Marketing szótár   /   Dupla opt-in
Dupla opt-in

Dupla opt-in


A dupla opt-in jelentése: megerősített csatlakozás, vagy dupla jelentkezés

 

A folyamattal mindenki találkozott már. Mikor?

 

 

Mi a dupla opt-in folyamat lényege?

 

A dupla opt-in, az egyszeri bejelentkezés (opt-in), megerősítése.

 

Amikor szeretnénk feliratkozni egy cég, vállalat, szolgáltató webhelyének a levelezőlistájára, mert érdekel a téma, vagy termékcsalád stb., akkor kitöltjük az űrlapot a feliratkozási oldalon.

Megadjuk a nevünket, e-mail címünket, ezzel engedélyt adunk az adott szervezetnek, hogy marketingértesítéseket küldjön nekünk. Ekkor még csak, az egyszeri feliratkozás történik meg, amelynek a neve: opt-in.

 

A dupla opt-innak folyamata az, amikor az opt-in, azaz, az egyszeri feliratkozásunkat követően, kapunk egy automatikus e-mail-t, amely közli velünk, hogy feliratkoztunk bizonyos e-mail listára, és kéri, hogy erősítsük meg a szándékunkat.

 

Ilyenkor rá kell kattintanunk a levélben lévő hivatkozásra, amellyel megerősítjük azt, hogy mi iratkoztunk fel, és biztosan kérjük az e-maileket.

Ez a folyamat a dupla opt in, azaz a megerősített bejelentkezés.

 

Manapság, ezzel a kétlépcsős megerősítési folyamattal találkozunk rendszeresen. Az automata válaszküldő rendszerek nagy részénél elvárás, a megerősítést kérő e-mail.  Ha a felhasználónak nincs ideje a második megerősítésre, vagy lehet épp elkerüli a figyelmét, automatikusan törlődik az e-mail listáról.

Miért alkalmazzák egyre többen?

 

 

A folyamat előnyei

 

A folyamat előnye, hogy senki nem tud feliratkoztatni minket, egy levelező listára sem. 

 

Az email címünk megadásával, a megerősítő e-mail-t már mi kapjuk, amennyiben nem kattintunk rá, automatikusan törlődünk is. Ezzel a kör be is van zárulva.

 

Az opt-in, azaz az egyszeri feliratkozás esetében előfordulhat, hogy elfelejtkeztünk bizonyos feliratkozásainkról, és egyből a spam (levélszemét) mappában landoltattuk a levelet. Viszont ezt is megelőzi a dupla opt-in folyamat.

 

Továbbá, a megerősítésre általában akkor kattint a felhasználó, ha komolyan érdeklik az adott webhely e-mail-jei. Így ez esetében tehát, kevesebben is iratkoznak le online a segítségével.
segítünk


Hasonló bejegyzések

Dropshipping jelentése
DHTML
BOFU
Domain Authority
Duplikáció



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.