Marketing szótár   /   CPM
CPM

CPM


A CPM cost per mille kifejezés rövidítése.

 

Szó szerinti jelentése:” ezer megjelenítésenkénti költség vagyis cost per thousand impressions

 

A CPM, a digitális hirdetési módszerek egyik árképzési fajtája.

 

Ennél a hirdetésnél - ahogy a nevében is benne van (mille, latinul ezer), minden ezredik kattintás után kell a hirdetőnek fizetnie, annak az üzemeltetőnek, ahol a hirdetése megjelenik. Ha egy oldalon, két helyen jelenik meg akkor az, két megjelenítést is jelent.

 

A webmesterek rendszeresen alkalmazzák ezt a módszert, hiszen a pénz akkor is jön, ha csak megjelenik a hirdetés

 

 

Mikor használjuk a CPM hirdetést?

 

A CPM teljesítményét, az átkattintási arány (CTR) szerint szokták mérni.

A digitális hirdetési módszerek más-más tulajdonsággal rendelkeznek. Mindegyiknek megvan az optimális alkalmazási ideje, területe.

 

A vállalkozásunk aktuális helyzetétől, aktuális céljaitól függ, akár rövidtávú vagy hosszú távú, hogy melyiket érdemes alkalmaznunk. Alaposan át kell gondolnunk, hogy melyik hirdetési módszer, a vállalkozásunk melyik fázisában a legoptimálisabb.

 

A CPM hirdetési módszert, abban az esetben érdemes alkalmaznunk, amikor a vállalkozásunk brand-jét alakítjuk, vagy tudatosítjuk a felhasználókban. Ha rendszeresen látják a márkánkat, beívódik a tudatalattijukba. Ha nem is ismerik vállalkozásunkat, de rendszeresen megjelenünk, a mindennapjaikban talán legközelebb már minket fog keresni, hiszen,” ismerősek leszünk” .

segítünk


Hasonló bejegyzések

CRM rendszer
ATL
Buyer Persona
BCG mátrix



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.