Facebook borítókép méret
Tapasztalta már Ön, hogy a Facebook oldalán lévő borítóképe, nem úgy jelent meg, ahogy tervezte?
Elcsúszott a szöveg, vagy nehezen olvasható volt? Homályos lett a fotó, vagy éppen a logó nem került rá?
Sorolhatnánk azokat a problémákat, amelyeknek megoldása sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk. Nézzük végig, mitől lesz tökéletes a Facebook borítóképünk.
Holnaptól már akár az Öné is az lehet!
A tökéletesség alapja, a Facebook borító méret!
Facebook borítókép méret
A tökéletes borító mérete, az ajánlott hivatalos tájékoztatás 2024 -ben az alábbi:
-
Asztali gépen 820 pixel széles és 312 pixel magas
-
Mobilon 640 pixel széles és 360 pixel magas
a legjobb képméret asztali gép és mobil szempontjából az ajánlás mellett maximum.
Miért fontos az optimális méretek betartása?
A Facebook-ra érkező látogató, a borítóképünket pillantja meg először az oldal felületén, azután a facebook profilkép van soron. Így ez a kép minimum a vállalkozásunkat és minket tükröz. Ha megfelel az alapvető technikai feltételeknek, továbbá esztétikus a kép, akkor ott tartja az olvasót.
Ezáltal tájékozódik az új termékeinkről, kedvezményeinkről, vagy szolgáltatásainkról és máskor is keresni fog…..vagyis nálunk kattintgat, ezzel meg tudjuk, hogy a sikerünket növeli.
Vállalkozóként hiába hirdetjük rengeteg alkalommal a tökéletes termékeinket, vagy szolgáltatásainkat, ha az első benyomás nem éppen kecsegtető. Mint azt bizonyára tapasztaltuk már, hogy egy-egy borítóképen pontosan a lényeg maradt le a rossz méretezés használatával (túl nagy vagy kisebb, mint kellene). Vagy ha a mérettel nem volt gond, a fotó volt annyira homályos, a szöveg rajta olvashatatlan, hogy már zavart és akkor elkattintottunk az oldalról.
Ilyen esetekben a borítókép nem tölti be a funkcióját, sőt rontja a vállalkozásunk brand-jét.
Szükség van rá, hogy a mobil netezőkre is gondoljunk! Amit meg tudunk tenni: hozzájuk is alkalmazkodunk. A legkisebb dolog, mit megtehetünk, hogy adott méretre készülnek a képek. A hírfolyamban megosztott bejegyzéseknél, esemény megjelenítésénél megint más az elvárás arra vonatkozóan, minek hogyan kellene szerepelnie abban, hogyan jelenik meg a netező számára.
Más szabályok vannak itt, mint egy wordpress honlap, esetleg webshop készítés esetén. A közösségi oldalakat másfajta vonások jellemzik, több rétű a hibalehetőség, így ha nem figyelünk oda, elronthatjuk. Az elsődleges megoldás a következő: hasznos dolog a képméretek optimalizálása, ami a látvány miatt lényeges. Tartsuk szem előtt a méretet!
Milyen a tökéletes borítókép?
-
tükrözi az adott szervezetet, vállalkozást, egyént
-
egyedi és különleges a kép
-
átlátható, lényegre törő
-
egyértelmű, kifejező
-
megszólítja a felhasználót
-
vállalkozás brand –jével harmonizál
-
kevés szöveget tartalmaz
-
technikailag megfelelő méretű, beállítású, színei harmóniában vannak, és élesnek kell lenni
Mi tegyünk a Facebook borítóképre?
Egy pillanatnyi időnk van ahhoz, hogy borítóképünkkel megragadjuk a látogatónk figyelmét!
A mai világban mindenki siet, nincs idő semmire, kattintgatunk. Mivel olyan hatalmas az információ kínálat, hogy habzsoljuk a különböző oldalak tartalmát. Erre, mint például a Facebookon, főleg hajlamosak a felhasználók.
Nagyon fontos, hogy milyen elemeket teszünk a borítóképünkre! Nem mindegy, mi van ott. Ebben az esetben érvényes a közmondás: „ néha a kevesebb a több…„
A Facebook borítóképnek a funkciója az informálás:
-
Design – közvetítse a vállalkozásunk stílusát, annak hangulatát
-
Célpiacunknak szóljon – érezze az egyén, hogy „Őt szólítottuk meg
-
Konkrétum - amivel foglalkozunk (táska, cipő, bútor, SEO, egyéb szolgáltatások…)
-
Jelenítsük meg az aktuális akciókat képen, új termékek bevezetését, kedvezményeket, eseményeket: ezek majdnem hirdetések
-
Egyediségünk – logónkat, márkanevünket tartalmazza
Borítókép, design, grafikai, ötletek, lehetőségek… online megoldásokkal
Nagyon sok lehetőség áll a rendelkezésünkre a tökéletes borítókép elkészítéséhez, egyszerűen a képszerkesztő programok kínálatában.
Borító készítésére nagyon jó a Canva, a Photoshop template, a Snappa és még néhány másik, ezeket sorolhatnánk.
A Canva profi online képszerkesztő program, ingyenes és magyar. Kezelése egyszerű, gyors és praktikus.
Már a kezdő lapon felkínálja a Facebook borítóképek sorát, amelyet szerkeszthetünk a segítségével, módosíthatunk…stb.
Ezen túl, megtalálható a Facebook plakát-, Facebook bejegyzés-, infografikák-, önéletrajzok-, az Instagram, Twitter, LinkedIn bejegyzésekhez megfelelő méret, illetve logó méret stb.
Itt készíthetünk teljes mértékben saját terveket, kreatív képet az általunk megadott pontos méretekkel. Óriási a lehetőségünk ennél a programnál, és választott formátumban tölthetjük le az elkészült kész képeket (PNG, JPG, PDF, Videó, GIF). A képet ideális méretben szerkeszthetjük.
Kezdőkép a Canva képszerkesztő esetében:
További képszerkesztő programokat is érdemes kipróbálni, hogy kiválaszthassuk a számunkra legoptimálisabbat. Korábbi cikkünkben már bemutattuk a legjobbakat, amelyekről itt lehet tájékozódni több mint 4 program: Online képszerkesztő programok.
Milyen NE legyen a borítóképünk?
Ne szóljon mindenkihez, ne legyen unalmas, sem szürke, és véletlenül se legyen csak összedobva, mert azt simán tovább pörgeti a felhasználó. Részletekben rejlik a titok!
Amire figyelni kell a jó kép érdekében:
-
a borítókép mérete a hivatalos méret legyen
-
a benne lévő szöveg, betűnagyság arányos méretű, jól látható legyen
-
a kép optimális összhatása harmóniát, vagy épp figyelemkeltést érjen el – célunktól függően
-
színek harmóniája: nem árt elővenni a rajzórán tanultakat a színekről: hogyan mutat a szürke színen egy pasztell szöveg vagy fordítva – sehogy!, vagy milyen hatást érünk el a fehér-fekete kombinációval, hogyan válogassuk a színeket, hogy azzal is üzenni tudjunk
-
jó, ha visszaköszön a borítóképünkön a vállalkozásunk brand-je, annak színvilága.
-
túl sok szöveget kerüljük, attól érdektelenné válik és sorolhatnánk.
Ezt követően, már tökéletes Facebook borítóképekkel tudjuk felhasználóinkat fogadni, élményüket növelni! A vállalkozásunk nagyobb figyelmet kap, a kattintásaink, eladásaink száma pedig fel tud pörögni, avagy növekedni fog!
Online marketing esetében nagyon fontos, hogy a facebook képméretek és a közösségi média képek, hogyan jelennek meg egy felhasználónak.
Szeretnél kapcsolatba lépni velünk az alábbi bannerre kattitnva van lehetőség, ha szeretnéd vissza is hívunk.