Marketing szótár   /   DNS
DNS

DNS


DNS jelentése az informatika világában

 

DNS, azaz Domain Name System, azaz a tartománynév rendszer.

 

Az internet alapját képező szolgáltatás teszi lehetővé, hogy egyszerűen megjegyezhető nevekkel hivatkozhassunk hálózati erőforrásokra.

 

1982 előtti időszakban, a DNS megjelenése előtt is gyakorlat volt, hogy a numerikus címet, szöveges címmel váltsák fel. Akkor az interneten lévő számítógépeknek a stanfordi kutatóintézetnél lévő számítógépről kellett lekérni azt a fájlt, amely tartalmazta a numerikus – és szöveges címek összerendelését. (HOSTS TXT fájl).

 

Mivel ez a HOSTS TXT fájl egyedüli, központi fájl volt, amelyet kézzel frissítettek, szükségessé vált a gyorsan bővülő hálózat miatt egy automatizált rendszermegoldás az információk beszerzésére.

 

Paul Mockapetris 1983-ban kifejlesztette a Domain Name System protokolljait, amelynek legfontosabb funkciója: a szöveges tartományneveket numerikus azonosítókká való alakítása, így ezeket az eszközöket meg lehet találni, és meg lehet címezni a hálózaton.

 

 

DNS működése

 

Amikor a böngészőbe írunk egy adott domain nevet, akkor, elkezdődik a folyamat, melyben a domain, IP címre kerül lefordításra.

Domain név – root name – google …………megkapjuk a konkrét információkat, a számítógép címét.

 

A DNS felépítése

 

A DNS egy hierarchikus rendszer, az internetre vagy magánhálózatra kapcsolódó számítógépek, szolgáltatások számára. A domainekhez információkat társít. Elsődleges funkciója az, hogy azokat a tartomány neveket, amelyek számunkra, felhasználók számára értelmes kifejezések, azt a hálózati eszközök számára szám formátumú azonosítókká alakítsa.

 

A tartománynévrendszert szokták úgy emlegetni, mint az internet telefonkönyve, ahol megtaláljuk a számunkra érthető nevek mellett, a számokból álló IP-címet. Amikor a számítógépünk a hálózathoz kapcsolódik, akkor egy elérési címet, úgynevezett, IP-címet kap.

 

A tartományneveknek  van más célja is, ez pedig az egyszerűsítés. A doménnevet  pl. https://hwellkft.hu/ sokkal könnyebb megjegyezni, mint egy IP-címet, amely sok-sok számból áll. Ha legközelebb valamire választ szeretnénk kapni, már könnyen eszünkbe fog jutni az a domain név ahonnan az információt kereshetjük.

 

Hogyan néz ki a hierarchikus DNS rendszer?

 

Úgy képzeljük el a struktúráját, mint egy lombos fa, fejjel lefelé, egymásba ágyazott tartományokkal. Minden szintet pontok választanak el. Elsődlegességük a végén kezdődik jobbról balra haladva.

 

tartománynév

A fa zónákra van osztva, fentről, a gyökérzónától kezdődően. Egy-egy DNS-zóna a fa önálló egysége, része.

Mivel a gyökér szerver, vagy szerverek tárolják a végződések (TLD), adatait, így például, a root névszerverektől azt az információt lehet kérdezni, hogy a .com domain adatait honnan kell lekérdezni. Dns rekord tartalmazza ezen oldal beállításait.

 

 

Top-Level domains, a TDL fajták, legfelső szintű tartomány (az IANA szabványügyi szervezet szerint)

·        országkód szerinti - megegyezik kétbetűs ISO 3166 kóddal.

·        általános legfelső szintű tartomány három- vagy több-betűs legfelső szintű tartományok.

·        infrastrukturális: ebbe a csoportba egy tartomány tartozik (ARPA).

               Legfelső szintű tartományba tartozik: .com .org .net stb.

 

Secund level domains, a második szintű domainnevek: example.com example.net  example.org example.edu

 

Subdomains, aldomain egy olyan tartomány , amely egy másik (fő) tartomány része: www.example.com  stb.

  

Honnan tudjuk meg a saját IP címünket?

Következő lépéseken keresztül: Start- Vezérlőpult - Hálózat és internet kapcsolatok - jobb egér gomb, Helyi kapcsolat- Állapot- Támogatás  - és  itt található az IP cím.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Dupla opt-in
Dropshipping jelentése
Direkt marketing
Duplikáció
http hibakód



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.