Marketing szótár   /   Above the Fold
Above the Fold

Above the Fold


Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az első benyomás milyen nagy szerepet vállal abban, hogy egy weblap látogatójából vásárló, ügyfél legyen.

Ezért is foglalkozunk most az Above the Fold témával egy kicsit részletesebben:

 

 

Mi az az Above the Fold?

 

Lefordítva az Above the Fold azt jelenti: a hajtás feletti tartalom.

 

A régi időkben, a nyomtatott sajtóban fontos szerepe volt.  Így már egy kicsit több értelmet nyer, hiszen azt a részt jelöli, amit először látunk meg a lapból.

 

A módszert át lehet ültetni az online marketingbe is.

 

Az újságos standoknál úgy hajtották és állították ki a lapokat, hogy ezt a blokkot lássa meg először az ember. Itt jelentek meg a legfontosabb információk aznapra.

 

Például szalagcím és vezető hírek. Ez győzte meg az embereket arról, hogy megvásárolják az újságot. Hozzáteszem, a mai napig lényeges a nyomtatott sajtóban.

 

Viszont nekünk most a weblap marketingben betöltött szerepe miatt érdekes.

 

 

Mi legyen az Above the Fold részben?

 

A magasabb konverzió érdekében, ábrázolja figyelemfelkeltő módon a tartalmat, amivel a weboldal foglalkozik.

 

Érdemes úgy kitölteni, hogy a tartalom megragadja az olvasó figyelmét, vonzóvá tegye azt! Mivel ezt pillantja meg elsőként a felhasználó, már itt eldőlhet, hogy marad-e az oldalon vagy esetleg továbbáll.

 

 

Na de mi jelenjen meg ott pontosan?

 

Semmiképp se reklámok hada vagy felugró ablakok, mert a túl sok reklám ebben a sávban büntetést von maga után!

A cég pozitívumait, a szolgáltatás erősségeit azonban megjeleníthetjük benne a jobb konverzió érdekében.

 

 

Számít a helyezésben?

 

Ugyan az Above the Fold rész nem jelentős rész a találati lista szempontjából, de a keresőrobot biztos, hogy ezt a blokkot is figyelembe veszi a ragsorolásnál.

 

Összegezve: használjuk ezt a szakaszt ismertetésre és figyelemfelkeltésre, de ne reklámra!

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

URL
Marketing mix
Domain



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.