Marketing szótár   /   PR
PR

PR


Manapság sokszor halljuk azt a szót, hogy PR, PR- tevékenység, PR-osok, de nem tudjuk biztonsággal, hogy mit is jelentenek a kifejezések, vagy mit takarnak.

 

 

A PR jelentése:

 

Akik ezen a területen dolgoznak, ismerik Bill Gates szavait, ami kíváncsivá teszi még azokat is, akik a témakörben nem érintettek:

 

„Ha csak egy dollárom lenne, azt PR-re költeném.” (Bill Gates)

 

 

Mi az a PR?

Egy vállalat törekvése arra, hogy vonzó legyen partnerei számára és a jó kapcsolatuk hosszútávon megmaradjon.

 

Ami azt jelenti, hogy a cégnek egy tudatos módon kell felépítenie a saját hírnevét.

 

Erre szakosodtak ügynökségek.

Ezeknek a feladata az ügyfeleiknek felépíteni a jó hírnevét.

Általában szervezet, nagyvállalat, multik élnek a lehetőséggel.

 

(Megjegyzés: PR az angol public relations rövidítése: píár, vagy fonetikusan: pée a kiejtése)

 

 

A PR céljai:

 

·        egyre nagyobb körben ismertséget elérni

·        versenyképességet folyamatosan növelni

·        a nyereség folyamatos növekedése

·        belső struktúrát fejleszteni

·        a célzott terület legjobbjának lenni

 

 

Pr eszközei:

 

Az internetnek köszönhetően, a PR eszközök alkalmazása megváltozott az utóbbi évtizedekben. Egyre nagyobb erősödést tapasztalhatunk az online PR eszközök használatában, mert gyors, költséghatékony és határok nélküli.  

 

Természetesen továbbra is használják az offline eszközöket: sajtóközlemények, kutatások, sajtókapcsolatok, konferenciák, szponzorálás, üzemlátogatás, kiállítások, rendezvények, stb.

 

Online PR: közösségi média, influencer együttműködések, online marketing, magazin cikkek.

 

Bízunk abban, hogy segítségére lehettünk ezzel az írásunkkal is mint a többivel!

 

Keressen fel minket a nagy bannerre kattintva.

segítünk

 


Hasonló bejegyzések

Above the Fold
AIDA modell
URL
Push értesítés
Domain



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.