Marketing szótár   /   Linkcsere
Linkcsere

Linkcsere


Mi az a linkcsere?

 

Akkor történik, amikor két webhely tulajdonos, egymás linkjét kiteszi a saját oldalára. A linkcsere lapja, a kölcsönösség.

Célja: a weboldalra mutató linkek számának a növelése.

 

Miért jó, ha több link mutat egy weboldalra?

 

A Google minden weboldalt feltérképez,  a hivatkozásokkal (linkekkel) együtt, majd tárolja és indexeli az ott talált tartalmakat. Ez alapján alakul ki a weboldalak besorolása, sorrendje. (Ez a folyamat nem egyszeri, bizonyos időközönként ismétlődik.)

 

A weboldalunkra mutató linkek szerepe azért elengedhetetlen, mert ezek a linkek erősíthetik oldalunk minőségét, ezzel besorolása is magasabb lehet, előrébb kerülhet a rangsorban. DE!

Nem mindegy milyen link mutat az oldalunkra, és az sem, hogy a kapott linket milyen oldalra viszonozzuk!  Nézzük meg, miért?

 

Link csak is körültekintéssel!

 

Mivel a csere alapja a kölcsönösség, sokaknak talán eszébe sem jut, hogy előtte, megvizsgálja a leendő partner ígért link relevanciáját, minőségét, DA- jét. Előfordulhat, hogy utólag óriási meglepetés ér minket.

 

Mire ügyeljünk?

 

Elsősorban arra, hogy a weboldalra kapott és viszonzott linkek, témájukban kapcsolódjanak az oldal tartalmához. A keresőrobotok szemében, ez alapvető elvárás. 

 

A link szövege (anchor text) mutassa meg, a mögöttes link tartalmát, ugyanis a keresők ezt is elemzik.

 

Érdemes megnézni, a linkcserében kapott link PageRank –jét, azaz „szavazatát”, ma már nincs ez az érték, így a DA, PA értékeket érdemes használni.

 

Linkkatalógusokkal kapcsolatban átgondoltan kell cselekednünk

 

Általános tapasztalat az, hogy az oldalaikról kimenő sok - sok link, elaprózza a link értékét. Amit a linkkatalógustól kapunk, az felejthető erővel bír. Ha viszonozzuk ezt a zsenge linket, akkor velünk jobban jár, hiszen mi, sokkal erősebbet adunk át.

 

Az oldalunkról nem aprózódik el sok irányban az erő, illetve, a linkünkkel, a saját weboldal értékünknek a másoktól kapott részét is továbbadjuk.

 

Linkkatalógusok, „viszontlinkjét” érdemes elemzés alá vennünk (domain név, horgonyszöveg), ugyanis olykor nem is a katalógus kapja a linket.

Magyarország tekintetében a katalógusok ideje lejárt, jelenleg váltja fel a Pr cikkes weboldal.

 

Linkcsere a keresőoptimalizálás Off-Page folyamataiban

 

A keresőoptimalizálás 3. legfontosabb eleme, az Off-Site SEO / Off-Page SEO, a weblapra mutató linkek, külső hatások. A Google rangsorában akkor számít egy hivatkozás, ha minőségi, és releváns annak az oldalnak a tartalma-, a hivatkozás szövege ahonnan érkezik.

 

Számít a beérkező linkek száma, viszont számít, a kifelé mutató linkek ereje is, attól függően, hogy milyen oldalakra irányít. Ha elismert szakmai oldalakra mutat a linkünk, ezzel alátámasztjuk a mi szakmai tudásunkat, hitelességünket is, hiszen hivatkozásunkkal egyetértünk a szakmai weboldallal. A kifelé mutató link is rangsorolási tényező lehet.

 

A linkcsere akkor hatékony, ha előrelépést jelent mindkét fél számára.

Weboldalunkra mutató linkeket, akkor is kaphatunk, ha tartalmainkra sokan hivatkoznak, mert elismerést vívtunk ki hozzáértésünkkel.

 

Linkcsere optimálisan

 

linkcsereHa szeretnénk elkerülni, a spam hatású linkelést, akkor érdemesebb több domain –t bevonni a linkcserébe, ahogy a következő ábrán láthatjuk:

 

Azonban egyre jobban a linkek minősége számít, mint a mennyisége, tehát ne a sok link szerzésre álljunk rá, inkább egy két jót cseréljünk.

 

Legyen linkünk egy vagy két fontos hasznos helyen, az eredményt fog elérni.

Aki linkeket akar cserélni, van még mit tanulni, hiszen rengeteg hibát el lehet követni.

segítünk


Hasonló bejegyzések

RankBrain
Piaci rés
Pop-up
Scraping



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.