Marketing szótár   /   CRM rendszer
CRM rendszer

CRM rendszer


Tulajdonosként, vezetőként átlátja még partnereinek, ügyfeleinek listáját?

Ha a válasza nem, akkor érdemes megismerni, a CRM hatékony rendszerét.

 

Mit jelent a CRM? Angolul Customer Relationship Management, magyarul ügyfélkapcsolat-kezelés a jelentése.

 

 

Mi az a CRM rendszer?

 

A CRM rendszer, az ügyfélkapcsolat külső és belső folyamatainak illetve, a munkatársak ezzel kapcsolatos tevékenységeinek adatbázisa.

 

Vállalkozásunk, szervezetünk részére, saját ügyfél- információs adatbázist hozhatunk létre egy crm rendszernek a használatával.

 

Ennek az adatbázisnak a jellemzője, hogy minden információnk rendszerezve lesz, az előzményektől a vásárlásig: például az egyedi értékesítési folyamat, az egyedi megoldás, és az ezzel kapcsolatos  fontos feladatok. Minden, ami a potenciális-, vagy akár a meglévő ügyfelekkel kapcsolatos. A felhasználói jogot kapott munkatárs tovább bővítheti az adatokat, a teljes adatbázist.

 

Mint vezetők, közben nyomon követhetjük a vállalkozásunk/szervezetünk teljesítményét és a munkatársak ügyfelekkel illetve egymással kapcsolatos együttműködését. Nem kell bajlódni, hanem egyszerűbb lesz a munkafolyamat.

 

Egy CRM nem “csak egy új alkalmazás”, ami arra való, hogy segít is akár, csak néha érdemes használni.

A crm rendszer az egész vállalkozás, vállalatot/szervezetet érinti, ezért fontos, hogy azt pontosan használja minden kezelő. A crm -nek akkor van értéke, ha van benne adat, és a belül lévő adat segít, online elérhető.

 

 

Milyen a rendszer felépítése? Hogyan épül fel?

 

Minden szervezet, vállalkozás saját profiljának megfelelően alakíthatja az adatbázisát:

 

Felépítése:

●      ügyfelek (kapcsolattartók, vagy magánszemélyek)

●      adatlapok (üzletkötés folyamata, értékesítés)

●      teendők (kapcsolattartási események, telefonok, e-mailek, online megkeresések,…)

CRM rendszer segítségével, egy ügyfélről látható lesz a teljes múltja, jelene, a jövőt érintő lehetőségei, az összes részletekkel, e-mailekkel, megbeszélt időpontokkal, vásárlásaival.

 

 

Miért érdemes használni a CRM rendszert?

 

●      Rendszerben vannak ügyfeleink adatai, mobil szám stb..

●      Folyamatosan tovább bővíthetjük, frissíthetjük

●      Bármelyik osztály munkáját segíti így, a benne lévő tartalom, az értékesítési  információ

●      Nem munkatárs függő az információbázis (például: gyes, szabadság….)

●      A pontos adatokból készült statisztikák, használhatóak a rövid és a hosszú távú tervekhez

●      Munkatársak hatékonyságát tükrözi

●      Így a „Legjobb ügyfeleket” is láthatjuk.

 

A rendszernek köszönhetően, hatékonyabbak, sikeresebbek lehetünk, mert a vállalkozáson belül ellenőrzés alatt tarthatjuk a folyamatokat.

 

Amennyiben jól vezetjük, az adatokat, akkor bármikor keresés nélkül nagyon gyorsan hasznos információt kapnak a kollégák a partnerről. Valamint, ha sok időt szeretne megtakarítani, akkor ilyen rendszer tud megoldást kínálni, legyen kis cég vagy multi.

Az időt, amit megtakarítanak, a használat esetén másra tudja fordítani.

 

Ennek alapján javíthatjuk az üzleti tevékenységeinket, az osztályok együttműködését, illetve a meglévő adatok segítséget jelenthetnek, amelyek a marketing osztályunk munkatársai számára lehet nagy előrelépés.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Buyer Persona
BCG mátrix
CTR Átkattintási arány
Copywriter



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.