Marketing szótár   /   Aldomain
Aldomain

Aldomain


Szeretne blogot vagy webáruházat létrehozni már meglévő weboldalához, az adott brandhez kapcsolódóan, viszont külön témában?

 

Akkor jogos, hogy érdekli az aldomainnek a fogalma és a lehetőségek, amiket kínál! Erről lesz most szó cikkünkben.

 

A jelentése:

A fő domain név egy alacsonyabb besorolású része, egy altartomány.

 

Angolul subdomain.

Nem egyenlő az alkönyvtárral, aloldallal.

Az altartománynak ugyanaz a tulajdonosa, ő rendelkezik vele is, azonban másik szerverről is üzemeltethető.

Egy tárhely-en belül több is létrehozható.

Nem kell új domain regisztráció, ahhoz, hogy létrehozzuk.

 

 

Hogy néz ki egy aldomain?

 

Az ezegypelda.com domainből blog.ezegypelda.com aldomain készíthető - ha pl. blogot szeretnénk vezetni az oldalhoz kapcsolódóan,

vagy webshop.ezegypelda.com is lehetne - ha webshopnak szánjuk.

 

Legfőbb megkülönböztetője a pont a szövegben, ami a fő domain névtől választja el. Szerepelhet előtte és utána is.

Körülbelül így kell elképzelni, itt legyen mint .hu domain végződéssel:

 

mi az a aldomain

 

 

Mire jó aldomaint létrehozni?

 

A navigálást segíti a webhelyen, ami ettől átláthatóbb és rendszerezettebb lesz. Pont emiatt ideális blog bejegyzések vagy webshop kialakítására.

Kifejezetten rendszerezésre is használható, de sok esetben teszteléshez alkalmazzák a webmesterek.

Ilyenkor nyilván nem teszik láthatóvá a keresőrobotok számára, hogy ne befolyásolhassa az eredeti webhely rangsorolását a Google találatok között.

 

Mikor használjuk?

 

Eltérő témakörű tartalom esetén aldomain használata javasolt. Olykor nincs relevancia az egyes tartalmak között ugyanazon a webhelyen. Ez káros hatással is lehet, ha a SEO tényezőket vesszük.

De gyakori eset, hogy egy cég a webáruházát, termékei online rendelését nem csak saját országában, hanem más országokban is elérhetővé teszi. Ilyenkor általában az országok rövidítését használják altartománynak, ilyen kapcsolódó aldomainek lehetnek:

 

példa

 

Előnyei és hátrányai:

 

A keresőoptimalizálás fényében vizsgáljuk az előnyöket és hátrányokat.

Tudni kell, hogy mindennek meg van a maga előnye és hátránya.

 

Nem lehet  konkrétan eldönteni, hogy csináljuk vagy ne csináljuk, maga a tartalom és a helyzet dönti el.

Szögezzük le, hogy leggyakrabban egy aloldal létrehozása az előnyösebb választás. Persze vannak helyzetek, amikor jobb aldomainre tenni a tartalmat, de SEO szempontból nem túl nyerő ötlet.

 

jelentése

 

 

Bár a keresőoptimalizálás szempontjából nem feltétlenül jó gondolat, de ha nagyon eltérő tartalom lenne az új webhelyen, akkor érdemes lehet aldomainre tenni azt.

 

Hogy értsük az eltérő tartalmat?

 

Ha nagyon különbözik a fődomain témakörének jellegétől az a tartalom, amit még hozzáadnánk, akkor a relevancia hiánya miatt jobb lehet az aldomainre tenni azt. Különben a nem összefüggő szövegezés miatt lehúzhatja a régi weblap jó értékeit.

 

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy SEO szempontból az aldomain nem fogja a fő domain linkerejét birtokolni, hanem teljesen tiszta lappal kezd a rangsorolásban a létrehozást követően. Mert külön domainnek tekinti.

 

Ahogyan fent említettük, egy webáruháznak nem érdemes blog oldal létrehozása miatt aldomaint létesíteni, előnyösebb egy aloldalra tenni azt, hiszen így akár még örökölheti a főoldal kedvező tulajdonságait.

 

Bizonyos esetekben szinte semmi jelentősége keresőoptimalizálás aspektusából annak, hogy hová tesszük a tartalmakat, mert nem fogja lerontani a fődomaint. Például termékleírások, letölthető dokumentumok esetén megfelelő lehet az aldomain használata.

 

 

Ha már eldöntötte, hogy aldomaint létesítene és WordPress oldalnál a létrehozása érdekli, számos segédanyag található hozzá online, azonban egy jó szakemberrel biztosra mehet!

Azt, hogy hogyan működik az aldomain átirányítás, szintén nem fejtenénk ki bővebben. Ehhez is találni segítséget, melyek által megoldható a feladat, de ne felejtsük el, hogy egy szakértő sokkal inkább garantálni tudja ennek sikerét.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

AIDA modell
Above the Fold
B2B



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.