Marketing szótár   /   SPF
SPF

SPF


Hogyan használjam?

 

Mi az az SPF?

 

Az SPF (Sender Policy Framework) rekord egy technika, amelyet az E-mail cím hamisítás ellen hoztak létre.

 

 

Hogyan működik ez a technika a gyakorlatban és ki használhatja?

 

 

SPF működése

 

Példán keresztül a legkönnyebb bemutatni:

 

Valaki küld nekünk, egy e-mailt. Jelen esetben, mi vagyunk a címzett, a fogadó fél.

 

A mi szolgáltatónk (pl. a Gmail), ellenőrzi, hogy a küldő címében lévő domain név engedélyezi-a levélküldést az érkező IP cím –ről.

 

Ha a küldő szerver IP címe nincs benne a küldő domain SPF rekordjában, akkor a mi (azaz a címzett) levelező szervereink visszautasíthatják a levelet.

 

Tehát, az SPF-nek köszönhetően, a SPAM és egyéb káros küldemények nem érkeznek a levelező fiókunkba, így biztosítja számunkra azt a fajta védelmet, amire ki lett találva.

 

 

SPF beállítása

 

Fontos tisztában lenni azzal, hogy az SPF record beállítása a fent leírtakból következtetve tehát csak akkor lehetséges, ha van saját domain név, amire ezt beállíthatjuk. Amennyiben nem rendelkezünk ilyennel, úgy sajnos nem tudjuk használni ezt a technikát.

 

Az SPF beállításáról találhatunk információt a DiMail rendszer menüjében (a dimail.hu hírlevél rendszerben találjuk azokat a listákat, amelyek tartalmazzák a feliratkozóink adatait), a beállítások, majd a kimenő adatok alatt. Ha ezt elvégeztük, az új beállítás 60 percen belül elérhető a hálózatban.

 

Hogy néz ki az SPF rekord?

 

Egy engedélyezett szerver esetén ilyen: v=spf1 ip4:IPCÍM ~all

 

További engedélyezett szerver esetén pedig így néz ki: v=spf1 ip4:IPCÍM1 ip4:IPCÍM2 ip4:IPCÍM3 ip4:IPCÍM4 ~all, mindegyik TXT formátumban publikálva.

 

Többnyire egy vagy két IP cím szokott a listában szerepelni, azonban ha például olyan egyéb szolgáltatásokat használunk, mint a hírlevél, akkor abban az esetben elképzelhető, hogy további IP címeket kell megadni, hogy a szolgáltatást hazsnálni tudjuk.

 

Az SMTP protokoll működése szerint eredetileg akármilyen számítógép bármilyen feladó címmel tudott e-mailt küldeni. Pontosan emiatt volt könnyű dolga a spammereknek, mert a feladó címeket könnyen tudják hamisítani, ám ez a technológia ez ellen lett kifejlesztve.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

Marketing
Page Authority
Z-index
Tartalom és jelentése



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.