Marketing szótár   /   Canonical
Canonical

Canonical


Mi a célja a kanonikus címkének?

Canonical célja és jelentése, a keresőrobotok számára, üzenni, olyan esetekben, amikor a két URL azonos, vagy egymás másolatai,  hogy „ezt” az URL-t részesítsétek előnybe!

 

 

Mikor alkalmazzuk a kanonikus címkét, canonical-t?

 

Canonical címkére akkor van szükség, amikor két oldalunk duplikált, vagy egymás másolatai.

Például, van egy cikkünk vagy bármilyen szövegünk pl. a  weboldal.hu/valami -n , és ugyan az a szöveg a weboldal.hu/bármin-n.

 

Duplikált tartalom nem jelenhet meg, hiszen ez összezavarhatja a keresőt. 

 

Ilyenkor el kell döntenie, hogy melyik az eredeti.

Ebben az esetben, a canonical, kanonikus címkével üzenünk a Google keresőrobotjainak, hogy melyik oldalt részesítse előnyben.

 

A canonical használata:

 

A címke a HTML head-kódjának a része: ”rel=canonical”

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

4P modell
Anchor text
Cache
Copywriter



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.