2017.03.27.

SEO szakértő -t bízna meg oldalával kapcsolatos keresőoptimalizálási munkával? Nézzük, mire érdemes ilyenkor odafigyelni!

seo szakértőAmikor a Google ad SEO-val (Search Engine Optimalizationnel, azaz keresőoptimalizálással ) kapcsolatos tanácsokat, akkor azokra mindig érdemes odafigyelni!

Mivel a SEO sokak számára teljesen ismeretlen terület, ezért érhető, ha a munkát szeretnék olyan szakértővel megoldatni, aki valóban ért is a keresőoptimalizáláshoz. A Google nemrég kiadott egy videót, ahol Maile Ohye beszél a SEO-ról, aki már több mint 10 éve dolgozik a keresőóriásnál, így remek rálátása van a témára. Nos, nézzük a legfontosabb tanácsokat - egyenesen a Google-től! 

 

Amit látni kell, hogy a SEO megérthető, ha valaki elegendő időt szán arra, hogy felfedezze, a keresőoptimalizálás mögött milyen szabályszerűségek húzódnak meg. Arra is ügyelni kell, hogy a SEO szakértőnek a javaslatainak mindig összhangban kell lenniük a Google ajánlásaival, mert he nem, abból problémák fognak adódni.

 

Nagyon fontos lesz a felhasználói élmény is! Ha a szakértő nem elkötelezett a cég mellett, aki megbízta őt a weboldala optimalizálásával, akkor az a szakértő nem teszi a dolgát, így rövid úton búcsút kell tőle venni! Mindig figyelembe kell venni a keresőoptimalizálás szakértő kiválasztásánál, hogy milyen referenciákat tud felmutatni! Mindig igényelni kell technikai és keresési auditot is! És azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresőoptimalizálás csapatmunka, amiből ha az ügyfél nem veszi ki a részét, akkor szintén nem lehet megfelelő eredményt elvárni

 

Mindezekről persze tételesen is érdemes beszélni - haladjunk is sorrendben!

 

Azzal kezdtük, hogy a SEO nem valamiféle mágia, így pedig azt sem lehet elvárni, hogy a befektetett munkának köszönhetően egy honlap gyorsan az élmezőnyben találja magát! Ami egyedül eredményre vezet, az az elkötelezett, kemény munka! Ezen felül ha az oldal minősége nem megfelelő, akkor a SEO legfeljebb ideig-óráig fogja segíteni a honlapot abban, hogy jó helyezést érjen el; a tartós eredményhez mindenképpen az kell, hogy a weboldal kvalitása megfelelő legyen. A megfelelő munkához pedig idő kell, azaz négy hónaptól akár egy évig is terjedhet az az időszak, ami alatt egy SEO-tanácsadó képes lesz mérhető eredményt felmutatni! Eleve ki kell elemezni az adott honlap helyzetét, s aztán ennek megfelelően kell cselekedni, végrehajtani a változtatásokat, majd várni, hogy az első eredmények befussanak.

A második pont a Google SEO-tanácsainak megfogadása. Ez talán az egyik legfontosabb lépés, ami mellett semmiképpen sem szabad elmenni! A SEO-tanácsadótól első körben kérni kell egy olyan dokumentumot, melyben a SEO szakértőnk azonosítja a honlap problémáit, majd ennek megfelelően készít egy tervet, és azt a megbízó elé tárja. Ezzel a megoldással elkerülhető az, hogy a szakértő olyan módszereket alkalmazzon, melyek aztán nem vezetnek eredményre (kulcsszavak elhelyezése a meta keywordsben, a Google irányelveivel való ütközés stb.) A Google irányelveivel soha nem szabad szembemenni, s ha egy szakértő ezt teszi, akkor attól meg kell válni! A linkvásárlás, bár a Google elméletileg tiltja, csak nehezen ellenőrizhető, és a kiélezett versenyben igen sokan élnek ezzel a módszerrel, így nem lesz feltétlenül ördögtől való, ha valaki ehhez a módszerhez nyúl.

 A felhasználói élménynél többek között a mobilbarát megjelenítésre kell gondolni, a megfelelő navigációra stb.

Az elhivatott SEO-szakértő témaköre talán nem is igényel nagyfokú kifejtést, hiszen itt arról van szó, hogy a megbízóra kell helyezni a hangsúlyt, a cégre, a vállalkozásra; az a jó keresőoptimalizálás szakértő, akit nemcsak a helyezések és a rangsor érdekel, hanem valóban érdekli is az adott cég sorsa, akinek a weboldalát kezeli. Az a tanácsadó, aki képben van avval kapcsolatban, honnan áramlik a bevétel, kiktől, mit akar elérni a SEO-t igénybe vevő vállalkozás, milyen marketinges csatornákon kommunikál az adott cég, ki a konkurencia (és így tovább), az jól fogja végezni a munkáját. A Google tanácsa úgy szól ebben a tárgykörben, hogy ha egy ügynökség nem akarja egészben látni a megbízót, annak minden aspektusával együtt, akkor ott másik tanácsadóhoz kell fordulni! A vásárlók, a célok és a marketing ismerete lényeges vonása lesz egy jó SEO-tanácsadónak.

A referenciák megléte, azok ellenőrzése sem igényel túl sok magyarázatot; talán csak annyit, hogy érdemes olyan szakértőt választani, akivel remekül együtt lehet működni, dolgozni.

A SEO-audit kérése sem érthetetlen dolog, hiszen ha egy szakértő megfelelőnek tűnik, akkor következő körben ajánlott lesz tőle technikai és keresési auditot kérni; ezzel a tanácsadó hozzáfér a Search Console és Google Analytics fiókokhoz, amivel rálátása nyílik a weboldalra. Aki minőségi auditot tesz le ekkor az asztalra, annak a jelentésében benne lesz az, hogy mi a probléma, mi a javasolt fejlesztés, a ráfordítás becsült összege, a munka megbecsült pozitív hatása, amit a SEO-val el lehet érni s egy terv arra vonatkozóan, hogy mit kell tenni akkor, ha nincs esetleg nincsen eredménye a munkának. A technikai auditnak pedig a belső linkelés, az URL-paraméterek, a szerver problémák és a válaszkódok körét kell mindenképpen érintenie. A kulcsszó-helyezés javítására pedig a régi tartalmak feljavítása, aktualizálása, a belső linkelés fejlesztése, a téma felpörgetése és a konkurencia elemzése jelenti a megoldást; a tanácsadónak ezekre ki kell térnie!

A végére maradt az ügyféllel való együttműködés, hiszen hiába a remek ötletek, hiába lesz tűpontos egy audit például, ha a megbízó nem működik együtt teljes mértékben, akkor a keresőoptimalizálás nem fog eredményre vezetni.

Összegezve az eddigieket: ha valaki a fenti irányelveket komolyan veszi, s ezek alapján választ magának SEO szekértőt, akkor ott idővel az eredmények sem fognak elmaradni!

© 2008 H-Well Kft. Minden jog fenntartva.