Marketing szótár   /   Anchor text
Anchor text

Anchor text


Mi az az anchor text?

Egy olyan részletet ismertetünk most, ami kulcsfontosságú szerepet tölt be a hatékony SEO-ban. Megmutatjuk, mire kell odafigyelni, hogy a Google szemében növelhessük egy weboldal értékét!

 

Az anchor jelentése magyarul: horgony

Linképítésben az anchor text jelentése magyar nyelven: horgonyszöveg

 

Erre kattint a látogató és általa jut el a meglinkelt oldalra. Lényegében ebben a szövegrészben van elhelyezve a link, amire mutatni szeretnénk. A link lehet külső és belső egyaránt, attól függően hogy más weboldalt vagy sajátunkat szeretnénk meglinkelni.

A Google kifinomult algoritmusok alapján térképezi fel a weblapokat. A megfelelő horgonnyal sokat tehetünk azért, hogy jó színben tűnhessünk fel, vagyis hogy értéket szerezzünk a keresőrobotok szemében.

Az anchor tehát egy kattintható hiperhivatkozás, amivel egyben hitelességünket javíthatjuk, de ronthatjuk is. Emiatt fontos a jól megválasztott szöveg.

 

Így kell elképzelni:

A kifelé mutató, avagy külső link mellet a belső link használata is fontos a hatékony keresőoptimalizálás érdekében.

Jól látható az anchor text a fenti mondatban (kék aláhúzott szövegrész), ami egy másik aloldalunkra mutat és releváns is az adott szókörnyezettel. Ez esetben kulcsszavas horgonyszöveg.

 

Mi a szerepe?

A keresőoptimalizálás fontos eszköze, első sorban forgalom terelésére használják. A weblap forgalmának növelését érhetjük el általa és persze a bevétel növekedését is. Ha viszont nem vigyázunk és sokat használunk kulcsszavas linkeket, akkor bizony pórul járhatunk!

 

Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy milyen szöveg mutat a weboldalra, amit linkelni szeretnénk, két okból:

  • A hivatkozott oldal relevanciáját a Google az anchor texten keresztül határozza meg legegyszerűbben.

  • A netes felhasználó számára is jó benyomást kell kelteni, hogy rákattintson.

Az itt szereplő szó vagy szavak és kifejezések mind jellemezzék a céloldal vagy érkezési oldal tartalmát. Emiatt lényeges, hogy milyen szöveg szerepel horgonyszövegként, mert annak relevánsnak is kell lennie!

 

Az olyan szövegek, mint a: kattints ide, ezt nézd meg, stb. nagyonis problémásak. Manipulatívnak hatnak, ezért ne használjuk őket!

 

 

Akkor milyen a jó anchor text?

 

  • Legyen releváns!

Tehát olyan szavakat használjunk benne, amik kapcsolódnak a meglinkelt weboldal tartalmához. Ezzel valós érdeklődőket terelhetünk az oldalunkra.

  • Legyen jól értelmezhető!

A látogató legyen tisztában vele, hogy mire kattint és akarjon is tovább menni.

  • Hasson természetesnek!

Figyeljünk arra, hogy ne legyen túltolva, avagy változatosan használjuk a kulcsszót a linkeléskor, ne legyen duplikáció, túloptimalizálás. Ez büntetéssel is járhat, amivel együtt elvész a sok befektetett munka!

 

Mutatunk néhány lehetőséget a továbbiakban, hogy ne essünk a legnagyobb hibákba.

 

 

Hogy nézzen ki az anchor text?

 

Többféle módon is kinézhet az anchor:

  • kulcsszavas (exact match)

  • kulcsszót tartalmazó (keyword reach anchors)

  • generikus (generic)

  • csupasz (naked links)

  • márkanév (brand name)

  • márkanév+kulcsszó (brand+keywords)

  • márkanév+LSI (branded LSI)

 

Nézzük meg egy diagramon konkrét példával, körülbelül milyen arányban fordulnak ezek elő:

horgony

 

Ezeket az arányokat érdemes figyelembe venni, ha anchor szöveget választunk.

 

A fenti ábra hozzávetőlegesen ábrázolja a különböző anchor textek előfordulását. Viszont jól mutatja, hogy mennyit számít a tudatos és változatos linkelés!

segítünk


Hasonló bejegyzések

AMP
ATL
Algoritmus
Analitika



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.