Marketing szótár   /   Hírlevél
Hírlevél

Hírlevél


Hírlevéllel naponta találkozunk mindannyian. Van, amelyiket elolvassuk, van, amelyiket figyelmen kívül hagyjuk.

 

Eszünkbe jutott már az, hogy mitől függ a hírlevél sorsa?

Mi alapján döntünk abban a pillanatban, amikor rákattintunk vagy kukába dobjuk?

 

Milyen a jó levél, amit biztos megnyitunk?

 

 

Mi az a hírlevél?

 

A hírlevél az e-mail fiókunkra érkező, tájékoztató levél.

Manapság a hírlevelek kifejezés hallatán, az e-mail fiókunkba érkező elektronikus levelekre asszociálunk, pedig a hírlevelek közé tartoznak a bizonyos rendszerességgel megjelenő, újságok, szórólapok is.

 

Kitől kapunk hírleveleket?

 

A hírlevelet általában attól kapunk, akinek az oldalán feliratkoztunk erre, hírlevél feliratkozás során. Fel tudunk iratkozni az email címünkkel, és nevünkkel, de lehet, hogy adatkezelési nyilatkozatot is el kell fogani.

 

Valószínű, hogy érdekelt az adott weboldal témája amikor legutóbb ott jártunk. Lekötött az olvasott információ és feliratkoztunk a következő, hasonló tartalmakra, amelyet bizonyos időközönként meg is kapunk, hiszen a hírlevél, az érdeklődő gondozásának eszköze.

 

Hírlevelünk érkezhet vállalkozóktól, szervezetektől, szolgáltatóktól, kluboktól stb., amelyben tájékoztatást kapunk az adott szervezettel kapcsolatos újabb érdekes tartalmakról, információról, kampányszerű eseményekről, illetve személyre szabott, egyedi kedvezményekről.

Mivel a hírlevelezés a direkt marketing online eszköze, így kiváló módja, a közvetlen kapcsolat kialakításának egy szervezet és potenciális ügyfele, vagy meglévő ügyfele között.

 

 

Hírlevelek jelentősége

 

A hírlevelek jelentősége óriási, hiszen hatással van az olvasójára.

Ha szolgáltatóként, optimális időközönként, értékes, releváns tartalommal küldjük ki a hírleveleinket, akkor a feliratkozóink szívesen olvasnak.

 

Az igényes tartalmainknak köszönhetően, olvasóink a későbbiekben is nálunk keresik majd a témakörrel kapcsolatos információkat. Tartalmainkat rendszeresen olvasni fogják, vásárlási döntéseire hatással leszünk, minket tartanak hiteles szakembernek, hiteles információforrásnak.  

 

A hírlevelek a márkatudatosság építésében is kiváló eszköz. A rendszeres hírlevelekkel erősíthetjük a felhasználókban, a márkánkba-, szakmaiságunkba vetett bizalmukat, ezzel Brand-ünk is erősödik.

 

 

Miről írjunk a hírlevélben?

 

A hírlevéllel kapcsolatos bármiféle információt, csak akkor olvassa el a felhasználó, ha számára elég érdekes ahhoz, hogy drága idejét ránk áldozza.

 

Ezért hírlevelünk tartalmazzon új, értékes információkat, vagy olyan tartalmat, amivel felkelthetjük az olvasó érdeklődését, vagy segíthetjük a vásárlás folyamatát.

Tartalmazhatja a szervezetünkkel kapcsolatos híreket, eseményeket. Írhatunk új tartalmakról, kedvezményekről, kampányokról, érdekességekről, illetve a legfrissebb információkról.

 

 

Mikor küldjünk hírlevelet?

 

A hírlevél, egy rendszeresen-, megszabott ütemterv szerint kiküldött e-mail.

A hírleveleket kiküldésének idejét a WordPress-ben beállíthatjuk előre meghatározott, óra, perc szerinti pontossággal. Így az olvasóink mindig pontosan az általunk meghatározott időben kapják meg a tartalmainkat.

 

De melyik az az optimális időpont, amikor a legtöbben rá is kattintgatnak, miután megkapják?

Nem is gondolnánk, hogy mekkora jelentősége van a jó időintervallum megválasztásának. A reggeli órákban mindannyian rohanunk, nem olvassuk el a kora reggeli-, illetve az éjszakai leveleket.  Amint elindulunk és van pár perc időnk - tömegközlekedésen, vagy kávézás közben - , megnyitjuk az e-mail fiókunkat és e-mail üzenetek hada ömlik ki a telefonunkból. Azonnal elkezdjük a szelektálást a kukába olvasatlanul, gyorsan.  Sajnos a kukában landolt hírlevelek nem tudták betölteni funkciójukat, kiküldési időpont miatt.

 

A hírlevelek kiküldésének optimális időpontját érdemes elemezni. Vizsgálatakor a megnyitási arányt és a konkurenciát vegyük figyelembe.

A vizsgálatokat megtehetjük a Google Analytics és a Kissmetrics segítségével.

 

Legjobb időpont az e-mail elküldésére a konkurencia vizsgálatában:

A vizsgálat eredményeként megkapjuk, hogy az ideális hírlevélnek a kiküldésének az időintervalluma, amikor a versenye a legkisebb, az délelőtt 10 és délután 15 óra.

 

Ne küldjük ki értékes hírleveleinket 18.00 óra után, és pláne ne 21.00 órától reggel 07.00 óráig, hiszen ekkor nagy a verseny, utóbbi időpontban az emberek alszanak. Reggel pedig az éjszakai e-mailek sora nagyrészt olvasatlanul kidobásra kerül.

GetResponse, e-mail marketing szoftver, 4 milliárd ügyfelek által küldött e-mail elemzését követően (2019. január és június között , 126 ország, 19 iparágból) arra az eredményre jutott, hogy a legtöbb e-mail reggel 08.00 órától, 10.00 óra körül kerül kiküldésre és 04.00 és 14.00 között magas a megnyitási arány.

 

Melyik napokon küldjük ki az e-mail-t?

Érdekes adat, de a vizsgálat alapján az sem mindegy, hogy mely napokon küldjük ki a hírlevelünket, mikor a legkisebb a verseny a hét napjait megvizsgálva. A Kissmetrics vizsgálata alapján, az erre optimális időpont leginkább a szerda, de dobogós helyen szerepel, a szombat és a vasárnap is.

 

 

Megnyitási arány tekintetében vizsgált eredmény

A hét napjai közül, a legrosszabb megnyitási arány adatokat a hét első napja és a hét utolsó napjai adják. Hétfőn rengeteg e-maillel találkozunk, amelyek már éjszakától özönlenek, hétvégén pedig a családdal, barátokkal pihenünk, néha tekintünk rá egy-egy e-mailre.

A legideálisabb nap az e-mailben érkezett levél esetében, a csütörtök, hiszen ekkor a legnagyobb a megnyitási kedve olvasóinknak. Átkattintási arány tekintetében viszont a keddet jelölte meg a CampaignMonitor

 

 

Milyen a jó hírlevél?

 

Egy online levél akkor jó, ha sokan megnyitják.

Arra adunk megoldást, hogy mely feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy elérjük a magas megnyitási arányszámokat.

 

  1. Tájékoztatás feliratkozáskor

Már a feliratkozáskor informáljuk az olvasónkat,  ügyfelünket, vásárlónkat, hogy mikortól, milyen rendszerességgel, milyen témakörben küldünk részükre hírleveleket.

A legújabb e-mail feliratkozók a legaktívabb olvasóink. Használjuk ki ezt, egy üdvözlő e-mail sorozat segítségével.

 

  1. Frappáns tárgy és mindenki kattint

A hírlevélre feliratkozók célja az volt a feliratkozással, hogy olyan információt kapjanak, amely érdekli őket, és számukra értékes. Ezért olvasóinknak küldött e-mailekben már az első pillanatban látnia kell a címzettnek, hogy ma milyen tartalommal ”lepjük meg” az adott hírlevélben.

 

Ezt az információt világosan, egyértelműen közöljük a tárgyban. A figyelemfelkeltést nem érhetjük el hosszú, bonyolult szöveggel.

Használjunk rövid, lényegre törő informálást (maximum 40-50 karaktert), számokat, illetve kérdéseket.

A tárgyat illetően érdemes folyamatos teszteléseket végezni

  • a tárgysor hosszúságát illetően, vagy

  • testre szabással,  és itt talán a személyesebb hangvétel több kattintást eredményez.

  • ajánlatok tekintetében: kuponok, kedvezmények

  • hangulatjelek a tárgysorban

 

  1.  Mindig adjon értéket a hírlevél

A tartalmat úgy állítsuk össze, hogy új információt nyújtsunk, értéket adjunk, hiteles szakmai megoldásokat kínáljunk hűséges olvasóinknak. Legalább 90% értékes tartalom legyen hírlevelünkben. Amennyiben nincs termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatos különleges kampányunk vagy újdonság, kedvezmény, akkor a promóciós tartalmat érdemesebb mellőzni, hiszen ezzel kapcsolatban nem tudunk újat adni.

 

  1.  Egyértelműsítsük az olvasóinkkal, az elvárásunkat és használjuk a CTA-t

A hírlevélben konkrét legyen a kérésünk:  Pl. Olvasóink továbbítsák-, vagy osszák meg a hírlevelünket, vagy a benne lévő linket, információt, illetve a gombra kattintva olvashatják el a blogposztot stb.

A CTA, a Call-to-Action, gomb kialakítása izgalmas lehetőség a kattintás érdekében, mint design, mind szín, kialakítás stb. lehetőségek tengerében. A mobiltelefonok esetében egy gomb megnyomása sokkal kényelmesebb mint egy linkre kattintani.

 

  1. Design és tartalom egyszerű legyen, áttekinthető

A hírlevélben lévő információk világos, rövid, tömör, lényegre törő ízelítő legyen. Használjunk több whitespace-t (szóköz vagy üres hely). A hosszabb, tartalmat majd kattintás után, a weboldalon megtalálják.

 

  1. Leiratkozás lehetősége egyszerű legyen

A hírlevelünkre adjuk meg leiratkozás lehetőségét olvasóinknak. A leiratkozás látható helyen, látható betűmérettel és kattintható linkkel jelenjen meg.

 

 

5 tipp, hogy hogyan kerüljük el a Spam mappát?

 

  1.  Hatékony címlistára törekedjünk, ne tömegekre

 

Mit jelent ez? Sajnos azokat a feliratkozóinkat, akik nem adnak „életjelt magukról”, azokat érdemes inaktiv mappába tennünk, hiszen számunkra nem potenciális ügyfél.

Persze előtte írhatunk nekik levelet, de ha nem nyitják meg azt sem, akkor egyértelmű az érdeklődésük.

 

  1. Minőségi kapcsolattartás

 

Tiszteljük olvasóinkat, ügyfeleinket a hírlevelek során, hiszen hűséges olvasóink. Írásaink hangulata, szándékaink, átívelnek a tartalmon keresztül olvasóinkhoz. Gondolatban egy emberhez írjunk, közvetlen stílusban, legyünk kedvesek.

 

Figyeljünk a következőkre:

  • ne toljuk a promóciót folyamatosan

  • igényes hírlevelet küldjünk

  • ne vesszünk el hetekre

  • hosszabb távolmaradásunkat tudassuk, hiszen számítanak ránk

  • visszajelzések kéréséve a partnerséget erősítjük.

 

3Sok linkkel egyenes az út a SPAM be!

 

Ügyeljünk, hogy ne használjunk sok linket, mert félő, hogy azonnal a Spam mappában találjuk a levelünket.

 

  1. Kerüljük a sok képet is!

Egy igényesen összeállított hírlevélből nem hiányozhatnak a képek. Viszont erre fordítsunk nagy figyelmet, mert a több kép, promóciós levélnek számíthat és elkallódhat egyéb mappákba.

 

  1. Ellenőrizzük a leveleink sorsát

A különböző szolgáltatók esetében teszteljük le a hírleveleinket, módosítgassuk addig, amíg az Inbox mappába nem kerül
segítünk


Hasonló bejegyzések

Hirdetésbővítmény
Hoax
HTML
Blog



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.