Blog   /   Facebook debugger használata a jó kép megjelenéséért!
facebook debugger
ÍRTA: H-Well Kft

Facebook debugger használata a jó kép megjelenéséért!


Facebook használata közben, bizonyára többen találkoztunk már olyan problémákkal, hogy új bejegyzésünk mellé hiába tettünk újabb képet, a Facebook nem azt jelenítette meg, hanem a régit.

 

Mi lehet ennek az oka? Hol lehet a hiba?

 

A problémánk megoldása, a debugger, pontosabban a Fb debugger!

 

 

Mi az a Facebook debugger?

 

A Facebook debugger egy hibakereső, mondhatnánk azt is, hogy hiba „kiküszöbölő” eszköz.

 

A debugger használatával ellenőrizni tudjuk, hogy mi jelenik meg és az, hogyan jelenik meg a Facebookon.

Ehhez szükséges még egy „felelős”-ről beszélni, ez pedig, az Open Graph.

 

Mi az az Open Graph? Az Open Graph egy meta címke, aminek kizárólagos funkciója, a Facebookkal kapcsolatos.

 

 

Open Graph és a meta adatok

 

Amikor létrehozunk egy weboldalt, vagy megírunk egy új cikket a WordPressben, akkor szükséges kitöltenünk a meta adatokat, illetve az Open Graph adatokat.

 

A meta adatok felelősek azért, hogy a weboldalaink megfelelően jelenjenek meg a Google találati listában. (meta adatok: Title=cím, meta description = leírás, meta keywords=kulcsszavak)

 

Az Open Graph pedig azért felelős, hogy mindez megfelelően jelenjenek meg a Facebookon. (A meta adatok, meta címkék a HTML-oldal részébe kerülnek, látogató számára nem láthatóak.)

 

open graph

 

Facebook és Open Graph adatok kapcsolata

 

Az Open Graph, kizárólag a Facebookra vonatkozik. Az Open Graph  adatok kitöltésére nagyon ügyelnünk kell, mert ennek megfelelően jelenik  meg a Facebook-ra feltett posztunk címe, tartalma, a linkek, és a képek.

 

 Milyen adatokat kell kitöltenünk?  

 

a poszt címe -  ami  esetben mindig a weboldal címével egyezik meg

a poszt leírása – a meta description szerinti leírás az optimális

a poszt képe – a kép linkjében tegyük a fő kulcsszót

(Mivel a WordPress-nél a Yoast SEO automatikusan generál kódot, ezért érdemes használni.)

 

Ha az Open Graph (OG) adatokat jól adjuk meg, akkor a Facebookon is elvárásunknak megfelelő lesz a kép, szöveg cím és a link.

 

 

Hogyan informálódik a Facebook Open Graph adatokról?

 

Amikor élesítjük az új weboldalunkat (képeket, linkeket, tartalmakat), akkor Facebook robotok minden információt begyűjtenek az Open Graph adatainkról. Ezeket az információkat, a saját CDN kiszolgálójába tárolja és elrejti a memóriájába (CDN: nagyon tömören: a weboldalunk betöltési sebességét optimalizálja).

 

Ha újabb cikket, vagy új bejegyzést posztolunk, akkor a Facebook ebből a tárhelyből, a memóriájából emeli ki a régi, begyűjtött információját az előzőleg elmentett képről, és beemeli az új posztunkba. De csak akkor, ha mi ezt engedjük.

 

Ugyanis, új  poszt esetében, amelyet a Facebook-ra szánunk, a vele kapcsolatban lévő OG-ben is módosítanunk kell az adatokat, hogy a helyesen jelenjen meg a posztunk.

 

Azt a képet, amit szeretnénk megjelentetni, az oldal kódjába kell betennünk, a meta adatokhoz (a posztunk kiemelt képének elérési útvonala: og:image; a  WordPress-nél a Yoast SEO plugin –ban keressünk rá.)

 

 

Mikor van szükségünk a Facebook debugger használatára?

 

A debugger egy hibakereső, hibakiküszöbölő eszköz, tehát akkor lesz szükségünk rá, amikor megtörtént a hiba!

 

Például, amikor nem az a kép jelenik meg a megosztást követően, amit mi szerettünk volna, hanem egy régi, vagy a mérete nem megfelelő a Facebookon. Erre lett létrehozva az fb debugger, vagy a debug facebook, hogy javítani tudjuk a hibákat.

 

A kép mérete legyen: 940x492 px.

 

Itt látható, ha nem a megfelelő kép méret van használva nem fog szépen megjelenni:

facebook debug

 

Ez az eszköz, a debuggert, a Facebook Developers Tools & Support menüjében található.

 

Felmegyünk oldalára https://developers.facebook.com/tools/debug/ a link segítségével.

 

A javított kép és az új cím:

sharing debugger

 

Használata gyors és egyszerű

 

 

WordPress képek megjelenése a Fb Debugger használata

 

Amikor ellenőrizni szeretnénk a Facebookon megjelenő posztunkat, vagy kíváncsiak vagyunk, hogy bejegyzésünkben miért nem az a kép szerepel, amelyet lecseréltünk a Word Press-ben, akkor erre kiváló eszköz, az fb debugger, és annak használata.

 

Hogyan keressük meg vele a hibát, hogyan működik?

 

Lent látható kép fogad. Amelyik weboldalunkról szeretnénk begyűjtetni az információt a Facebookkal, annak az oldalnak a linkjét bemásoljuk a fehér hosszú csíkba, és megnyomjuk a Debug gombot.

 

Ennek eszköze: a Facebook debugger.

debugger

 

Ezzel a kattintással tulajdonképpen, a weboldal legutóbbi információit (változatunkat), azaz, a legutóbb cache-elt változatot tölti be a program.

 

Ha ezek az információk számunkra helytelenek, vagy frissíteni szeretnénk, akkor a következőt kell tennünk: ürítenünk kell WordPressben az URL cache-ét és újra kell futtatnunk az fb debuggert.

 

debug

 

Tehát ha egy weboldalunk adatit frissíteni szeretnénk akkor a WordPressben, annak az oldalnak az URL cache-ét kell ürítenünk, plusz, a Facebook cache-ét is.  Utána futtassuk megint a debuggert a facebook-on.  Az Open Graph meta adataiból bármelyiket hasonló módon módosíthatjuk (címet, szöveget, képet).

 

Az OG elő nézetét, megtekinthetjük, a Share Debugger segítségével.)

segítünk


Hasonló bejegyzések

Google Lens képfelismerő
Link rövidítés Bitly használata
Keresőmarketing
SEO szövegírás árak 2024-ben



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.