Marketing szótár   /   Black Hat SEO
Black Hat SEO

Black Hat SEO


 

Mit takarhat ez a kifejezés? Mit jelent?

 

Black Hat SEO  jelentése szó szerint: Fekete Kalapos SEO

Ez így angolul terjedt el a közhasználatban, a magyar fordítását nem használjuk.

 

 

Mi az a Black Hat SEO?

 

Keresőoptimalizálási taktika, melynek célja, hogy a Google keresői (vagy egyéb használt kereső), minél magasabbra rangsorolja a weboldalt az organikus találati listában.

 

A Black Hat SEO, olyan eszközöket használ ehhez a célhoz, amely nemhogy nem etikus-, hanem egyenesen tiltott eszközök.

 

Ha ezek az etikátlan trükkök bekerülnek a keresők hálójába, és megtalálják a keresőrobotok, akkor tiltásra kerül a webhely és nemcsak visszaesik a találati listába, hanem még a süllyesztőbe is kerülhet.

A tiltott eszközök mellett érdemesebb törvényes eszközöket használnunk, egy weboldal, vagy webhely előre sorolásához.

 

Ezek a White Hat SEO (magyar fordításban Fehér Kalapos SEO) eszközei.

 

 

Miért nem tűnt el mégis a Black Hat SEO?

 

Azért mert a megoldások módjait, eszközeit az emberek döntései határozzák meg. Ezért van olyan, aki nem tudja, hogy tiltott eszközhöz nyúlt, van aki tudja, de nem érdekli.

 

Vannak olyan „magasan képzett” online marketinges, SEO-s „szakemberek”, akik örülnek a hirtelen jött, jó eredménynek és nem is tudják, hogy törvénytelen úton érték el a sikert. Akkor lepődnek meg, ha egyszer csak eltűnik az oldal és keresik a válaszokat…..későn.

 

Vagy a másik típusú szakértő, aki tudja, hogy törvénytelen eszközöket használ a weboldalon, de megéri neki. Miért? 

Az a rövid idő, amíg nem bukik le, és a weboldala az elsők között lehet, épp elég sikert jelent számára, főleg, ha a hatalmas vetélytársakkal szemben így tud előrébb jutni a találati listában. Ha süllyesztőbe kerül, akkor egy új domain-nel, a régi tartalommal, megint hasíthat  - talán már nem a régi eszközeivel.

 

segítünk


Hasonló bejegyzések

BCG mátrix
Anchor text
Backlink
4P modell
7P modell



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.