Marketing szótár   /   Brand
Brand

Brand


Brand angol szó jelentése magyar nyelven: márka, védjegy minőség

 

Ha a  brandnek, vagy márkának a jelentését röviden szeretnénk megfogalmazni, akkor,  PhD Papp-Váry Árpád szavait érdemes idézni.  Megfogalmazása szerint:

 A márka, egy személy zsigeri érzése egy termékről, szolgáltatásról vagy vállalatról.”

 

A brand, márka kifejezés jelentését, mögöttes tartalmát nem lehet egy jelzővel, sem több jelzővel kifejezni. Mindent jelent, amelyet az adott brand az évek alatt, tervszerű, következetes munkájával elért, kiépített és a mindennapjaink választásába beépült.

 

Ebbe beletartozik: a termék, vagy szolgáltatás minősége, a gyártó arculata, szlogenje, logója…. és mindaz az érzést, amit kivált belőlünk, a vásárlóból  a név hallatán -  lehet az valós akár vélt asszociáció.

 

Mindezek összessége emeli a brandünk értékét.

 

 

Brand = Brandépítés / Márkaépítés

 

A brandépítés, folyamatos, következetes munkafolyamat: a szervezet / vállalat célja, az értékesített termék, vagy szolgáltatás különlegessebbé kiemelkedőbbé tétele a versenytársakétól. Olyannyira, hogy a vásárló, képes legyen többet fizetni csak a  márkanévért!

 

A brandépítés feladatai közül néhány:

 

A márkanév kitalálása, jogi védettsége,  a fogyasztók- és konkurensek elemzése, a célcsoport meghatározása,  pozicionálás….stb.

Ahhoz, hogy a márkaépítés feladatait sikeresen elvégezzük, eszközökre van szükségünk

 

A brandépítés eszközei

arculattervezés, reklám, marketing, szponzorok, franchise…

 

Márkaérték

Érdekességként egy információ napjaink hatalmas márkaneveiből:

Az Interbrand tanácsadó cég minden évben egy rangsort állít fel a 3 földrészen jelen lévő márkák között. 2011 es adat szerin az első 5 helyen lévő márka:

 

  • Coca-Cola

  • IBM

  • Microsoft

  • Google

  • GE

 

Bízunk abban, hogy közelebb hoztuk Önnek a márka mögött lévő tartalmat!

 

Amennyiben még további egyéb kérdése lenne írjon nekünk.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Black Hat SEO
BOFU
Breadcrumb
BTL



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.