Marketing szótár   /   Dofollow
Dofollow

Dofollow


Teljes értékű hivatkozás egy weboldalról egy másikra.

 

A dofollow link olyan hivatkozás, amelynél nincsen nofollow attribútum, tehát hagyományos, teljes értékű link. 

 

 

Miért jó a Dofollow hivatkozás?

 

Dofollow hivatkozások segítik a keresőmotorok rangsorolását, a nofollow linkek nem.

 

Így, amikor linket építünk minden esetben a dofollow linkeket használjuk.

 

A Google új alapelvei esetében elvileg nem tesz különbséget a két linkelési típus között, azonban a dofollow linkek jobbak lesznek.

 

Ahhoz, hogy egy link amit építünk dofollow legyen nem kell semmit tennünk, hiszen ha már egy hivatkozást létre hozunk az egyből dofollow lesz.

 

Abban az esetben van dolgunk, ha nofollow linket szeretnénk kitenni, azt el kell lássuk a következő elemmel.

 

(A Google rel=”nofollow” attribútuma egy weboldal forráskódjában arra utasítja a keresőrobotokat, hogy a hiperhivatkozást ne vegye figyelembe (pl. fizetett hirdetéseknél kell használni).

 

A két linkelés között igazából teljesen leegyszerűsítve, az egyik ad egy szavazatot a weblapunkra, ami a Google robotok jónak érzékelnek, a másik esetben pedig ez a szavazat semmit nem ér vagy csak kevesebbet.

 

 

Új attribútumokat adott ki a Google

 

Két új attribútumot jelentettek be.

Nézzük mik is ezek.

 

1, 

Abban az esetben ha jelezni szeretnénk a robotoknak, hogy szponzorált hivatkozást helyeztünk ki akkor erre most már van lehetőség.

 

rel=”sponsored”

 

Ezzel az tudjuk megmutatni, hogy egy együttműködés keretében lett elhelyezve a weblapon egy link, ami reklám, szponzoráció vagy fizetett hirdetés, tehát anyagi kompenzáció van.

 

2,

Azt jelenti, hogy a felhasználó által lett létrehozva a link egy hozzászólásban, vagy egy fórum bejegyzésben.

 

rel=”ugc”

 

A Google javaslata is az, hogy akik jó felhasználók és mindig értékes hozzászólásokat hagynak a weblapunkon, azokat jutalmazhatjuk, hogy az UGC jelölést eltávolítjuk nekik.

 

Így maradjuk a dofollow hagyományos linknél, ha tehetjük.

segítünk


Hasonló bejegyzések

Dupla opt-in
7P modell
Buyer Persona
Digitális marketing



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.