Marketing szótár   /   Átirányítás
Átirányítás

Átirányítás


A világhálón található, összes weboldalnak egyedi címe van. Ez a cím, az URL, melynek szerkezete gondoskodik arról, hogy egy adott weboldalt megtaláljunk az internet-en. Amikor azonban, egy adott URL-en lévő tartalom, egy másik URL alá kerül, csak úgy találhatjuk meg újból, ha annak átirányításáról gondoskodott a webmester.

 

átirányítás

 

 

Hogyan történhet az átirányítás?

 

Az átirányítás lehet szerveroldali és kliensoldali átirányítás. Mindkettő több lehetőséget takar. Az átirányítás során a korábbi URL-ről az új URL-re, automatikusan viszi a látogatót a böngésző

 

Nézzük meg először a szerveroldali átirányításokat:

 

A webszerver a HTTP protokollon keresztül teszi elérhetővé a tárolt weblapokat. A HTTP webszerverekhez, webböngészőkkel tudunk kapcsolódni. A szerver a HTTP fejlécben lévő állapotkódokkal küld információt a böngészőnek.

 

Az állapotkódok három számjegyből állnak. Az első számjegy bizonyos csoportba tartozást jelez 1,2,3,4,5., -ig. Ezek a csoportok, a weboldal tartalmának állapotáról adnak információt:

 

Első számjegy jelentése:

 

  1. tájékoztató információk

  2. sikeres kérés

  3. átirányítás

  4. klienshiba

  5. szerverhiba

 

A szerveroldal átirányítással kapcsolatos kódszám első száma: 3. A hármassal kezdődő számkódokkal fog információt kapni a böngésző az átirányítás fajtájáról, az új helyről, és hogy merre navigálja a felhasználót.

 

 

SZERVEROLDALI ÁTIRÁNYÍTÁSOK

 

300   több választás: pl. a videó több formátumban is elérhető.

301   végleges áthelyezés kérés, másik URI- re véglegesen átirányítva.

302   ideiglenes áthelyezés a kérés, másik URI- re ideiglenesen átirányítva

303   másik URL- n már megtalálható a kért erőforrás

304   nem változott az erőforrás, nem kell újra letölteni azt.

305   proxy-használat szükséges az erőforrás eléréséhez

306   proxy váltás (ezt a kódot már nem használjuk)

307   ideiglenes átirányítás másik URI-re, engedélyezi a metódus váltását.

308   végleges átirányítás másik URI-re, engedélyezi a metódus váltását.

 

Néhányukról érdemesebb bővebben szót ejteni:

 

301-ES ÁTIRÁNYÍTÁS

 

Az átirányítás speciális fajtája a 301-es átirányítás. 301-es állapotkód jelentése: állandó átirányítás, a kért oldal véglegesen került új helyre.

Például:

  • HTTPS-re állunk át a HTTP-ről

  • ha webhelyünket új domainre költöztettük (pl. example.com névről example.net)

  • webhelyek összevonásakor, amikor a régi URL linkjeit szeretnénk az új oldalra

  • ha a webhelyünket több URL-en is elérhetjük, akkor érdemes egy kiválasztott (ún.:gyűjtő) URL-címre irányítania beérkező forgalmat ezzel az átirányításai kóddal

 

Ilyenkor a böngésző a 301-es átirányítást gyorsító tárba teszi, és legközelebb azonnal végrehajtja az utasítást az URL-t újratöltése nélkül mindaddig, amíg a gyorsító tárat nem töröljük. Az átirányítást követik a keresőmotorok, indexelik az új URL-t és a régi linkek is az új oldalt erősítik majd.

 

Ha a 301-es átirányítást szeretnék alkalmazni úgy, hogy  a szolgáltatónk szerverén az Apache fut, akkor a .htaccess fájljhoz is  hozzá kell férni. A 301-es kódot akkor lehet használni, ha a korábbi-, és az új URL-en elérhető tartalom azonos. A 404-es oldalak 301-es átirányításának is csak ekkor van értelme.

 

302-ES ÁTIRÁNYÍTÁS

 

302-es állapotkód jelentése: ideiglenes átirányítás

 

Mikor lehet ilyenre szükség?

 

Természetesen csak akkor, ha a weboldalunkat ideiglenesen költöztetjük el. A 302-es állapotkód esetében, a böngésző nem teszi gyorsító tárba az átirányítást. Ilyenkor a keresőmotorok az eredetit is indexben tartják, és az újat is követik. Ha sokáig fennáll a 302-es átirányítás, a keresők 301-esnek veszik.

 

307-ES ÁTIRÁNYÍTÁS

 

307-es állapotkód jelentése: Ideiglenes átirányítás

 

A 307-es kódnál a kérésre kapott válasz az, hogy a szerver másik helyen található. A böngészők nem gyorsító tárazzák, Utána az eredeti URI-t kell használni a kérelmezőnek. A GET vagy HEAD kérelmet hajt végre, automatikusan másik helyre irányítja a kérelmezőt.

Mivel ideiglenes, a keresők nem minden esetben követik.

 

308-AS ÁTIRÁNYÍTÁS

 

308- as állapotkód jelentése: állandó átirányítás

Hasonló a 301-es átirányításra. Jelzi, hogy a régi URL-re nem kell visszatérni.

 

 

KLIENSOLDALI ÁTIRÁNYÍTÁSOK

 

A kliensoldali átirányítás lassabb, mint a szerveroldali. Két fatája van: meta refresh, az oldalt frissíti másik URL-re, a másik, a JavaScript átirányítás, ami megváltoztatja az ablak URL-jét.

 

Melyik a legjobb átirányítás?

 

Természetesen az, amelyik a weboldal számára a legoptimálisabb, a PageRank visszaesésétől nem kell tartani. A legjobb persze a 301-es végleges átirányítás lenne de más típusú átirányítástól sem kell félnünk. Nem fog gondot okozni a helyezéseknél a találati listában.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Tárhely
Pop-up
Piaci rés
Hoax



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.