2017.10.16.

Hogyan lehet valaki jó keresőoptimalizáló? Ezt még a Google sem mindig tudja!

Sokan azt gondolják, úgy lehetnek nagyon jók a keresőoptimalizálásban, a SEO-ban (Search Engine Optimalization), ha minden úgy tesznek, ahogyan azt a Google mondja vagy éppen elvárja. Nos, ezt pont maga a Google cáfolta meg nemrég!

 

Mindezt a Google-nél szóvivőként dolgozó Gary Illyés állítja; pontosabban azt mondta egy április végi twitteres beszélgetésben, hogy "gyakran tévedek" ("I'm often wrong"). Ráadásul mindezt SEO-ügyben közölte, nem pedig azzal kapcsolatban, milyen filmeket érdemes épp megnézni a moziban. Később aztán pontosabban is kifejtette, mire gondol. Azt mondta:

 

" Agree with Google =! Good SEO

 

I'm wrong many times, questioning what I say for example is actually good. It makes me rethink what I said"

 

Vagyis: a jó SEO-szakembert nem az teszi, ha egyért a Google-lel! Ő maga is sűrűn téved, így megkérdőjelezni azt, amit állít, valójában nagyon is jó dolog; sőt, ez még őt magát is a nézetei újragondolására sarkallja.

 

Nagyon erős szavak ezek valakitől, aki a Google-nél dolgozik, és rálátása van arra, hogy a cég mit mért tesz a SEO területén. De vajon érdemes-e elhinni (ráadásul kritikátlanul) mindazt, amit Illyés mond? Amikor pontosan tudjuk, hogy a Google már nem egy alkalommal állított olyat, aminek a valóságalapja leginkább csak recsegett-ropogott? (Ilyen volt az például, amikor a keresőóriás azt kommunikálta, hogy a kimenő linkeknek nincsen szerepe a SEO kapcsán, holott a tesztek kimutatták, hogy de, nagyon is.)

 

Szóval eldobni mindent, sutba vágni azt, amit eddig tudtunk a keresőoptimalizálásról igen nagy balgaság lenne - csak azért, mert a Google egyik szóvivője azt mondott, amit. Természetesen továbbra is érdemes követni azt, amit a Google hivatalosan kommunikál a SEO-val, annak irányelveivel kapcsolatosan. Ugyanakkor ettől még ott van az emberben a kérdés, hogy mégis miért állítanak Google-szakemberek valótlan dolgokat?

 

A válasz összetett. A SEO nem kis mértékben a technikai részletekről szól, amiben a Google szóvivői nem minden esetben kompetensek; nem is lehetnek teljes mértékben azok, hiszen a Google algoritmusainak működése mára olyannyira összetett lett, hogy annak az átlátása igen komoly munkát igényel! (Pláne, hogy ezek az algoritmusok képesek akár naponta módosulni.) Szóval ezek a szakemberek is tévednek olykor. Néha pedig egyszerűen az van, hogy nem mondhatják el az igazságot. Akárhonnan is közelítjük meg a dolgot: a Google iszonyúan régóta piacvezető a keresések terén, aminek az az ára, hogy természetszerűleg védi azokat az információkat, melyek a vállalatot odáig juttatták, ahol most áll.

 

Amikor Illyés azt mondja, hogy jó SEO-szakember nem attól lesz valaki, hogy egyetért a Google-lel, ott viszont nincsen ködösítés: ez bizony így van! Léteznek a SEO-n belül azok az alapelvek, melyeket nem ildomos áthágni, mivel ez egyrészt büntetést vonhat maga után, másrészt pedig nem lesz tőle eredményesebb az optimalizálás, sőt, de mindig feszegetni kell a határokat - ugyanis nem kell mindenben a Google tanácsait követni! Folyamatosan tesztelni kell, hogy mivel lehet még eredményesebb a SEO.

 

Szóval oda kell figyelni a Google szóvivőinek szavaira, ám azt is fontos tudni, hogy azokat kritikátlanul megfogadni nem szabad! Csak így lehet a SEO-terén sikereket elérni.

© 2008 H-Well Kft. Minden jog fenntartva.