Google Display
Google Display Hálózat webhelyből, videóból és alkalmazásból álló óriási hálózat,lehetőségek tömegével, ahol a világ internet felhasználóinak a 90 % -a elérhető.
A GDH hirdetéseket akkor látják a felhasználók, amikor weboldalaikon nézelődnek, mobilalkalmazásokat használnak illetve YouTube videókat néznek. Vagy csak a gmail fiókjukat olvassák.
Mi a hatalmas megjelenési százalékának a titka?
A legegyszerűbb, ha összehasonlítjuk a keresési hálózatok működésével:
Stratégiai kérdés, hogy keresési-, avagy display kampány mellett döntünk.
A kettő másként működik, másképp éri el a kitűzött célt.
A hirdetések megjelenése
A keresési hálózatok úgy működnek, hogy miután rákeresünk a szolgáltatásra, termékre, a Google a találati listájában megjelenteti az általa releváns, legjobb minőségűnek gondolt szöveges tartalmakat számunkra.
Az Adwords kampányban, a Google keresési rendszerében, arra a kulcsszavakra kereshetünk rá, amelyek adott problémánk megoldásához kapcsolódó lehet. Tehát a hirdetésünk is a keresést követően lesz látható.
A display hálózaton működése szerint, már a keresés előtt megjelennek a képes tartalmak, különböző rajzok, mozgó képek, feliratok formájában, miközben böngésszük a telefonunkat, e-mailt küldünk, YouTube videót nézünk, vagy valami alkalmazást használunk.
Hirdetési stratégia tekintetében, ez az egyik kulcsa a módszer sikerének, hogy keresés előtt már megtalál minket a reklám. A GDN lehetővé teszi, hogy a hirdetései célzott felhasználóknál jelenjen meg, bárhol a világon, viszonylag kedvező áron.
Hogyan működik a GDH / Google Display Hálózat
A Display Hálózat azaz, a GDN webhelyek, videók és alkalmazások összetett hálózata. Célja, a célközönség elérése, megtalálása. A célzási lehetőségeivel segít megtalálni, hogy megfelelő időben, megfelelő módon és a megfelelő, potenciális ügyfelekhez érjen el a hirdetés:
új ügyfeleket kereshet, a meglévő ügyfeleket motiválja a cselekvésre, olyan embereket célozhat meg, akik a érdeklődnek termékei iránt. Korábbi ügyfeleit a remarketing listákból keresheti meg újból. Az automatikus célzással magasabb lehet a konverzió.
GDH hirdetéstípusai
● Adaptív vizuális hirdetések. Részben automatikus hirdetések, mert mi csak megadjuk a hirdetés szövegét, a képeket és a Google optimalizálja
● Feltöltött képes hirdetések, különböző méretben vagy HTML5 formában
● Tevékenységet igénylő hirdetések kép v. mint videó formájában a YouTube-on vagy a Display Hálózaton
● Gmail.com hirdetések
Célzás lehetőségek a GDH hálózaton
Demográfia: életkor, szülői státusz, földrajzi hely
Hobbi, érdeklődés
Vásárlás, shopping célú érdeklődés
Megadhatjuk azt is, hogy kinek, milyen oldalakon jelenjenek meg a hirdetésünk.
A display hálózaton jelennek meg a remarketing hirdetések is, amelyekkel így, azoknak a látogatóinknak is megmutathatjuk a hirdetéseinket, akik régebben jártak nálunk.
Szegmens létrehozását a Google Analytics segítségével végezhetjük el.: pl. csak nézelődik az oldalon, de nem vásárol, vagy a kosárba is tette, de nem vette meg, hiába nézelődik, nem vette fel a kapcsolatot velünk stb.
Régebbi vevőknek olcsóbb újra eladni.
A Google hirdetési formáknak sok változata van, de talán a leghatékonyabb a Network, amely a világ minden országában megjelenteti a hirdetéseket a Google hálózatában. GDN kampányok célzásai több szempont összevetéséből születik, ilyen pl.: a nem szerint, kor szerint, érdeklődési kör szerint stb. célzások.
Saját fiókunk számára például a szolgáltatások sorra egyre nőnek egy egy Google adwords frissítés után.