Above the Fold
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az első benyomás milyen nagy szerepet vállal abban, hogy egy weblap látogatójából vásárló, ügyfél legyen.
Ezért is foglalkozunk most az Above the Fold témával egy kicsit részletesebben:
Mi az az Above the Fold?
Lefordítva az Above the Fold azt jelenti: a hajtás feletti tartalom.
A régi időkben, a nyomtatott sajtóban fontos szerepe volt. Így már egy kicsit több értelmet nyer, hiszen azt a részt jelöli, amit először látunk meg a lapból.
A módszert át lehet ültetni az online marketingbe is.
Az újságos standoknál úgy hajtották és állították ki a lapokat, hogy ezt a blokkot lássa meg először az ember. Itt jelentek meg a legfontosabb információk aznapra.
Például szalagcím és vezető hírek. Ez győzte meg az embereket arról, hogy megvásárolják az újságot. Hozzáteszem, a mai napig lényeges a nyomtatott sajtóban.
Viszont nekünk most a weblap marketingben betöltött szerepe miatt érdekes.
Mi legyen az Above the Fold részben?
A magasabb konverzió érdekében, ábrázolja figyelemfelkeltő módon a tartalmat, amivel a weboldal foglalkozik.
Érdemes úgy kitölteni, hogy a tartalom megragadja az olvasó figyelmét, vonzóvá tegye azt! Mivel ezt pillantja meg elsőként a felhasználó, már itt eldőlhet, hogy marad-e az oldalon vagy esetleg továbbáll.
Na de mi jelenjen meg ott pontosan?
Semmiképp se reklámok hada vagy felugró ablakok, mert a túl sok reklám ebben a sávban büntetést von maga után!
A cég pozitívumait, a szolgáltatás erősségeit azonban megjeleníthetjük benne a jobb konverzió érdekében.
Számít a helyezésben?
Ugyan az Above the Fold rész nem jelentős rész a találati lista szempontjából, de a keresőrobot biztos, hogy ezt a blokkot is figyelembe veszi a ragsorolásnál.
Összegezve: használjuk ezt a szakaszt ismertetésre és figyelemfelkeltésre, de ne reklámra!