CPM
A CPM cost per mille kifejezés rövidítése.
Szó szerinti jelentése:” ezer megjelenítésenkénti költség vagyis cost per thousand impressions”
A CPM, a digitális hirdetési módszerek egyik árképzési fajtája.
Ennél a hirdetésnél - ahogy a nevében is benne van (mille, latinul ezer), minden ezredik kattintás után kell a hirdetőnek fizetnie, annak az üzemeltetőnek, ahol a hirdetése megjelenik. Ha egy oldalon, két helyen jelenik meg akkor az, két megjelenítést is jelent.
A webmesterek rendszeresen alkalmazzák ezt a módszert, hiszen a pénz akkor is jön, ha csak megjelenik a hirdetés
Mikor használjuk a CPM hirdetést?
A CPM teljesítményét, az átkattintási arány (CTR) szerint szokták mérni.
A digitális hirdetési módszerek más-más tulajdonsággal rendelkeznek. Mindegyiknek megvan az optimális alkalmazási ideje, területe.
A vállalkozásunk aktuális helyzetétől, aktuális céljaitól függ, akár rövidtávú vagy hosszú távú, hogy melyiket érdemes alkalmaznunk. Alaposan át kell gondolnunk, hogy melyik hirdetési módszer, a vállalkozásunk melyik fázisában a legoptimálisabb.
A CPM hirdetési módszert, abban az esetben érdemes alkalmaznunk, amikor a vállalkozásunk brand-jét alakítjuk, vagy tudatosítjuk a felhasználókban. Ha rendszeresen látják a márkánkat, beívódik a tudatalattijukba. Ha nem is ismerik vállalkozásunkat, de rendszeresen megjelenünk, a mindennapjaikban talán legközelebb már minket fog keresni, hiszen,” ismerősek leszünk” .