogy az oldalon belül hol is tartózkodik éppen, de minderről egy vizuális, kattinthat menü, úgynevezett morzsamenü (angolul Breadcrumbs) segítette őt.

 

Ha például valaki SSD (Solid State Drive; olyan háttértár, mely nem tartalmaz mozgó alkatrészt, így nagyon gyors tud lenni) után érdeklődik, ám a 'Háttértárak'-kategóriájában véletlenül rossz helyre kattint, és a HDD (Hard Disk Drive; normál háttértár, melyben egy gyorsan mozgó fej keresi meg az adatot egy mágneses lemezen) tárgykörében találja magát, akkor nyilvánvalóan nincsen jó helyen. A morzsamenü grafikusan is megjeleníti, hogy merre vagyunk, így ilyen esetben csak rá kell kattintani a 'Háttértár'-linkre, és máris visszaugrunk oda, ahonnan el tudunk jutni az SSD-khez.


Beküldve a(z) SEO Blog kategóriába | Szólj hozzá!

2017.10.16.

Hogyan lehet valaki jó keresőoptimalizáló? Ezt még a Google sem mindig tudja!

Sokan azt gondolják, úgy lehetnek nagyon jók a keresőoptimalizálásban, a SEO-ban (Search Engine Optimalization), ha minden úgy tesznek, ahogyan azt a Google mondja vagy éppen elvárja. Nos, ezt pont maga a Google cáfolta meg nemrég!

Mindezt a Google-nél szóvivőként dolgozó Gary Illyés állítja; pontosabban azt mondta egy április végi twitteres beszélgetésben, hogy "gyakran tévedek" ("I'm often wrong"). Ráadásul mindezt SEO-ügyben közölte, nem pedig azzal kapcsolatban, milyen filmeket érdemes épp megnézni a moziban. Később aztán pontosabban is kifejtette, mire gondol. Azt mondta:

" Agree with Google =! Good SEO

I'm wrong many times, questioning what I say for example is actually good. It makes me rethink what I said"

Vagyis: a jó SEO-szakembert nem az teszi, ha egyért a Google-lel! Ő maga is sűrűn téved, így megkérdőjelezni azt, amit állít, valójában nagyon is jó dolog; sőt, ez még őt magát is a nézetei újragondolására sarkallja.


Beküldve a(z) SEO Blog kategóriába | Szólj hozzá!

2017.10.16.

Google és a kommunikáció hiánya

Van a magyar nyelvben egy gyönyörű mondás: néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Nos, ha mindezt a Google-re szeretnénk vonatkoztatni, akkor azt mondhatnánk, hogy olyan cégnek (legyen az mégoly nagy világcég is, mint a Google) bizony nem érteni teljesen a szándékait, ha azok nem tiszták, egyértelműek. Hogy ez miért probléma? Lássuk!

Aki keresőoptimalizálásból él, annak nagyon is fontos, hogy a Google tájáról milyen szelek fújnak. Igen ám, de ez nem mindig egyértelmű - lásd a Fred néven elhíresült algoritmust, ahol boldog-boldogtalan csak találgatott, hogy valójában mi is történt. A probléma oka az, hogy a Google kommunikációja (csakúgy, mint a példában említett néma gyermeké) elégtelen.

Remekül világít rá erre az, hogy (ugyan akaratlanuk, de) még maga John Mueller, a Google szóvivője is felhozta mindezt egy webmestereknek szánt Hangouts-beszélgetésen. Azt állította, hogy sokszor szembesül azzal a váddal, hogy amit a Google megoszt a nyilvánossággal a SEO (Search Engine Optimalization, azaz a keresőoptimalizálás) kapcsán, abban nem lehet megbízni, holott a Google-nek semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy dezinformálja az érintetteket; sőt, a Google csak eloszlatja a ködöt azzal, hogy tisztázza, mi félinformáció, s mi nem az. Magyarán: a Google-ben meg lehet bízni. De akkor miért esik a keresőóriás mégis negatív megítélés alá ebben a témában?


Beküldve a(z) SEO Blog kategóriába | Szólj hozzá!

« Régebbi bejegyzések
© 2008 H-Well Kft. Minden jog fenntartva.