Marketing szótár   /   Szerver
Szerver

Szerver


 

Sokszor halljuk azt a kifejezést, hogy szerver, mégsem biztos, hogy mindenki jól tudja mit jelent. Ebben részben ezt a kifejezést vizsgáljuk meg.

 

Mi az a szerver?

 

A szerver vagy kiszolgáló, angolul server, az informatikában használatos kifejezés, amely mögött általában nagy teljesítményű számítógép vagy szoftvert áll.

 

Ez a kiszolgáló további számítógépek számára teszi elérhetővé a rajta tárolt adatok felhasználását, egyéb szolgáltatások elérését, az erőforrásának használatát, azaz kiszolgálja azokat.

 

Többféle szervertípusról beszélünk, amelyet a következőképpen csoportosíthatunk:

 

  1. Funkciója szerint:

 

  • Webszerver – elérhetővé teszi más szerveren tárolt adatokat, weblapokat, a felhasználó számára (HTTP protokollon).

  • FTP szerver -  (File Transfer Protocol), azaz „Fájl átviteli protokoll”, egy külső tárhely. Ennek köszönhetően tölthetünk le és tölthetünk fel tartalmakat.

  • Proxyszerver - köztes elemként továbbítja a számítógépek vagy azon futó programok kéréseit más szerverekhez.

  • Adatbázisszerver – óriási mennyiségű adat tárolására alkalmas. Folyamatosan elérhetőnek kell lennie, és nagyon biztonságosnak.

  • Alkalmazásszerver–„középrétegszerver” -nek nevezhetjük, mert az adatbázisszervert köti össze a végfelhasználókkal.

  • Chatszerver - Internet Relay Chat (IRC), kliens-szerver alapú csevegő-protokoll. Egyszerre több százezer ember kommunikációját teszi lehetővé.

  • Rádiószerver – speciális szerver, adásfolyamatot kezel 0-24 órában, online stream segítségével. Rádiószerverek: Shoutcast és az Icecast.

  • Mailszerver – mailszolgáltatást biztosít és tűzfalként véd.

 

  1. Kiszolgált kör alapján

 

  • Internetes szerver -  az internet, az egész világot felölelő számítógép-hálózat

  • Intranetes szerver - sokszorosan védett belső hálózat, amit a tűzfal választ el az internettől

 

  1.  Hardverkiépítésük alapján

  • PC szerverek – személyi számítógépek

  • „Nagyszámítógépek” – nagyteljesítményű számítógépek (kormányzati intézményekben, bankokban, nagyvállalatoknál használják.

 

Vagyis összegezve a szerver egy olyan eszköz, ami programok és protokollok összességével szolgáltatások széles skáláját tudja nyújtani, melyeket bizonyos feladatok elvégzésére lehet felhasználni. Más gépek és kliensek is kérelmezhetik ezen szolgáltatásokat. A szerver, valamint a kliens (más néven kiszolgáló) együtt hoznak létre egy hálózatot, ami központi hozzáférést tesz elérhetővé a különböző információkhoz, tárolt adatokhoz, egyáltalán az eszközökhöz. A szerverek köre igencsak széleskörű, felhasználási módjuktól függően többféle is létezik.

 

Amennyiben szükséges nagy teljesítményű szerver -t beszerezni, számos lehetőség van, amiből választani lehet. De milyen tulajdonságokat kell megfigyelni a vásárlás előtt a termék tájékoztató információk között? Érdemes egy kicsit jobban körüljárni a témát mielőbb veszünk valamit, hogy biztosan jó döntést hozhassunk, akár hosszú távon. Melyek azok a fogalmak még, amiknek járjunk utána? Mutatjuk: SSD, HDD, RAM, RAID, RACK, Intel Xeon többek között.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Online marketing
Mobilbarát
Microsite



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.