Marketing szótár   /   Gerillamarketing
Gerillamarketing

Gerillamarketing


Látott már meglepő dolgokat az utcán, egy téren, a falon, úttesten vagy a metróban?

Tudja Ön, mit takar az a kifejezés, hogy gerillamarketing?

 

Kiváló gerillamarketing példa:

https://youtu.be/W4o0ZVeixYU?t=40

 

Gerillamarketing, olyan marketingstratégia, amely nem a hagyományos módon éri el a célközönségét.

 

Elnevezés eredete:

A gerilla szó jelentése: „kis háború”  (guerra- háború, az  -illa kicsinyítő spanyolul)

A gerilla hadviselés egy katonai módszer, ahol a támadást egy kis fegyveres csoport hajtja végre, a nagyobb katonai egység ellen, meglepetésszerűen.  (Ezt a kifejezést, Jay Conrad Levinson használta először 1984-ben megjelent könyvében, melynek címe:„Guerilla Marketing”.

 

 

Mi az a gerillamarketing?

 

A gerillamarketing, „a kicsik háborúja, a nagyok ellen”, azaz, a kevés költségvetésű kisvállalkozások marketing megoldásai, a hatalmas vállalatok (elsősorban) klasszikus marketing megoldásaival szemben.

 

Miért a kisvállalkozások marketingje?

 

A gerilla marketing lényege: kevés pénzből, kicsi ráfordítással, szokatlan, meghökkentőt, figyelemfelkeltőt létrehozni. A meglepetés, és a döbbenet élményét használja fel arra, az a fodrász, a cipész, fagyi árus, stb.,  hogy minimális ráfordítással legyen a figyelem központjában.

 

A gerillamarketing mögött lévő tartalom, az idők folyamán, átalakult. Már nemcsak a kiskereskedők marketingje ez a sajátságos megoldás, hanem a nagy vállalatok is egyre többször használják a „kevés pénzből, óriási figyelem” marketingmegoldást.

 

A hatalmas cégek számára elsősorban az elért marketinghatás a vonzó!

gerilla marketing

 

Gerilla marketing módszerei

 

A gerillamarketing több módszerrel, de azonos szemlélettel eredményes  meghökkentés,  figyelemfelkeltés,  meglepetés, különlegesség,  egyszeri és jellemzően egyedi jelzők, amit humorral, abszurditással, hatalmas ötletességgel ér el.

 

Legtipikusabb módszerek:

 

  • Rejtett marketing – szóbeszéd

  • Ambient marketing  - egyedi, nem tradicionális

  • Vírusmarketing – ösztönzés arra, hogy továbbadják az információt

  •  „astroturf”- műfű marketing -  spontánnak tűnő megnyilvánulás

Helyszínek tekintetében is bárhol meglephetnek a gerilla marketing eszközei, akár szabadtéren, belső terekben, rendezvényeken egyaránt.

 

Gerilla marketing különböző eszközöket használ a siker érdekében: tudatos márkaépítés, jó hírnév, hitelesség, kiváló minőség , jól felépített, megtalálható online weboldal, megfelelő dekoráció, PR és sajtókapcsolatok, logó, van arculat és névjegy… 

Ezek pedig fontos eszközök, mert csak így lehet még sikeresebb egy cég.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Gateway
Cache
Canonical
Szófelhő



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.