Marketing szótár   /   Digitális marketing
Digitális marketing

Digitális marketing


Sokan hallották már azt a kifejezést, hogy marketing.

 

De a digitális marketingről már kevesebben. Pedig manapság, e nélkül nem lehet egy vállalat, vállalkozás sem sikeres.

 

 

Mi az a digitális marketing?

 

A digitális marketing egy termék, vagy szolgáltatás népszerűsítésére használt digitális csatornák összessége.

 

A digitális marketing segítségével, leginkább online, de offline marketinggel is tudunk stratégiát összeállítani a célpiac meghódításáért, az eladásért.

digitális

 

Online marketinggel a sikerért

 

Vezetőként, vagy vállalkozás tulajdonosaként, szeretnénk gyors és maradandó sikereket elérni. Arra vágyunk, hogy ismerjék vállalatunk-, szolgáltatásunk-, vagy vállalkozásunk brand-jét.

 

Érdeklődjenek utánunkkeressenek, termékeinket / szolgáltatásainkat rendszeresen használják. Azt szeretnénk, ha vállalatunk brand-je olyan siker utat járna be, mint a jelenlegi  piac nagyjai.  

 

Ezt mind elérhetjük, a digitális marketing stratégiával és az alkalmazott eszközeivel!

 

rendelkezésre álló online marketing eszközök alkalmasak egyrészt a rövidtávú stratégiák megvalósításához, másrészt a hosszabb távú tervek eléréséhez.

 

A gyors sikert hozó marketing eszközök pl. fizetett hirdetések különböző formái, amelyek a Google Ads illetve Facebook oldalain nagyot szólhatnak egy-egy célzott időben. Például amikor akciókat, kedvezményeket, új terméket mutatunk be a célzott ügyfeleinknek. De nézzük sorban a lehetőségeinket és ismerjük  meg a gyakorlatban használt legjobb marketing eszközöket!

 

 

Tartalommarketing, a legfontosabb

 

A tartalommarketing, manapság a leghatékonyabb online marketing csatorna. Olcsó és hatalmas tömeget, felhasználó réteget ér el. A tartalommarketing akkor éri el célját, amikor ügyfeleket vonz be, eladásra ösztönöz, de nem direkt eladás formájában.

 

Nagyon fontos, hogy megfelelően megírt szakmai tartalmat közöljünk, hogy azok olvasása után, más értéket kapjon. 

Sok cég, cégek a szolgáltatások között kínálják a tartalmak megírását. Megmondhatjuk, milyen hosszú legyen és milyen stílusban íródjon, és ez mellett seo optimalizált tartalmat is kérhetünk.

Minél több és jobb tartalmunk lesz, a látogatók száma is fel fog emelkedni.

 

A tartalommarketing értéket teremt, és a potenciális célcsoportot, a Buyer Personát / Personákat célozza meg.

Ezek a tartalmak megtalálhatják a felhasználó személyét azaz a Buyer Persona személyét blogok útján, cikkek, vagy fórumokon keresztül illetve kép-, és/vagy videó formájában stb. Ezeken a csatornákon kapnak választ a felhasználók, kérdéseikre.

 

Kiváló tartalommarketing esetében, és a megfelelő a megoldásokat követően, az üzleti kapcsolatok is kialakulhatnak.

 

A tartalommarketing első lépéseként, a célcsoportot  - online területünk esetében, a Buyer Personát / kat kell jól meghatározni. Ehhez megfelelő eszközök segítségével kell megismernünk a célközönségünket, akinek szeretnénk kínálni termékeinket, vagy szolgáltatásainkat. Megfelelő stratégia kiválasztásával, a tartalommarketing eléri a potenciális vásárlókat.

Érdemes elolvasni ehhez a Buyer Persona szerepét, felépítését a gyakorlati útmutatónk segítségével.

 

 

Közösségi média marketing

 

A közösségi média marketing, a másik leghatékonyabb olyan eszköz, amely hatalmas tömegekhez ér el. Gondoljunk itt a Facebook felhasználók millióira (naponta 1,56 milliárd aktív felhasználót jelent),  vagy a Twitter, felhasználói közösségére.

 

Folyamatos megosztások, élmények és visszacsatolások napi rendszerességgel láthatók.

Bármely vállalkozás elérheti célközönségét, a nap 24 órájában úgy, hogy még e-mail vagy telefon sem szükséges részéről, csak a vállalkozás oldalán posztolni az információkat a közösségi platformon. Így azonnali kapcsolat alakul ki a potenciális, illetve a meglévő ügyfelekkel.

 

A közösségi médiában összegződik a márka, az élmény, a vásárlási szándék, a probléma és annak megoldásai. Az az üzlet, vállalkozás, szolgáltatás aki ezen a platformon jelen van, szinte minden felhasználóval személyes kapcsolatot építhet.

 

 

Google Ads

 

A Google Ads, egy kiváló és hatékony hirdetési eszköz, amelyet több millióan használnak az ügyfelek eléréséhez. A hirdetéseket, csak akkor érdemes nagyobb intenzitással használni, ha fontos stratégiai terveink úgy kívánják.

 

Például érdemes hirdetéseket használni az internetes médiában, a weboldal részeként, ha bármilyen különleges eseményt kínálunk a célközönség számára: ilyen lehet egy különleges esemény, ünnep, kedvezmények, új termék bemutatása, akciók, esetleg új bolt nyitása, stb.

 

Mivel a Google Ads egy hirdetési eszköz, ezért pénzbe kerül. A PPC marketingben, a szabott árak azonban meghatározzák a hirdetések idejét, hiszen ahogy abbahagyjuk a fizetést, a hirdetésünk megszűnik, keresési számaink csökkennek.

 

A Google Ads inkább kampány eszköz, vagy csatorna az online arculathoz.

 

A hirdetések lehetősége is kampánytípusok függvénye. A Google Ads kampánya a cél és a típus függvényében alakul. Nekünk kell kiválasztanunk, hogy mi az elérni kívánt cél az ügyfelekkel kapcsolatban. Mire szeretnénk őket ösztönözni, ami lehet értékesítés; potenciális ügyfelek; webhely forgalom; termék, szolgáltatás, márka bemutatása, stb.

A hirdetési kampány típusa pedig lehet: Keresési Hálózat, Shopping, Display Hálózat.

 

 

Keresőmotor optimalizálás

 

A hosszú távú, magabiztos siker eléréséért, a keresőoptimalizálás-t, SEO-t érdemes alkalmazni. A digitális marketingnek a legerősebb eleme. Segítségével, a releváns kulcsszavak használatával, organikus forgalmat kapunk az adott weboldalra. 

 

A megfelelő szempontok alapján létrehozott értékes tartalmak, az optimalizálást követően, potenciális ügyfelek ezreit vonzzák be weboldalainkra, akik kulcsszavakra keresve találnak meg a Google találati lista legjobbjai között. 

 

A SEO segítségével, nálunk találja meg a kérdésére a válaszokat, a megoldásokat, a várt információjukat, a termékeket, szolgáltatásokat, ami azt jelenti, hogy a potenciális ügyfelünkből vásárló lehet.

 

A SEO a hirdetéssel ellentétben, nem a pillanat hatásával arat. A SEO egy hosszabb, következetesen felépített projekt a kulcsszavak világában, amely lassabban, de biztosan halad előre a Google organikus találati listában. 

 

A SEO segítségével vállalkozásunk, vállalatunk az első oldalon ajánlhatja termékeit, szolgáltatását a kereső felhasználók részére.

A SEOra a hosszabb távú, tartós siker a jellemző. Főleg azoknak a vállalkozásoknak, vállalatoknak érdemes a keresőoptimalázálást választani, akik hosszútávon szeretnének tartós sikert.

 

Érdemes elolvasni egy régebbi blogbejegyzést, amelyben választ talál most felmerülő kérdéseire: Keresőoptimalizálás jelentése, alapjai.

 

 

Weboldal marketing

 

A weboldal marketing egy másik fontos eleme a potenciális ügyfelek érdeklődésének megtartására. Ha weboldalunknak nincsenek meg az alapvető és elvárásnak megfelelő feltételei, már tovább is állnak leendő vásárlóink.

 

Mik ezek az alapvető elvárások és miért?

 

Egyik ilyen nagy elvárás, a hiteles, jó minőségű saját tartalom. Ennek olyannak kell lenni, amit szívesen olvasnak, szívesen osztanak meg, és egyre többen, sőt, sokan kattintanak rá. Értékes és releváns tartalmakat kell írnunk ahhoz, hogy szívesen olvassák újabb és újabb bejegyzéseinket, sőt keressék azt.

 

A weboldal marketing másik fontos eleme, a frissítés. Ne feledjük, hogy a rohanó világban senki nem kíváncsi a tegnap eseményeire. Frissíteni kell weboldalainkat, éreznie kell a felhasználóinknak, hogy számunkra fontos, amit csinálunk, fontos az ő látogatásuk, és nekik írunk, mert számítunk rájuk.

 

A keresők is érzékelik a tartalmaink idejét. Természetesen a frissebbek előnyt élveznek a Google találati listában.

A weboldalaink esetében fontos, hogy mennyi külső és mennyi belső link mutat oldalainkra releváns, erős oldalakról. Mellette a weblapok átláthatósága, az oldal struktúrája, az URL -ek megválasztása, a stílus, vagy a képek minősége.

 

Összességében elmondhatjuk, hogy a siker érdekében minden marketing eszközt meg kell ragadni és mindegyiket akkor bevetni, amikor vállalatunknak éppen a legoptimálisabb.

 

Reméljük értékes volt Önnek a tartalmunk.

segítünk

 

 


Hasonló bejegyzések

Direkt marketing
Marketing mix
Marketingkommunikáció
PR



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.