Marketing szótár   /   Blog
Blog

Blog


Manapság már mindenki blogol. De tudjuk pontosan mi az a blog?

 

 

blog egy folyamatosan bővül számítógépes dokumentum (weboldal, weblap), amely a webhelyünkön található.

A jelenleg használt kifejezés, egy rövidített változat. Eredetileg, a „web” , azaz háló (manapság azonosult a jelentése a világháló kifejezéssel), és a „log” (napló) együtteseként weblog, vagyis webes napló néven indult 1997-ben (Jorn Barger).

 

 

Mi az a személyes blog?

 

A saját blogunk a mi saját webhelyünkön lévő internetes naplónk. Ezt folyamatosan tudjuk bővíteni. Megtölthetjük bejegyzéseinkkel, azaz szövegekkel, képekkel, videókkal stb.

Ha azt szeretnénk, hogy mindenki lássa, akkor nyilvánossá tehetjük, vagy bizonyos csoporttal oszthatjuk meg, vagy teljesen személyes (privát) is lehet. 

 

A bejegyzések írásánál tapasztalni fogjuk, hogy mindig a legutoljára írt bejegyzésünk van legfelül, a régebbiek alatta. Bármilyen hosszúságúra írhatjuk, formai megkötései sincsennek és linkelhetünk is belőle. Sőt. Érdemes ezt a lehetőséget megragadni. (Belső link)

Mivel a blog az online marketing eszköztárának egyik meghatározó eszköze, ezért, ha vállalkozásunk, üzletünk vagy szolgáltatásunk van, akkor az egyik legkiválóbb lehetőségünk imázsunk építésére.

 

 

A blogok típusai:

 

Több blogtípus közül választhatunk:

 

  • személyes,

  • tematikus (egy adott témára koncentrál),

  • szakmai tematikus (egy adott szakterülettel foglalkozik.),

  • elmélkedő (gondolatainkat írhatjuk le), 

  • haverblog (barátokkal közösen szerkeszthetjük),

  • blogregény (interaktív irodalmi próza),

  • hírblog (érdekes cikkeket tartalmaz),

  • közös blogok,

  • politikai,

  • leírásblogok (pl. konyhai)

  • vállalati,

  • komplex blogok, (ami tartalmaz személyes, vállalati stb.),

  • spamblog (linkelésre létrehozott, értéktelen),

  • podcast (hanganyagot teszünk közzé),

  • fotóblog,

  • videóblog…

 

Ha kiválasztottuk a számunkra megfelelőt, már kezdhetjük is a blogunk, azaz a webnaplónk készítését.

Reméljük, tudtunk segíteni!

 

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

Above the Fold
Szófelhő
Marketing mix
URL



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.