Marketing szótár   /   Piaci rés
Piaci rés

Piaci rés


Egy jól megcélozható, szűk piaci szektort jelent.

 

Angolul niche, a közgazdaságtan jellemző értelmezése szerint, olyan speciális piac, amely a nagyvállalatok fókuszába nem került bele.

 

Új piaci rés jelentése, fogalma

Röviden, olyan új kereslet, amelyre nincs kínálat.

Mindig kialakulhatnak olyan igények – a piaci változások-, a kulturális-, és társadalmi alakulások, vagy a technológia fejlődése miatt -, amelyek beindítanak egyfajta keresletet, amelyre akkor még nincsen kínálat. Ez bármilyen területen és bármikor megjelenhet, akár termékekről, akár a szolgáltatásokról van szó.

 

Niche típusai

Megnyilvánuló piaci rések

Vásárlók által keresett, de nem található termékek/szolgáltatások.

 

Lappangó piaci rések

A kínálat ugyan adott, de a kereslet „lappang” valamiért. Vagy a minőség, vagy a mennyiség, vagy valamiért nem indult meg.

 

Új fogyasztói réteg feltárása egy meglévő termékhez  

Ilyen például, az alkoholmentes-, ízesített sörök, pezsgők.

 

Egy termék újraélesztése

Régi korok divatjai, tárgyai, akár 40-50 év távlatából is visszaköszönhetnek a modern kirakatokból.

 

Ökológiai 

A környezetbarát változatok kialakulása (tisztítószerek, csomagolás stb,).

 

Időszakos  

Idényjellegű termékek, szolgáltatások: hócipő, vízibicikli, stb.

 

 

Hogyan legyünk résen, hogy sikeresek legyünk a piaci „résen”?

                          

A Nichek-ben rejlő lehetőségek

 

Vertikális szakosodás - nem új termék bevezetése a cél, hanem különböző speciális igényekre szakosodik, mint például: hasznosság specialista vagy árspecialista.

Földrajzi szakosodás - adott területen való tevékenység: falvakban, városrészekben, stb.

Szolgáltatásra szakosodás – egyedi szolgáltatásokkal jelenik meg a piacon.

 

Van olyan vállalkozás, ahol ezt a rést jobban fel tudják használni a siker érdekében, míg más viszont csak kevésbé. Ma már óriási a cégek online jelenléte valamilyen formában, amely szintén újabb lehetőségeket teremthet, ha valaki még eddig nem élt ezzel.

 

Az alapján, hogy folyamatosan résen kell lenni, így mindig figyelemmel kellene követni a változásokat, hiszen előfordulhat, hogy míg előzőleg nem képzett rést a piacon egy adott szolgáltatás, termék, mára már igen. Mivel többféle rések vannak a piacon, jelentsen az akár kis-, akár nagy rést, egy vállalkozás számára nem csak egy lehetőség létezik, tekintve a különféle Niche típusokat.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

PESTEL elemzés
PEST elemzés
Közösségi média
Lead



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.