Marketing szótár   /   Belső link
Belső link

Belső link


A külső linkek hatásáról olvastunk, hallottunk már. De azt is tudjuk, hogy léteznek belső linkek?

 

Nemcsak, hogy léteznek, de hatalmas erővel bírnak.

 

 

Mi az a belső link?

 

Belső linknek nevezzük, az összes olyan linket, amely a saját oldalunkról mutat egy másik saját oldalunkra. Nevezik befelé mutató linknek is.

 

 

Mi a célunk a belső linkekkel?

 

A belső linkek célja kettős: felhasználóinkat az oldalainkon tartani, a Google keresőrobotoknak „üzenni”.

 

 

Hová érdemes ezeket a linkeket elhelyezni?

 

  • A menüben elengedhetetlenek a belső linkek, hiszen innen navigáljuk el a felhasználóinkat az oldalainkra, aloldalainkra, legújabb bejegyzéseinkhez. A menü szinte kínálja a lehetőséget.

 

  • A lábléc, és oldalsáv egy másik belső navigációs lehetőségünk a linkekkel. Innen is kattinthatóvá kell tennünk a legújabb írásunkat, értékes oldalainkat, stb.

 

  • A tartalom, a szöveg belseje nagy erővel bír, itt érdemes belső linkeket elhelyezni. Írás közben olykor utalunk előzményekre, kapcsolódó témakörökre, tapasztalatokra, amely egy másik oldalunkon van kifejtve.

 

Ezekre a szavakra érdemes úgynevezett belső linket tenni, ami elnavigál egy másik saját oldalunkra, hogy elolvashassák a felhasználók az ott lévő információt. Ha nem linkeljük meg, de az érdeklődését felkeltettük, tovább áll és már máshol keresgéli azt, amire kíváncsi.

 

Egyik célunk tehát a belső linkekkel, hogy a felhasználó megtaláljon minden információt az adott témakörben nálunk, a mi oldalainkon és sokáig ott is maradjon, a másik célunk pedig a Google keresőrobotok meghódítása.

 

Találkoztunk már olyan belső linkekkel, hogy a ”Kattints ide”, „olvasd tovább”, vagy „megtalálod itt” kifejezések rejtették el a linket. Ezeket a megoldásokat jobb, ha kerüljük.

 

A Google ezek felett elsikkad, hiszen nem tartalmaz információt számára. Ezért utaljunk kulcsszavakkal az oldalainkra, hogy a tartalmat jelölő szavakkal jobbra értékeljen minket, weboldalunkat és előrébb vigye az organikus Google találati listában.

 

Keresőoptimalizálás SEO cikkünkben tudjon meg többet az optimalizálásról, hiszen nem csak a belső linkek fontosak.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Bing
Baidu
Banner



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.