Marketing szótár   /   AMP
AMP

AMP


Mi az az AMP?

 

Miért van szükség a jó mobilos megjelenésre is egy weblap esetén? Rengeteg a netes felhasználók azon aránya, akik mobilról keresnek. Így már érthető, hogy miért van jelentősége az AMP-nek!

 

Az AMP egy rövidítés: Accelerated Mobile Pages

A jelentése magyarra fordítva gyorsított mobiloldalak

 

Célja: nagyon gyorsan betöltődő és persze minimális erőforrást igénylő mobilos weboldalak létrehozásához megfelelő eszközkészletet biztosítani a webfejlesztők számára.

 

Sokan neteznek mobilról, ehhez pedig a lehető legjobb felhasználói élmény fenntartása szükséges. Vizsgálva az igényeket a Twitter és Google közösen hozták létre és azóta is fejlesztik a nyitott forráskódú keretrendszert, mely az AMP.

 

Ennek ellenére az Accelerated Mobile Pages pontosan ugyanúgy néz ki, mint akármelyik HTML oldal, csak ez AMP html.

 

Kétféleképpen jelenhet meg a böngészőben:

 

  1. mint Top stories – a találati lista felett helyezkedik el

  2. normál találatok közt AMP címkével

 

Felvetődik a kérdés: Hogyan működik az AMP?

 

Az azonnali cikkek sáv már ismerős lehet a Facebook által. Lényege, hogy a látogatókat releváns információval lássák el gyorsan a keresőben. Ehhez könnyen átlátható, releváns információkban gazdag cikkeket tesznek láthatóvá a találati lista legelején.

 

Ezek kiemelt hírekként jelennek meg, könnyen hozzáférhetőek és célt érhetnek, hiszen válogathat a felhasználó, rákattint ezekre és halad tovább a cikkek olvasásában, válogatásában.

Különbség a Facebook és a Google AMP között, hogy az utóbbi esetében nem csupán egy applikáción belül működik a dolog, hanem a nyílt világhálón.

 

Három fő része van:

 

AMP HTML

AMP JS

AMP CDN

 

fő részek

 

 

Miért előnyös az AMP használata?

 

Van néhány előnye annak, ha élünk a lehetőséggel, ugyanis:

 

  • gyorsíthatja a mobilos böngészést – ez lényeges a felhasználói élmény miatt

  • képes növelni az organikus forgalmat

  • konverziókat javít

  • aktivitást is javít

  • a szerver terhelését is csökkenti

Tehát nem csupán gyorsabbá teszi az elérést és tehermentesíti a szervert, hanem a felhasználók számára is egy pozitív élményt biztosíthatunk. Ezzel együtt pedig többen is fognak kattintani, ami szintén nem elhanyagolható!

 

 

Problémák az AMP-vel:

 

Annak ellenére, hogy jobb felhasználói élményt akar biztosítani, sajnos sok hibába lehet belefutni vele kapcsolatban.

 

  • Olykor fontos tartalmi elemek hiányoznak, amik miatt nem tölt be megfelelően az oldal. Ez még a jobbik eset, hiszen máskor egyáltalán nem tölt be.

 

A Check AMP page lehetőséget nyújt a tesztelésre. Az AMP teszt elvégzése tehát hasznos, hiszen láthatóvá válik az oldal sebessége és azt is megtudhatjuk belőle, hogy mely részletek szorulnak javításra.

 

  • Annyira nem egyszerű megvalósítani, létrehozni, emiatt nagyon figyelmesnek kell lenni vele kapcsolatban.

Ha például nem lehet összeegyeztetni a weboldalt az AMP oldallal, mert bizonyos külső szoftvereket nem hanyagolhatunk el, akkor már nem jó ötlet létrehozni. Ez a nehézség miatt fordítanak inkább több figyelmet a mobiloldalak sebességének javítására ahelyett, hogy létrehoznának Accelerated Mobile Pages-t.

 

Az AMP technológiákról a Google fejlesztői útmutatók adnak részletesebb tájékoztatást. Ezekből megtudhatjuk, hogyan lehet használni és mire kell odafigyelni. Illetve, hogy egyáltalán érdemes e nekilátni, hiszen nem mindegy, hogy mennyi előnyünk vagy épp hátrányunk származik belőle!

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

ALT
Algoritmus
Banner
Anchor text



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.