Marketing szótár   /   Domain Authority
Domain Authority

Domain Authority


 

Domain Authority kifejezéssel nem találkozunk sűrűn. A rövidítése, a „DA” talán már ismerősen csenghet azok számára, akiknek fontos a webhelyük „erőssége”, rangja.

 

Nézzük, meg mi az a Domain Authority érték?

 

 

Mi az a Domain Authority, azaz, a DA?

 

A Domain Authority, szó szerinti fordításban azt jelenti „domain hatóság”, röviden DA.

 

A DA, a Moz által kidolgozott, keresőmotor rangsorolási pontszám, amely alapján láthatjuk, hogy egy bizonyos webhely, hol helyezkedik el a keresőmotorok eredményoldalán. A moz másik értéke a Page Authority PA.

 

A rangsorolási skála a Moz rendszerében 1-100-ig terjed. Az nevezhető nagyobb „tekintélynek” aki magasabb a rangsorban, azaz, jobb a rangsorolási potenciálja.

 

Mivel a keresőmotorok, különböző szempontrendszereket és sajátos algoritmust használnak és vesznek figyelembe tényezőket a webhelyek rangsorolásánál, ezért eredményeik eltérőek lehetnek.

 

Pl.: az értéknél számít, a hivatkozó domének száma és a viszonthivatkozások száma. Ezt az adatot a későbbiekben felhasználják a két webhely összehasonlításánál  (linképítésre erős domain).

 

A Moz saját fejlesztésű rendszerének mutatója, az eredménye más, mint a Google vagy más keresőmotoroké. (Jelenleg ez az elsődleges mérőszám, ha egy weboldal linkerejét próbáljuk megállapítani, illetve a link vásárlásoknál az elsődleges mutatószám.)

 

 

Hogyan számítja ki a Moz a DA pontszámot?

 

A DA pontszámban több tényező vizsgálatának eredménye van, amely a későbbiekben felhasználható a webhelyek-, illetve a weboldal rangsorolásának összehasonlításakor.

 

Domain Authority, 100 pontos logaritmikus skáláján, könnyebb az alacsonyabb pontoknál „egyről a kettőre” haladni, 10- ről a 20-ra, mint a magasabb 70-ről a 80 ra. (Mivel a Domain Authority –nak nincs köze a Google –hoz, így SERP-re sincs hatással.)

 

A Domain Authority pontszámot, a Moz rendszere, a Moz Link Explorer mutatóiból dolgozza fel.

A Moz rendszere, a mesterséges intelligencia egyik ágát, a gépi tanulást használja az adatok pontos eredményéért: előző adatok alapján felismeri a szabályszerűségeket és döntést is hoz. Azaz, dinamikusan módosítja az algoritmust, hogy összehasonlíthassa az adatbázis adataival. A rendszer szempontjaitól függ, hogy milyen a Domain Authority pontszám.
 

 

Mi számít jó DA értéknek?

 

Domain Authority értékű webhelyek azok, akiknél sok a jó minőségű külső hivatkozás, például a  Wikipédia-ról, vagy az erős, releváns oldalakról.

 

Egyes pontszámot az új domainek és az új webhelyek kapnak. A következők a kisebb webhelyek, kevesebb visszahivatkozással még alacsony pontszámot kapnak, de már nem egyet….és így tovább.

A Domain Authority érték egy összehasonlító mutató, nem pedig konkrét, abszolút érték, ami – ahogy arról már szó esett – főleg azoknak hasznos, akik linképítéshez keresnek jó minőségű domaineket.

 

 

Hogyan ellenőrizhetjük webhelyünk Domain Authority pontszámát?

 

Ha szeretnénk megtudni, hogy a saját webhelyünknek milyen a Domain Authority értéke akkor, itt megtehetjük az elemzés mutatja:

 

 

 

Tudjuk befolyásolni a Domain Authority értéket?

 

A DA érték javítására, közvetett módon a keresőoptimalizálás tud hatással lenni. Hogyan?

A Moz rendszer, a Domain Authority pontot igen csalafintán alkotja meg. Rengeteg webhely adatot használ -, és mivel mesterséges intelligenciával állunk szemben - , egyéb más információkat is, amelyből értéket kovácsol.  

 

A Moz, a lehető legpontosabb információ alapján szeretné megbecsülni, hogy hol kaphat helyezést rank-ot egy webhely a Google találati listában, hiszen az is hatalmas szempontrendszerrel dolgozik a rangsorolásnál. 

 

Ha a webhely keresőoptimalizálása kiváló, akkor a Google találati listában jó a helyezése, akkor a Domain Authority értéke is nagyobb lesz.

 

Megújult a Domain Authority

 

2019. februárjában megújult a DA. Russ Jones blogjában, a Moz.com-on tájékozódhatunk a változásokról.

 

Írjon nekünk akár már most online a bannerre kattintva.
segítünk


Hasonló bejegyzések

Dropshipping jelentése
Hashtag
CSS
CPC



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.