Marketing szótár   /   Hoax
Hoax

Hoax


Találkoztunk már az angol eredetű, kifejezés magyar vonatkozásaival?

Hogyne! Egyik legismertebb, a „Rabszolgasors” szereplőjének, Isaurá-nak szervezett adománygyűjtés volt!

 

Ismerjük meg a kifejezés lényegét, fajtáit, hogy ne dőljünk be neki!

 

 

Mi az a hoax?

 

hoax, angol eredetű szó, melynek a magyar jelentése álhír, beugratás, átverés „kacsa”.

Célja röviden: elhitetni a valótlant.

 

 

Hol találkozhatunk vele, hol találhat meg, bukkan fel?

 

Találkozhatunk vele e-mailekben terjedő álhírekben, megtévesztéses lánclevelekben, honlapokon. De már a sajtó hasábjain, és a tévében is megjelent.

 

 

Hoaxoknak jellemzője: „csak” tréfa, vagy több ennél?

 

Célja a tréfa, a megtévesztés, de egyéb „hasznos hozadéka” is jelentkezik az elindítójánál. Ez esetben igen vékony a választóvonal a megtévesztés és a büntetendő kategória között.

 

Nézzük végig, melyek ezek:

 

●       Elindulhat e-mailen, egy „ártatlan kis levélként”, aztán ahogy terjed,fejlécében összegyűlt hatalmas e-mail cím halommal „rohan vissza gazdájához”, mint egy hű kiskutya. A gazdi, ezzel a kis „tréfával”  így valós, élő e-mail címekhez jut, amelyet eladhat azoknak, akik majd küldik a spam-eket.

●       Az automatikusan terjedő számítógépes vírusokkal ellentétben, az emberek terjesztik online, pl. küldd tovább x barátodnak, ismerősödnek.

●      Költséget okozhatnak forgalom generálásával, a szolgáltatóknak

●      Interneten keresztül nincsenek határok, bárhonnan elindulhat és elérhet

 

Facebook, egyéb közösségi oldalak, ahol a megtévesztés napi rutin

 

A Facebook az egyetemisták közösségének készült, tehát a tréfa, a vicc, már a kezdetek óta jelen van az oldalain. 2006 óta nyilvános az egész világ számára. Itt mindenki megtalálható: “A Jó, a Rossz és a Csúf”, hogy egy filmcímet idézzünk.

 

A Facebookon és a többi közösségi oldalon is naponta találkozunk Isaurá-hoz hasonló, könnyeket csalogató, pénztárcát nyitogató esetekkel: néhány aktivistával, akik a világ másik részében, éhező gyerekeknek gyűjtenek, vagy katonákkal, akiknek nagyon sok pénzük van egyébként, csak jelenleg kellene küldenünk nekik.

 

Ez vagy az történik a világ másik részében, de ha megosztjuk egymillióan, akkor az boldoggá teszi őt. Az évek alatt jönnek mennek a régebbi hírek friss hírként, nagy események, amihez kevés a pénz.

 

Az emberek, a felhasználók pedig mindent osztanak, szinte olvasás, gondolkodás nélkül, hiszen már a szemük a következő fontos információra kacsint. Így lett a hoaxoknak a közösségi média törzshelye.

 

 

Honnan sejthetjük egy e-mailről, hogy „megtévesztés” lehet?

 

Az internetmarketing hoaxnak két típusa, az e-mail fiókunkba érkezik. Ezek a vírus hoax és a lánclevél hoax. A vírus hoaxok jellemzője, hogy terjedő vírussal kapcsolatban figyelmeztet minket és kéri, hogy küldjük tovább minél több embernek, hogy megóvjuk őket is. A lánclevél hoaxok pedig, nemcsak kéri, hanem fenyeget is, hogy ha nem küldjük tovább, akkor súlyos következményekkel számolhatunk. Ezeket az e-maileket azonnal törölnünk kell, semmiképp nem továbbítanunk.

 

Az e-mail kinyitása előtt is vannak jellemzői a hoaxos leveleknek. Ezeket gyűjtötték össze a Sophos antivírus kutató szakemberei: gyanakodhatunk, ha minél hamarabb tovább kell küldenünk; vagy ha zavaros, ködös; ha többször ismétli azt, amivel félelmet generál; ha az információ forrása hiányzik vagy nem az nem valós; és persze a nyilvánvaló sok-sok figyelemfelkeltő nagybetű.

Ami ilyen hamis email még a megnyitás előtt kukába kell tenni.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Hashtag
HTML
http hibakód
Impression



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.