2016.09.16.

Hogyan hat a keresőoptimalizálás a webáruházakra majd a jövőben?

 A webáruház fontosságát talán nem kell különösképpen kiemelni. Aki jelenleg is üzemeltet webáruházat, az pontosan tudja, hogy egy online jelenléttel (is) bíró kereskedésnek, vállalkozásnak milyen fontos az, ha van egy beépített eszköze arra, hogy közvetlenül tudjon értékesíteni a vásárlók felé.  A keresőoptimalizálás és a webáruház kapcsolata nagyon sok szállal tud kötődni egymáshoz, hiszen az ügyfelek esetében egyáltalán nem mindegy, hogy mennyivel nő meg a webáruházuk forgalma azáltal, hogy jóval több ember botlik bele az optimalizált honlapba. A magyar webáruházak jövője szempontjából érdemes megnézni, hogy angolszász területen milyen a webshopok és a Google kapcsolata.

 

 

Amerikában a keresőlisták tetejét a legnagyobb márkák bérelték ki magunknak, azaz ha mondjuk beírunk valamilyen ruhadarabot, hogy arra dobjon ki a Google találatokat, akkor olyan nagynevű cégekkel fogunk találkozni, mint például a Levi’s. Ha a legnagyobbak a jelenleginél komolyabban veszik majd a magyarországi jelenlétet, akkor sor kerülhet arra, hogy ez a tendencia itthon is érvényesül majd. Ez azonban long tail találatokkal, márkaépítéssel és a social media valamint az AdWords hangsúlyosabb használatával kivédhető lehet.

 

A long tail, melyről az imént esett szó, nehezebb lehet a jövőben. A konkurencia megjelenésével ugyanis a long tail találatok nehezebben lesznek elérhetőek. A nagy márkák képesek lehetnek arra, hogy itthon is uralják a long tail találatokat.

 

Arra is fel kell majd készülni, hogy a keresések során a Google nem feltétlenül a webáruházakat listázza majd az első helyen. Lehetséges, hogy egy-egy termékkel kapcsolatban előkelőbb helyen a róla szóló kritikát, leírást fogja megtalálni a netező, s nem a webáruházat, ahol az adott termék megvehető. Ha a Google egyre jobb lesz abban, hogy a nem vásárlói szándékú kereséseket elkülönítse a vásárlói szándékú keresésektől, akkor a netező pontosan azt fogja látni a kijelzőn, amit őt érdekli, s abban a sorrendben, ahogy az őt érdekli. Mindez azonban csökkentheti a webshopok forgalmát, nyilvánvalóan. A megoldás a blog cikkek lehetnek; erre kell majd nagyobb hangsúlyt fektetni.

 

Nem utolsósorban pedig ott a Google Shopping, mely nálunk még nem ütötte fel a fejét – de ami késik, az nem múlik. (Az elméleti eséllyel legalábbis muszáj számolni.) Ha a Google Magyarországon is úgy fogja majd gondolni, hogy érdemes a netezőt nem elirányítani máshová, hanem a saját ökoszisztémáján belül tartani, az negatív hatással lehet a webáruházakra.

 

Összefoglalva elmondható, hogy a webshopok jövője keresőoptimalizálási szempontból sokkal nehezebbé válhat a jövőben, melyre már jó előre felkészülni. A sikerhez vezető út a jövőben is adott lesz, de nehezebben lehet majd oda eljutni, sokkal komplexebb feladat lesz az a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek számára. De mivel a netezők száma a jövőben csak még nagyobb lesz, ezért nekikeseredésre semmiképpen nincsen ok!

© 2008 H-Well Kft. Minden jog fenntartva.