Gerillamarketing
Látott már meglepő dolgokat az utcán, egy téren, a falon, úttesten vagy a metróban?
Tudja Ön, mit takar az a kifejezés, hogy gerillamarketing?
Kiváló gerillamarketing példa:
https://youtu.be/W4o0ZVeixYU?t=40
Gerillamarketing, olyan marketingstratégia, amely nem a hagyományos módon éri el a célközönségét.
Elnevezés eredete:
A gerilla szó jelentése: „kis háború” (guerra- háború, az -illa kicsinyítő spanyolul)
A gerilla hadviselés egy katonai módszer, ahol a támadást egy kis fegyveres csoport hajtja végre, a nagyobb katonai egység ellen, meglepetésszerűen. (Ezt a kifejezést, Jay Conrad Levinson használta először 1984-ben megjelent könyvében, melynek címe:„Guerilla Marketing”.
Mi az a gerillamarketing?
A gerillamarketing, „a kicsik háborúja, a nagyok ellen”, azaz, a kevés költségvetésű kisvállalkozások marketing megoldásai, a hatalmas vállalatok (elsősorban) klasszikus marketing megoldásaival szemben.
Miért a kisvállalkozások marketingje?
A gerilla marketing lényege: kevés pénzből, kicsi ráfordítással, szokatlan, meghökkentőt, figyelemfelkeltőt létrehozni. A meglepetés, és a döbbenet élményét használja fel arra, az a fodrász, a cipész, fagyi árus, stb., hogy minimális ráfordítással legyen a figyelem központjában.
A gerillamarketing mögött lévő tartalom, az idők folyamán, átalakult. Már nemcsak a kiskereskedők marketingje ez a sajátságos megoldás, hanem a nagy vállalatok is egyre többször használják a „kevés pénzből, óriási figyelem” marketingmegoldást.
A hatalmas cégek számára elsősorban az elért marketinghatás a vonzó!
Gerilla marketing módszerei
A gerillamarketing több módszerrel, de azonos szemlélettel eredményes meghökkentés, figyelemfelkeltés, meglepetés, különlegesség, egyszeri és jellemzően egyedi jelzők, amit humorral, abszurditással, hatalmas ötletességgel ér el.
Legtipikusabb módszerek:
-
Rejtett marketing – szóbeszéd
-
Ambient marketing - egyedi, nem tradicionális
-
Vírusmarketing – ösztönzés arra, hogy továbbadják az információt
-
„astroturf”- műfű marketing - spontánnak tűnő megnyilvánulás
Helyszínek tekintetében is bárhol meglephetnek a gerilla marketing eszközei, akár szabadtéren, belső terekben, rendezvényeken egyaránt.
Gerilla marketing különböző eszközöket használ a siker érdekében: tudatos márkaépítés, jó hírnév, hitelesség, kiváló minőség , jól felépített, megtalálható online weboldal, megfelelő dekoráció, PR és sajtókapcsolatok, logó, van arculat és névjegy…
Ezek pedig fontos eszközök, mert csak így lehet még sikeresebb egy cég.