Brand
Brand angol szó jelentése magyar nyelven: márka, védjegy minőség
Ha a brandnek, vagy márkának a jelentését röviden szeretnénk megfogalmazni, akkor, PhD Papp-Váry Árpád szavait érdemes idézni. Megfogalmazása szerint:
A márka, egy személy zsigeri érzése egy termékről, szolgáltatásról vagy vállalatról.”
A brand, márka kifejezés jelentését, mögöttes tartalmát nem lehet egy jelzővel, sem több jelzővel kifejezni. Mindent jelent, amelyet az adott brand az évek alatt, tervszerű, következetes munkájával elért, kiépített és a mindennapjaink választásába beépült.
Ebbe beletartozik: a termék, vagy szolgáltatás minősége, a gyártó arculata, szlogenje, logója…. és mindaz az érzést, amit kivált belőlünk, a vásárlóból a név hallatán - lehet az valós akár vélt asszociáció.
Mindezek összessége emeli a brandünk értékét.
Brand = Brandépítés / Márkaépítés
A brandépítés, folyamatos, következetes munkafolyamat: a szervezet / vállalat célja, az értékesített termék, vagy szolgáltatás különlegessebbé kiemelkedőbbé tétele a versenytársakétól. Olyannyira, hogy a vásárló, képes legyen többet fizetni csak a márkanévért!
A brandépítés feladatai közül néhány:
A márkanév kitalálása, jogi védettsége, a fogyasztók- és konkurensek elemzése, a célcsoport meghatározása, pozicionálás….stb.
Ahhoz, hogy a márkaépítés feladatait sikeresen elvégezzük, eszközökre van szükségünk
A brandépítés eszközei
arculattervezés, reklám, marketing, szponzorok, franchise…
Márkaérték
Érdekességként egy információ napjaink hatalmas márkaneveiből:
Az Interbrand tanácsadó cég minden évben egy rangsort állít fel a 3 földrészen jelen lévő márkák között. 2011 es adat szerin az első 5 helyen lévő márka:
-
Coca-Cola
-
IBM
-
Microsoft
-
Google
-
GE
Bízunk abban, hogy közelebb hoztuk Önnek a márka mögött lévő tartalmat!
Amennyiben még további egyéb kérdése lenne írjon nekünk.