Marketing szótár   /   CPC
CPC

CPC


CPC angol kifejezés rövidítése: „Cost-Per-Click”, azaz kattintásonkénti költség fizetés

A CPC, vállalkozásunk webhelyét érintő hirdetési kampány típus.

 

 

Hogyan működik a CPC?

 

Vállalkozóként szeretnénk, a célpiacunk figyelmét felkelteni egy új projekttel, egy- két kedvezménnyel, vagy adott termékkel, tanácsadás, illetve szolgáltatások kínálatával. Ennek érdekében tehát, a tartalommarketing mellett, így hirdetéssel is növeljük a látogatottságot, ami növeli a kattintások számát.

 

CPC kampány esetében a hirdetés ára, a kattintások összességeegy kattintás a hirdetésekre,  egy látogatást, vagy online érdeklődést jelent.

 

Azt érdemes átgondolni, hogy mekkora kampányt szeretnénk, az milyen értéket képvisel számunkra, mekkora haszonnal számolhatunk a saját helyzetünkben:

 

Pl.:

Ha bizonyos hirdetésre 10 kattintás érkezik, és 5 db. 50 Ft-ba, a másik 5 pedig 100 Ft-ba kerül, akkor az összköltség 750 Ft. A 750 Ft összköltséget elosztjuk 10-el (a kattintások teljes számával)  akkor megkapjuk az átlagos CPC-t: 75 Ft.

Miért van szükségünk erre?  Mert ez határozza meg a fizetett hirdetések sikerét.

 

 

Mit jelent a maximális CPC ajánlat?

 

A maximális CPC ajánlat, nem más, mint az a költség, amit beállítunk a hirdetésre leadott egy kattintás maximális összegeként. A hirdetésünre történő egy - egy kattintás után ennyit vagyunk hajlandóak fizetni.

Például, ha ajánlatot teszünk ahhoz, hogy a max. 500 Ft. legyen, akkor ennél többet, soha nem fizetünk egy kattintásért amelyet a hirdetésre adnak le. Néha tovább enged a rendszer max 20%-ot.

 

CPC hirdetés típusai

 

A hirdetéssel kapcsolatban legelterjedtebb hirdetési felületre, a Google Ads-re gondolunk, és annak kategóriáira, a Keresési Hálózaton indított hirdetésekre, amely a leghatékonyabb hirdetéstípus, és a Display Hálózaton indított hirdetésekre. Ezeket egymástól függetlenül és együttesen is használhatjuk.

A közösségi médiában is találkozhatunk a hirdetés típusával. A Facebook hirdetések lehetősége a CPC mellett, a CPM.

 

 

Hogyan csökkenthetjük a CPC-t, ahhoz,hogy megmaradjanak az értékes kattintások?

 

Ezt a minőségi mutató által érhetjük el. A nagyobb érték, sokkal nagyobb kedvezményt jelent a Google rendszere alapján. Ezt használjuk fel.

Ehhez a következőket kell tennünk: szöveges tartalmaink legyenek relevánsak, érdekesek, figyelemfelkeltőek, hirdetéseink optimalizáltak, és legyenek hirdetés csoportjaink.

 

Továbbá törekednünk kell arra, hogy iktassuk ki az értéktelen kattintásokat, mert nincs rájuk szükségünk, és tegyünk meg mindent maximálisan, az értékes kattintásért (pl.: új kulcsszavakkal).

 

 

Minőségi mutató és a CPC összefüggései

 

Az Ads hirdetésnél az egyik legfontosabb, a minőségi mutató.  Ez határozza meg, hogy egy kattintásért mennyit kell fizetni, illetve még meghatározza a hirdetés pozícióját is - ha egyáltalán megjelenik. 

A mutató alapján következtethetünk a weboldal landing oldalán a felhasználói élményre, relevanciára, a várt átkattintási arányra. 

A weboldal relevancia és a kulcsszó, kulcsszavak egymáshoz viszonyított relevanciája is nagyon fontos a oldal esetén. Azért mert a hirdetésnek is a Google szemében csak akkor van értéke, ha releváns az adott találatra.

A minőségi mutató szám egy kis segítség a hirdetőnek.

 

A minőségi mutató értéke, a Google rendszerében 1 max 10 között lehet. Ahol magas a pontszám, ott jobb pozícióban fut a hirdetés, ez esetben, alacsonyabb lesz a CPC. A 7-es érték szerint  a hirdetésünk jobb, mint az átlag, ha csak 2 -es az érték meg sem jelenik talán.

A Google rendszer kedvezményt ad, a magas minőségi mutatóval rendelkező PPC kampányok számára. Minél magasabb ez a mutató, annál nagyobb az árcsökkenés.

 

 

Miért kapcsoljuk össze a Google Ads fiókot és az Google Analytics tulajdont?

 

Az Analytics-tulajdon és a Google Ads-fiók összekapcsolásával, tényleges adatok lesznek láthatóak arról, hogy a felhasználók kattintanak e, a hirdetésre vagy látják azokat, sőt az is, hogy valaki vásárol e.  

 

Arra viszont figyeljünk mint hirdető, hogy egy Analytics-tulajdonhoz  a maximális összekapcsolási csoport 400 lehet, és egy összekapcsolási csoport, a maximális 1000 Ads- fiókot nem haladhatja meg.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Baidu
Bing
BCG mátrix
Copywriter



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.