Marketing szótár   /   Domain
Domain

Domain


Szinte mindenki hallott már a domain névről, de talán nem mindenki tudja a pontos meghatározását, és jellemzőit.

 

Röviden összefoglaljuk azokat a lényegi információkat, amelyeket érdemes tudni.

 

 

A domain név jelentése

 

A domain név (magyarul: tartománynév), az internetre csatlakozó számítógép IP- címének, egyedi, könnyen megjegyezhető szöveges neve.

 

 

Mi az a domain név?

 

Nézzük meg egy példán.

Az emberek, a számítógépes rendszerek nyilvántartásában, csak egy hosszú számsorként szerepelnek (személyi igazolvány szám, adóazonosító, stb.). Ezt senki nem ismeri.

 

Viszont a nevünkről egyből beugrik minden ismerősünknek, üzleti partnerünknek az, hogy kik vagyunk, sőt, még a tulajdonságaink, a velünk kapcsolatos benyomások, tapasztalatok is.

 

A számítógépek világában ez a megjegyezhetetlen számsor, az IP-cím, amivel a világhálóra csatlakozik.  A domain név pedig, az egyedi szöveges, könnyen megjegyezhető név, amelyet, ha ismerünk, akkor gyorsan megtaláljuk a keresőben.

pl: www.hwellkft.hu

 

Röviden: a domain név az IP –cím könnyen megjegyezhető, egyedi neve.

Így nem kell a hosszú IP-címet beírni, elég a szép domaint.

 

 

A domain név felépítése

 

Már tudjuk, hogy mi a domain név, rátérhetünk, a következő kérdésre. 

 

Hogyan épül fel a domain név?

 

A domain, a webcím része, tehát az URL-ben (Uniform Resource Locator) megtalálható.

Felépítésének szerkezete több érdekességet rejt magában. Elsőként az, hogy nem az írásunkkal megegyezően (balról, jobbra haladva) épül fel. Ugyanis, a Google keresőrobotjai jobbról kezdik el a feltérképezését.

 

domain név

 

A legfelső szintű tartomány, a TLD, a legvégén helyezkedik el, a pont után „ .hu ”. Több fajtája van, különböző szempontok szerint.

 

TLD fajtái:

  • Országkód szerinti tartomány (country code top-level domain)

(.hu Magyarország, .at Ausztria, .sk Szlovákia, stb.)

 

Így egyszerű mindenki számára megkülönböztetni a végződések miatt, milyen országhoz tartozik.

 

  • Egységesített országkód szerinti tartomány (internationalized country code top-level domain) 

(Kína, arab országok, Oroszországban …– ahol nem a latin abc van használatban).

 

Így ezen országok saját karakterjeiket tudják használni a domain nevekben.

 

  • Tulajdonos fajtához kötődő (generic top-level domain)

(így például: .edu az oktatáshoz, .net hálózatépítő …és elérhető még több végződés, amik ismertebbek a .org, .com net.)

 

A második szintű tartomány, a SLD, az maga a márkanév. Esetünkben a „hwellkft”.  Mindig, közvetlenül, a legfelső szintű tartomány mellett van. (ponttal elválasztva)

 

A második szintű tartomány előtt vannak a többi szintű domainek, pontokkal elválasztva (harmadik szintű, negyedik, ötödik stb., akik így egymásnak aldomainjei).

Ilyen lehetne a pelda.honlap.hwellkft.hu

 

A harmadik szintű tartomány, a szerverre (kiszolgálóra) utal.

 

 

Milyen a jó domain?

 

Ha szeretnénk egy igazán jó, ütős domain-t, akkor az alábbi szempontokat vegyük figyelembe:

 

- rövid

- könnyen megjegyezhető

- lehetőleg saját márkanév

- ne hasonlítson senkiére

 

Domain regisztráció a domain szolgáltatóknál vagy tárhely szolgáltatóknál internet segítségével online megtehető.

 

Az ügyfélszolgálat, regisztrátor megküldi a dokumentumok teljes listáját, az ászf alapján.

 

A domain nevek kereséséhez egy kis info ez a weboldal: Domain név ellenőrzését itt megteheti.

 

Ha megvan az adott domain, amit le szeretnénk foglalni meg kell nézni szabad e.

Itt meg lehet nézni, ez a weboldal alatt a domain nevét.

 

Ha a kiválasztott domain nevet már lefoglalták, akkor sem kell eltántorítson minket, hiszen megpróbálhatjuk megvásárolni a tulajdonostól.

 

De szétnézhetünk a további kiterjesztés (TLD-k) kínálatában, illetve a használt domain nevek között.  (Megjegyzés: a használt domain nevekkel óvatosak legyünk. Ha mi nem is tudjuk a múltját, a Google mindent lát, ami akár hátrány is lehet, ha rossz a domain előélete.

 

A bannerre kattintva írhat nekünk email üzenetet.

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

IP cím
URL
Keresőbarát URL



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.