Banner
Banner jelentése
A banner, egy weboldalon lévő hirdetés. Ismert még szalaghirdetés-, vagy reklámcsík néven is.
A banner az online marketing eszközök legrégebbi tagja, elsőként 1994-ben alkalmazták és azóta is a legkedveltebb hirdetési forma.
Banner célja: figyelemfelkeltés, reklám, kattintás egy adott termék megvásárlására vagy a szolgáltatás igénybevételére, - konkrétan az eladás, az üzlet megvalósulása.
Ha a banner elég jó és a kattintás megtörténik, azonnal a reklámozott vállalat felületén vagyunk, ahol vásárolhatunk, vagy szolgáltatást választhatunk.
Mire jó még egy jó banner?
Vásárlói forgalom növelésére.
Ha meglátunk egy jó bannerhirdetést - legyen az egy keresett akció, új termék a kedvenc márkánktól - azonnal rákattintunk, nehogy kimaradjunk a lehetőségekből. Ezzel azonban máris növeltük az adott hirdető weboldalának forgalmát. Az átkattintási arány növekedése, az ott töltött idő, a megjelenítés száma, a hirdető pénztárcájának kedvez.
Informál az akciókról, népszerűsíti azokat (karácsonyi vásár, születésnapok, névnapok, szezonális kedvezmények…). Sokkal nagyobb ügyfélhez ér el a lehetőség.
De az sem mindegy hogyan hívja fel a figyelmet a jó banner. Vannak, akik a vidám, ugráló figurákat kedvelik, vannak, akik a szolid diszkrétebb felhívásokat. Van nagy kicsi, de a lényeg csak az, hogy az összes rólunk szóló hirdetés megfogó legyen.
A marketing világában profizmussal lehet megalkotni egy jó bannert, hogy elérje a célpiacot.
A termékek megfelelő hirdetése érdekében a legjobb és szükséges hirdetési forma a banner.