CTR Átkattintási arány
A CTR, a „click-through rate” angol kifejezés rövidítése.
Jelentése: „ átkattintási arány”
Mit jelent a CTR, vagyis az átkattintási arány?
Az átkattintási arányszám a webhelyünk digitális hirdetéseivel kapcsolatos kifejezés.
Ez az arányszám megmutatja, hogy egy megjelent hirdetésünkre, vagy keresőtalálatra, a felhasználók hány százaléka kattintott. Így tudjuk milyen arányban kattintanak a hirdetésre.
Hogyan tudjuk ezt kiszámítani?
Nagyon egyszerű az átkattintási aránynak a kiszámítása!
A kattintások számát kell elosztanunk a megjelenések számával:
Például:
ha egyik hirdetésünk megjelent mondjuk 3000 alkalommal, de csak 150-an kattintottak rá, akkor:
150 osztva 3000= 0,05 x 100 = 5 %-os –os volt az átkattintási arány ctr.
Miért fontos a CTR a digitális hirdetésekben?
A CTR mutatja meg, a hirdetési kampányunk sikerét. Hogyan?
Ha a százalékos érték magas, akkor a felhasználóknak tetszett a hirdetésünk. Megfelelően célzott szöveget írtunk, jó képet adtunk hozzá, és stílusunkkal a célpiacot is elértük. Ők relevánsnak és hasznosnak találták ezt.
Az átkattintási arányunk, az adott kulcsszavunk értékét is befolyásolja.
Megmutatja nekünk azt is, hogy mely kulcsszavaink lettek sikeresek. Ha a kulcsszavaink tökéletesen kapcsolódnak a vállalkozásunkhoz, tevékenységünkhöz a hirdetésünkhöz, akkor biztosan többen kattintgatnak rá, tehát sikeres lesz az a kulcsszavunk a keresési találatokban.
Mi az a minőségi mutató és mi a szerepe a CTR-nél?
Azt már tudjuk, hogy ha sokan kattintgatnak a hirdetéseinkre, akkor a kulcsszavunk, hirdetési kampányunk sikeresnek bizonyult.
De azt is tudjuk, hogy ezek az adatok számítanak majd a Facebook, a Google Ads hirdetések minőségi számításainál?
Ugyanis, nekik az a céljuk hogy a legjobb hirdetéseket kapják a felhasználóik, így tovább maradnak az oldalaikon.
Ezért a hirdetéseket „pontozzák”, vagyis minőségi mutatóval látják el. A magas minőségi mutató - amellett, hogy előkelő helyet ad a többiekkel szemben-, több értéket is ad a hirdetésünknek.
Nagyon magas kattintási arány
Járt már Ön úgy, hogy magas volt a kattintási arány a hirdetésére, de sokan mégis visszafordultak?
Ilyen akkor történhet, ha a felhasználó nem azt kapta, amire számított. Vagy a hirdetési kampány fajtája nem volt megfelelő, vagy a tartalom, esetleg a kulcsszó. Az is lehet, hogy a hirdetéshez tartozó landing (egy weboldal olyan oldala, ahol űrlappal szerzik az információt a látogatótól.) oldalon találta magát a felhasználó, ahonnan azonnal visszafordult.
Ha pedig online marketing, keresőoptimalizálás vagy tanácsadás érdekli keressen fel minket a kapcsolat oldal segítségével, ahol email-t írhat nekünk.