Blog   /   Facebook borítókép méret
facebook borítókép méret
ÍRTA: H-Well Kft

Facebook borítókép méret


Tapasztalta már Ön, hogy a Facebook oldalán lévő borítóképe, nem úgy jelent meg, ahogy tervezte?

Elcsúszott a szöveg, vagy nehezen olvasható volt? Homályos lett a fotó, vagy éppen a logó nem került rá?

 

Sorolhatnánk azokat a problémákat, amelyeknek megoldása sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk. Nézzük végig, mitől lesz tökéletes a Facebook borítóképünk.

 

Holnaptól már akár az Öné is az lehet!

A tökéletesség alapja, a Facebook borító méret!

 

 

Facebook borítókép méret

 

A tökéletes borító mérete, az ajánlott hivatalos tájékoztatás 2024 -ben az alábbi:

 

  • Asztali gépen 820 pixel széles és 312 pixel magas

  • Mobilon 640 pixel széles és 360 pixel magas

a legjobb képméret asztali gép és mobil szempontjából az ajánlás mellett maximum.

 

 

Miért fontos az optimális méretek betartása?

 

A Facebook-ra érkező látogató, a borítóképünket pillantja meg először az oldal felületén, azután a facebook profilkép van soron. Így ez a kép minimum a vállalkozásunkat és minket tükröz. Ha megfelel az alapvető technikai feltételeknek, továbbá esztétikus a kép, akkor ott tartja az olvasót.

 

Ezáltal tájékozódik az új termékeinkről, kedvezményeinkről, vagy szolgáltatásainkról és máskor is keresni fog…..vagyis nálunk kattintgat, ezzel meg tudjuk, hogy a sikerünket növeli.

 

Vállalkozóként hiába hirdetjük rengeteg alkalommal a tökéletes termékeinket, vagy szolgáltatásainkat, ha az első benyomás nem éppen kecsegtető. Mint azt bizonyára tapasztaltuk már, hogy egy-egy borítóképen pontosan a lényeg maradt le a rossz méretezés használatával (túl nagy vagy kisebb, mint kellene). Vagy ha a mérettel nem volt gond, a fotó volt annyira homályos, a szöveg rajta olvashatatlan, hogy már zavart és akkor elkattintottunk az oldalról.

 

Ilyen esetekben a borítókép nem tölti be a funkcióját, sőt rontja a vállalkozásunk brand-jét.

 

Szükség van rá, hogy a mobil netezőkre is gondoljunk! Amit meg tudunk tenni: hozzájuk is alkalmazkodunk. A legkisebb dolog, mit megtehetünk, hogy adott méretre készülnek a képek. A hírfolyamban megosztott bejegyzéseknél, esemény megjelenítésénél megint más az elvárás arra vonatkozóan, minek hogyan kellene szerepelnie abban, hogyan jelenik meg a netező számára.

 

Más szabályok vannak itt, mint egy wordpress honlap, esetleg webshop készítés esetén. A közösségi oldalakat másfajta vonások jellemzik, több rétű a hibalehetőség, így ha nem figyelünk oda, elronthatjuk. Az elsődleges megoldás a következő: hasznos dolog a képméretek optimalizálása, ami a látvány miatt lényeges. Tartsuk szem előtt a méretet!

 

 

Milyen a tökéletes borítókép?

 

  • tükrözi az adott szervezetet, vállalkozást, egyént

  • egyedi és különleges a kép

  • átlátható, lényegre törő

  • egyértelmű, kifejező

  • megszólítja a felhasználót

  • vállalkozás brand –jével harmonizál

  • kevés szöveget tartalmaz

  • technikailag megfelelő méretű, beállítású, színei harmóniában vannak, és élesnek kell lenni

 

Mi tegyünk a Facebook borítóképre?

 

Egy pillanatnyi időnk van ahhoz, hogy borítóképünkkel megragadjuk a látogatónk figyelmét!

 

A mai világban mindenki siet, nincs idő semmire, kattintgatunk. Mivel olyan hatalmas az információ kínálat, hogy habzsoljuk a különböző oldalak tartalmát. Erre, mint például a Facebookon, főleg hajlamosak a felhasználók.

 

Nagyon fontos, hogy milyen elemeket teszünk a borítóképünkre! Nem mindegy, mi van ott. Ebben az esetben érvényes a közmondás: „ néha a kevesebb a több…„

 

A Facebook borítóképnek a funkciója az informálás:

 

  • Design – közvetítse a vállalkozásunk stílusát, annak hangulatát

  • Célpiacunknak szóljon – érezze az egyén, hogy „Őt szólítottuk meg

  • Konkrétum - amivel foglalkozunk (táska, cipő, bútor, SEO, egyéb szolgáltatások…)

  • Jelenítsük meg az aktuális akciókat képen, új termékek bevezetését, kedvezményeket, eseményeket: ezek majdnem hirdetések

  • Egyediségünk – logónkat, márkanevünket tartalmazza

 

 

Borítókép, design, grafikai, ötletek, lehetőségek… online megoldásokkal

 

Nagyon sok lehetőség áll a rendelkezésünkre a tökéletes borítókép elkészítéséhez, egyszerűen a képszerkesztő programok kínálatában.

Borító készítésére nagyon jó a Canva, a Photoshop template, a Snappa és még néhány másik, ezeket sorolhatnánk.

 

A Canva profi online képszerkesztő program, ingyenes és magyar. Kezelése egyszerű, gyors és praktikus.

Már a kezdő lapon felkínálja a Facebook borítóképek sorát, amelyet szerkeszthetünk a segítségével, módosíthatunk…stb.

 

Ezen túl, megtalálható a Facebook plakát-, Facebook bejegyzés-, infografikák-, önéletrajzok-, az Instagram, Twitter, LinkedIn bejegyzésekhez megfelelő méret, illetve logó méret stb.

 

Itt készíthetünk teljes mértékben saját terveket, kreatív képet az általunk megadott pontos méretekkel. Óriási a lehetőségünk ennél a programnál, és választott formátumban tölthetjük le az elkészült kész képeket (PNG, JPG, PDF, Videó, GIF). A képet ideális méretben szerkeszthetjük.

 

Kezdőkép a Canva képszerkesztő esetében:

canva

 

További képszerkesztő programokat is érdemes kipróbálni, hogy kiválaszthassuk a számunkra legoptimálisabbat. Korábbi cikkünkben már bemutattuk a legjobbakat, amelyekről itt lehet tájékozódni több mint 4 program:  Online képszerkesztő programok.

 

 

Milyen NE legyen a borítóképünk?

 

Ne szóljon mindenkihez, ne legyen unalmas, sem szürke, és véletlenül se legyen csak összedobva, mert azt simán tovább pörgeti a felhasználó. Részletekben rejlik a titok!

 

Amire figyelni kell a jó kép érdekében:

 

  • a borítókép mérete a hivatalos méret legyen

  • a benne lévő szöveg, betűnagyság arányos méretű, jól látható legyen

  • a kép optimális összhatása harmóniát, vagy épp figyelemkeltést érjen el – célunktól függően

  • színek harmóniája: nem árt elővenni a rajzórán tanultakat a színekről: hogyan mutat a szürke színen egy pasztell szöveg vagy fordítva – sehogy!,  vagy milyen hatást érünk el a fehér-fekete kombinációval, hogyan válogassuk a színeket, hogy azzal is üzenni tudjunk

  • jó, ha visszaköszön a borítóképünkön a vállalkozásunk brand-je,  annak színvilága.

  • túl sok szöveget kerüljük, attól érdektelenné válik és sorolhatnánk.

 

Ezt követően, már tökéletes Facebook borítóképekkel tudjuk felhasználóinkat fogadni,  élményüket növelni! A vállalkozásunk nagyobb figyelmet kap, a kattintásaink, eladásaink száma pedig fel tud pörögni, avagy növekedni fog!

 

Online marketing esetében nagyon fontos, hogy a facebook képméretek és a közösségi média képek, hogyan jelennek meg egy felhasználónak.

Szeretnél kapcsolatba lépni velünk az alábbi bannerre kattitnva van lehetőség, ha szeretnéd vissza is hívunk.

segítünk


Hasonló bejegyzések

SWOT elemzés: Mi az és hogyan működik?
Link rövidítés Bitly használata
# Hashtag
Ingyenes képek letöltése TOP 60 weboldal
SEO szövegírás árak 2024-ben



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.