A Facebook-ot talán már mindenki ismeri, majdnem mindenki folyamatosan használja.
De tudjuk, hogy mégis mennyien, és melyek a legkedveltebb oldalak?
Mi az a Facebook?
A Facebook egy ingyenes, óriási közösségi hálózat, social media. A 2017-es adat szerint, az aktív felhasználók száma több mint 2 milliárd fő volt.
A közösségi hálózatok között, a legnagyobb sikert érte el a megalakulása óta. Egy 2019-es statisztika szerint, naponta 1,56 milliárd aktív felhasználó van a facebookon.
Facebook belépés
Naponta fél millió új regisztrált felhasználóval bővül. A facebookozók folyamatosan használják a közösségi oldalt beszélgetésekre, megosztásokra, élő közvetítésekre, kapcsolatépítésre.
Az okos telefonokra is letölthető messenger magyar app alkalmazást 2011 nyarán adta ki a közösségi oldal. A messenger segítségével, bárhol bármikor kommunikálhatunk: szöveges üzeneteket válthatunk, videochetelhetünk. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően további lehetőséget is kínálnak nekünk felhasználóknak.
Manapság, aki nincs fent ezen a közösségi oldalon, csodabogárnak tekintik, hiszen „mindenki” itt van. 13 éves kortól regisztrálhat fel bárki, használata nem okoz gondot még az időseknek sem. A legidősebb felhasználó, egy 104 éves úr volt.
Facebook bejelentkezés
A felületet 13 éves kortól használhatja bárki, tehát kezelése egyszerű. Az első alkalommal szükséges regisztrálnunk, ahol a nevünket, e-mail címünket vagy mobilszámunkat, és egy jelszót kell megadnunk. illetve azt, hogy mikor születtünk és milyen neműek vagyunk. A regisztráció gombra kattintva, az e-mail fiókunkban, vagy telefonunkra kapott e-mailen kell visszaigazolnunk a szándékunkat (Miért használja manapság minden vállalat a visszaigazolás kérést, erről bővebben itt olvashatunk:Dupla opt-in).
Regisztráció felülete így néz ki:
Az egyszeri regisztrációt követően, bejelentkezéskor most már csak az e-mailcímünket és titkos jelszavunkat kéri a Facebook.
Bejelentkezés lehetőségei:
-
Megtehetjük ezt a https://www.facebook.com/ oldalon.
-
Google találati listájában is megjelenhet egy keresés eredményeként a vállalat közösségi oldala. Ilyenkor ha nem vagyunk bejelentkezve a saját fiókunkkal, akkor a Google felajánlja a bejelentkezés lehetőségét egy kis ablakban. Elfogadása után láthatjuk a felületet.
Facebook bejelentkezés nélkül
Az oldal bejelentkezés nélkül is használható, de csak néhány funkciója. Ha azt az élményt szeretnénk kapni, amit már megszoktunk a regisztrált belépés alkalmával, akkor nagyot fogunk csalódni.
Bejelentkezés nélkül, ha megnyitjuk a Facebook.com weboldalt, akkor az oldal alján látható felsorolásból választhatunk.
Ha rákattintunk a kívánt kategóriára, akkor igazolnunk kell, hogy nem vagyunk robotok, ezután előttünk is van a kategória teljes kínálata, pl. ha a személyek kategóriára kattintottunk, akkor az így néz ki:
Itt ábc sorrendben találjuk a felsorolt lehetőségeket, amelyek közül választhatunk. De ha mégsem tetszik ez a választás, itt is beléphetünk meglévő fiókunkba.
Facebook megnyitás
Amikor megnyitjuk a Facebook fiókunkat, akkor elénk tárul a hatalmas Facebook világa, benne híres emberek, cégek, kedvenc márkáink, barátaink, családtagjaink….
Minden pillanatban megújuló termékkínálatot, fényképeket, videókat láthatunk. Csoportokba léphetünk be, hozhatunk létre, és barátaink hétköznapjainak is részesei lehetünk, de már játékok is megtalálhatóak, amiket egymással játszhatunk.
A vállalkozások nemcsak bemutathatják legújabb termékeiket, akcióikat, hanem azonnali reakciókat is kaphatnak a felhasználóktól.
Facebook története
Az egyetemi évek alatt, Adam D'Angelo, Mark Zuckerberg legjobb barátja készített egy oldalt az egyetemisták számára, amelynek hatalmas sikere lett. Ennek hatására írta meg Mark Zuckerberg a CourseMatch programot, amely elindította a Facebook létrehozását. 2004-ben, Eduardo Saverinivel együtt megalapították a Facebookot az egyetem közösségének, ami 2006-ban vált nyilvánossá. Azóta töretlen sikerrel hódítja meg a tech cég a világot.
A Facebook és a Like
A Facebook fejlesztése a like „tetszik” gomb, amely mára már beépült a hétköznapok társalgásába is. A like gomb kialakításának célja, egy bensőségesebb kapcsolat létrehozása volt. Egy kattintással lehet véleményt nyilvánítani. Mellette megmaradt a szöveges megjegyzés lehetősége is.
Melyik oldalaknak van a legnagyobb rajongótábora Magyarországon?
Név |
Rajongók száma |
Activia |
5 600 000+ |
L'Oréal Professionnel |
3 380 000+ |
F&F |
1 900 000+ |
Foodpanda |
1 480 000+ |
Norbi Update |
1 400 000+ |