Marketing szótár   /   Z-index
Z-index

Z-index


Mi az a Z-index?

 

A Z-index egyfajta árnyékeffekt, képzeljük el úgy, mint egymást átfedő elemeket.

 

A fogalom megértéséhez először ejtsünk pár szót a CSS-ről, ami a Z-index alapja.

CSS jelentése: Cascading Style Sheets – egymásba ágyazott stíluslapok

Felelős a weblap vizuális stílusáért. Ide tartozik a betűkészlet, a betűméret, valamint a színek és nem utolsó sorban az oldal elrendezése is többek között.

 

 

Mire jó a Z-index?

 

A Z-index háromdimenziós ábrázolást tesz lehetővé.

Ha például képeket vagy szövegeket szeretnénk egymásra halmozva, de átfedéssel ábrázolni, akkor ez az eszköz jól jöhet.

 

A HTML-kódban elfolgalt sorrend határozza meg, hogy melyik elem melyiket takarja. Amelyik később szerepel a kódban, az lesz legelöl, az fogja a többit takarni.

 

A Z-index tehát megadja az egyes elemek sorrendjét.

Minél nagyobb a szám, annál közelebb kerül a látogatóhoz. Ha ezt a számot csökkentjük, akkor távolodik.

 

 

Hogy néz ki a Z-index a gyakorlatban?

 

HTML példa:

kijelölő { z-index : érték; }

 

Csak elhelyezett elemekkel működik. Helyzete lehet: relatív, abszolút, rögzített vagy ragadós. Ha ezt nem jelöljük a kódolásban, nem fog sikerülni a művelet.

 

HTML kódolásban valahogy így nézne ki

 

zindex

 

És ilyen az eredmény:

 

z-index

Több böngésző is támogatja ezt a fajta kódolást: Chrome, Firefox, Edge, Opera, Safari és Internet Explorer.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Hírlevél
SEM
SPF
RankBrain



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.