PR
Manapság sokszor halljuk azt a szót, hogy PR, PR- tevékenység, PR-osok, de nem tudjuk biztonsággal, hogy mit is jelentenek a kifejezések, vagy mit takarnak.
A PR jelentése:
Akik ezen a területen dolgoznak, ismerik Bill Gates szavait, ami kíváncsivá teszi még azokat is, akik a témakörben nem érintettek:
„Ha csak egy dollárom lenne, azt PR-re költeném.” (Bill Gates)
Mi az a PR?
Egy vállalat törekvése arra, hogy vonzó legyen partnerei számára és a jó kapcsolatuk hosszútávon megmaradjon.
Ami azt jelenti, hogy a cégnek egy tudatos módon kell felépítenie a saját hírnevét.
Erre szakosodtak ügynökségek.
Ezeknek a feladata az ügyfeleiknek felépíteni a jó hírnevét.
Általában szervezet, nagyvállalat, multik élnek a lehetőséggel.
(Megjegyzés: PR az angol public relations rövidítése: píár, vagy fonetikusan: pée a kiejtése)
A PR céljai:
· egyre nagyobb körben ismertséget elérni
· versenyképességet folyamatosan növelni
· a nyereség folyamatos növekedése
· belső struktúrát fejleszteni
· a célzott terület legjobbjának lenni
Pr eszközei:
Az internetnek köszönhetően, a PR eszközök alkalmazása megváltozott az utóbbi évtizedekben. Egyre nagyobb erősödést tapasztalhatunk az online PR eszközök használatában, mert gyors, költséghatékony és határok nélküli.
Természetesen továbbra is használják az offline eszközöket: sajtóközlemények, kutatások, sajtókapcsolatok, konferenciák, szponzorálás, üzemlátogatás, kiállítások, rendezvények, stb.
Online PR: közösségi média, influencer együttműködések, online marketing, magazin cikkek.
Bízunk abban, hogy segítségére lehettünk ezzel az írásunkkal is mint a többivel!
Keressen fel minket a nagy bannerre kattintva.