Marketing szótár   /   CTR Átkattintási arány
CTR Átkattintási arány

CTR Átkattintási arány


A CTR, a „click-through rate” angol kifejezés rövidítése.

Jelentése:  „ átkattintási arány”

 

 

Mit jelent a CTR, vagyis az átkattintási arány?

 

Az átkattintási arányszám a webhelyünk digitális hirdetéseivel kapcsolatos kifejezés.

 

Ez az arányszám megmutatja, hogy egy megjelent hirdetésünkre, vagy keresőtalálatra, a felhasználók hány százaléka kattintott. Így tudjuk milyen arányban kattintanak a hirdetésre.

 

Hogyan tudjuk ezt kiszámítani? 

Nagyon egyszerű az átkattintási aránynak a kiszámítása!

 

A kattintások számát kell elosztanunk a megjelenések számával:

Például:

ha egyik hirdetésünk megjelent mondjuk 3000 alkalommal, de csak 150-an kattintottak rá, akkor:        

150 osztva 3000= 0,05  x 100 = 5 %-os –os volt az átkattintási arány ctr.

           

 

Miért fontos a CTR a digitális hirdetésekben?

 

A CTR mutatja meg, a hirdetési kampányunk sikerét. Hogyan?

 

Ha a százalékos érték magas, akkor a felhasználóknak tetszett a hirdetésünk. Megfelelően célzott szöveget írtunk, jó képet adtunk hozzá, és stílusunkkal a célpiacot is elértük. Ők relevánsnak és hasznosnak találták ezt.  

 

Az átkattintási arányunk, az adott kulcsszavunk értékét is befolyásolja.

Megmutatja nekünk azt is, hogy mely kulcsszavaink lettek sikeresek. Ha a kulcsszavaink tökéletesen kapcsolódnak a vállalkozásunkhoz, tevékenységünkhöz a hirdetésünkhöz, akkor biztosan többen kattintgatnak rá, tehát sikeres lesz az a kulcsszavunk a keresési találatokban.

 

 

Mi az a minőségi mutató és mi a szerepe a CTR-nél?

 

Azt már tudjuk, hogy ha sokan kattintgatnak a hirdetéseinkre, akkor a kulcsszavunk, hirdetési kampányunk sikeresnek bizonyult.

De azt is tudjuk, hogy ezek az adatok számítanak majd a Facebook, a Google Ads hirdetések minőségi számításainál? 

 

Ugyanis, nekik az a céljuk hogy a legjobb hirdetéseket kapják a felhasználóik, így tovább maradnak az oldalaikon.

 

Ezért a hirdetéseket „pontozzák”, vagyis minőségi mutatóval látják el. A magas minőségi mutató - amellett, hogy előkelő helyet ad a többiekkel szemben-, több értéket is ad a hirdetésünknek.

 

 

Nagyon magas kattintási arány

 

Járt már Ön úgy, hogy magas volt a kattintási arány a hirdetésére, de sokan mégis visszafordultak?

 

Ilyen akkor történhet, ha a felhasználó nem azt kapta, amire számított. Vagy a hirdetési kampány fajtája nem volt megfelelő, vagy a tartalom, esetleg a kulcsszó. Az is lehet, hogy a hirdetéshez tartozó landing  (egy weboldal olyan oldala, ahol űrlappal szerzik az információt a látogatótól.) oldalon találta magát a felhasználó, ahonnan azonnal visszafordult.

 

Ha pedig online marketing, keresőoptimalizálás vagy tanácsadás érdekli keressen fel minket a kapcsolat oldal segítségével, ahol email-t írhat nekünk.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Cache
Copywriter
Canonical
Brand



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.