Marketing szótár   /   Direkt marketing
Direkt marketing

Direkt marketing


A vállalat, a célpiacával közvetlen, azaz direkt kapcsolatra, és kommunikációra törekszik valamilyen reklámeszköz segítségével.

 

 

Direkt marketingnek a jelentése

 

Direkt marketing alkalmazásakor, a vállalat közvetítők nélkül, személyesen kerül kapcsolatban a vevőkkel. Az így kialakult interaktív kapcsolattól mérhető „válaszokat” megrendelésekre számít az adott vállalat.

 

Nagyon röviden: az ügyfelek közvetlen eléréséhez “vezető utat”, vagy megoldást, direkt marketingnek hívunk.

 

Például: Egyik ilyen esetben megkeres minket, telefonos úton egy ügyintéző, hogy van e számára pár percünk. Majd felhívja a figyelmünket, hogy csak nekünk, mint hűséges ügyfelüknek, lenne egy személyre szabott tájékoztató, és ajánlat, amelyet érdemes meghallgatnunk.

 

Hűséges ügyfélként, az a vállalkozás, vagy szolgáltató, bizonyára tökéletes választás számunkra, hiszen gyakran vásárolunk ott, vagy vesszük igénybe szolgáltatásaikat, kialakult a bizalmunk, így azért is hívott fel a kapcsolattartójuk, tehát szívesen meghallgatjuk.

 

Pontosan ezt veszi figyelembe ez a marketing stratégia és ez alapján tud építkezni: olyan egyéni ajánlatot kínál, amely kihagyhatatlan számunkra, hiszen csak személyesen nekünk szól.

 

Ezzel a direkt marketing eléri célját, mert nagy valószínűséggel tovább is itt szeretnénk maradni, elfogadjuk a számunkra előnyös ajánlatát. Az is előfordulhat akár, hogy még jól is jön annak a cégnek az ilyen irányú hívása mert akkor nekünk már nem kell megkeresni, vagy felhívni őket pl. egy lejárt média szerződés esetén a hosszabbítás miatt.

 

Ezek a fajta módszerek, eszközök, a direkt marketinghez tartoznak, melynek nincs más egyéb célja, mint az értékesítés.

 

Ezért az általános marketingnek ezt a típusát, közvetlen megrendelést alkalmazó marketingnek (direct-order marketing) nevezik.

 

A direkt marketing során a vállalat a megrendelések mellett,  további  információkhoz jut a vásárlói visszajelzésekből, a reklám hatékonyságáról, a termékkel kapcsolatos  általános és konkrét tapasztalatokról. A kapott eredményeket a további tervek kidolgozásánál tudják felhasználni.

 

 

Mikor gondolunk arra, hogy “milyen jó”, hogy kedvelt szolgáltatóink, vállalkozások, cégek megkeresnek minket és miért?

  

Akkor gondolunk erre, amikor, az értékesítési előzmények pozitív élményként maradtak bennünk.

Az adott szolgáltató, vagy szervezet kapcsolattartója kedvességével, tudásával, segítőkészségével jó kapcsolatot alakított ki velünk, mint ügyfelével, ezt fenn tudja tartani, illetve probléma esetén, azonnal orvosolja, megoldja, a lehető legrövidebb időn belül a felmerülő problémát.

 

A direkt marketing alapvető célja, az értékesítésen túl, az ügyfél és a szolgáltató vagy cég közötti pozitív kapcsolat kiépítése, megtartása.  A kapcsolat sikerében nagy szerepe van a személyes, közvetlen kapcsolatot tartó, ügyfelekkel kommunikáló munkatársaknak.

 

Épp ezért, vásárlói visszajelzések között nemcsak a termékkel kapcsolatos információkat érdemes gyűjteni egy szolgáltatónak, hanem a kapcsolattartó személyét illetően is szükséges a visszacsatolás.

 

Bizonyára találkoztunk már olyan visszajelzés kéréssel, hogy például 1-10 pontig értékeljük, hogy mennyire voltunk elégedettek a szolgáltatással, annak minőségével, az adott probléma megoldásával, majd ugyanezzel a módszerrel értékeljük, mennyire voltunk elégedettek a munkatársukkal.

 

A visszacsatolás itt nem áll meg, ugyanis a következőkben indoklás kérése is érkezik, hogy milyen szempontok alapján történt az értékelés.

 

Ezek az információk, nagyon fontosak egy magára adó, fejlődni kívánó vállalatnak, hiszen fejlődni, csak úgy lehet, ha tudjuk merre, melyik úton szükséges vagy érdemes.

Mivel manapság a direkt marketing esetében a hosszú távú vevő-szolgáltató/szervezet kapcsolatok kerültek előtérbe, ezért a megkeresések célja nem minden esetben a közvetlen, rövidtávú, azonnali értékesítés.

 

 

A direkt marketing eszközei

 

A hagyományos eszközök hátránya, hogy hiányzik belőle a közvetlen személyes érzés. A vevőnek nem alakul ki ezzel az érdeklődése, hisz nincs megszólítva. A direkt marketing eszköztárában, több lehetőség van az ügyfelek közvetlen, személyre szabott eléréséhez:

 

Levelek, amelyek lehetnek prospektusok, röpiratok, postai levelek, esetleg elektronikus levelek kiváló eszköz .

Az elektronikus levél arra jó, hogy közvetlenül a célpiacot tudjuk megszólítani úgy, hogy nem kerül költségünkben sem. Bizonyos kampányok esetében, tökéletes eszköz és olcsó. A közösségi oldalon (pl. Facebook, Twitter),  több millió potenciális ügyfélhez szólhatunk, sőt feliratkozás lehetősége is adott (név, adatok, adatkezelési sz.stb.)

 

Online marketing módszerek mellett, még működik a régi, ami internet előtt megszokott volt, a postai “visszaküldős levél” módszer, amelyet saját magunknál már nem, de az idősebb korosztály által még használatban van (vevő rá).

 

Csomagküldő szolgálatok, akik a katalógusból kiválasztott terméket küldik ügyfelekhez.

Weboldal segítségével választhatnak a potenciális ügyfelek, mit szeretnének, ennek megfelelően pedig, arról értesítést kapnak, majd azt is amit kiválasztottak.

 

Telefonon történő kapcsolatra két szó is van, azaz telemarketing, mobilmarketing

Talán a legközvetlenebb módszer lehet a telefonon történő kapcsolatfelvétel abban az esetben, ha a szolgáltató vagy szervezet, nem ismeretlen számról hívja a potenciális-, vagy meglévő ügyfeleket.

Ha az ügyfél ismeri a szolgáltatója számát, szívesen felveszi a telefont a kialakult bizalmi kapcsolat miatt, hiszen tudja, hogy számára értékes lehet a megkeresés.

Abban az esetben, ha ismeretlen számról érkezik a hívás, sok esetben lehet inkább sikertelen, hiszen ezek negatív élménykén ülnek már az emberek tudatában. Azonban mely után hiába próbálkoznak újra egy ügyfél már kiesett.

 

A közvetlen marketing módszerek fejlődésével, még erősebben kialakult egy igény az ügyfelek részéről is, a személyes kapcsolat közvetlenségére, a gyors vásárlásokra. Az ügyfél centrikus szemléletmód, már lehetővé teszi, azt is hogy telefonon, pár perc alatt vásároljunk, otthonról, a megbízható szolgáltató képviselőjétől.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Push értesítés
PR
URL
Algoritmus



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.