Marketing szótár   /   Gateway
Gateway

Gateway


Gateway szó jelentése: átjáró

 

Az Gateway, olyan eszköz, amelyik speciális csomópontként biztosítja az átjárást a különálló hálózatok között.

 

specialitása abban rejlik, hogy az összekötött - általában eltérő protokollal működő - hálózatok mindegyikének része lesz, és az egyik hálózatból kapott adathalmazt képes továbbítani, a célhálózat felé.

 

Mivel az összekötött hálózatok a saját részüknek tekintik a Gateway-t, saját „nyelvünkön” kommunikálnak vele. Az eszköz pedig, továbbítja a másik hálózatnak az információt, szintén annak a saját nyelvén. Így segíti a Gateway két-, vagy több-, különböző protokoll szerint működő hálózat kommunikációját. (pl. médiaüzenetek) A hálózati átjárókat protokolltranszport-átjárók vagy leképező átjáróknak is nevezik.

 

A Gateway egy olyan intelligens eszköz, amely képes útválasztó feladatokat is ellátni, azaz a beérkező vagy megkapott adathalmazt, a lehető legrövidebb úton juttatja a célhálózat felé.

Példa az átjárókkal történő kapcsolatra:

 

Ha otthon szeretnénk betölteni egy weblapot, akkor két átjárót érintünk: az otthoniról az internetre történő információ elküldésével, majd a következő, amikor letöltjük az internetről a saját gépünkre a weboldalt.

A hálózati átjáró, működhet tűzfalként is és proxy-kiszolgálóként. (Pl. szervezetek, cégek hálózatában)

 

Abban az esetben, amikor az összekötött hálózatok azonos típusúak, akkor a Gatewayt összekötőként azaz „híd”-ként (Bridge), vesz részt a kommunikációban.


Milyen Gateway átjárókat ismerhetünk?

 

Internet-pályára átjáró - összeköti pl. a műholdakkal az interneten található számítógépeket

 

Felhő-tároló átjáró  - felhőtároló API – kat fordítja le, blokk-alapú tárolási protokollokká

 

IoT átjáró  - pl. a felhő és az okos telefon közötti kommunikáció

segítünk


Hasonló bejegyzések

Freemium modell
Google AdSense
Google Display
FTP



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.