BTL
A BTL jelentése: angolul Below The Line, azaz, a vonal alatt.
A BTL, minden olyan kommunikációs eszköz, amely nem hagyományos módszeren alapul, mint a rádió, tévé, stb.
A lényege a személyes kommunikáció, amely nem minden esetben direkt.
További jellemzői: a termék és fogyasztó közvetlen kapcsolatba kerül, sajátos, egyedi a kapcsolat, interaktív lehetőség, azonnali visszajelzés történik.
BTL eszközök
Személyes eladás (personal selling), vásárlásösztönzés (sales promotion), támogatás, direkt marketing, eladáshelyi reklám (point of sale – POS) gerilla marketing, kiállításokon történő megjelenés, PR. Ilyenkor a kommunikáció közvetítésére felhasznált eszközök a hirdető tulajdonai.
Léteznek ügynökségek, akiknek a BTL marketing, a fő profiljuk.
Sok kifejezésre írtunk tartalmat az idők során, ha van még olyan, amit nem ismer jól, vagy csak érdekli a jelentése nézze meg a marketing szótárunkat. Egyik másik nagyon hasznos információkat rejt.