Exact Match
Exact Match jelentése: pontos egyezés
A pontos egyezés az online világban a kulcsszavakhoz kapcsolódó kifejezés.
A pontos egyeztetés biztosítja a legpontosabb ellenőrzést a négy kulcsszó egyezés közül
Ennél az opciónál, a reklám csakis akkor jelenik meg, a találati listában, ha a megadott kulcsszóval tökéletesen egyezik a keresett szöveg.
Melyik az a négy kulcsszó egyezés, amit a Google megkülönböztet?
-
általános egyezés
-
kifejezés egyezés
-
pontos egyezés
-
általános egyezés módosító
Exact Match, vagyis a pontos egyezés
Exact Match, vagyis a pontos egyezés kifejezést, a kulcsszavakkal kapcsolatban használjuk. A kulcsszavak szerepe az online világban annyira kardinális kérdés, mint sóval, vagy anélkül készíteni az ételt. Miért?
Erről bővebben olvashat, a „Kulcsszó” címszó alatt.
A kulcsszavak, keresőszavak segítségével találhatjuk meg minden információt, amelyet keresünk az interneten.
A pontos egyezésű kulcsszó, a Google Ads kulcsszó egyezési típusa, amely lehetővé teszi, egy hirdetés pontos egyezésű keresésben jelenjen meg.
Nézzünk egy példát:
Keresünk egy barna kutyust, kék mellénnyel, és zöld fülekkel.
Ha beírjuk a keresőbe azt az általános kifejezést, hogy „barna kutyus”, akkor az összes barna kutyussal kapcsolatos találatot kiadja a Google keresője. Esetünkben azt is, aminek mellénye sincs és azt is, aminek nem zöld a füle.
Ezek között nehéz megtalálni azt, amelyet mi keresünk. Ezért szűkítenünk kell a keresett kifejezést. A legpontosabb találatokat akkor kapjuk, amikor a négy kulcsszó egyezés közül, a „pontos egyezést” használjuk.
Tehát, beírjuk a keresőbe a követezőt: pl. „kék mellényű, barna kutyus, zöld fülekkel”.
Ezek után a találati listában, csakis azokat a találatokat kapjuk meg, amelyek megfelelnek, az általunk megadott feltételeknek.
Az exact match / pontos egyezés jelentése a Google szerint:
„Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi a hirdetés megjelenítését, ha valaki a kulcsszóra, illetve a kulcsszó közeli változataira keres.” (forrás: Google Ads)
A kulcsszavakat használunk a keresőoptimalizás / SEO munkában, a fizetett hirdetések esetében, a közösségi oldalakon.
Melyek a pontos egyezésű kulcsszavak?
Keresőoptimalizálásban, vagy SEO-ban:
A keresőoptimalizálásban, vagy SEO-ban a pontos egyezésű kulcsszavakon azokat a keresési eredményeket, tartalmakat értjük, amelyek pontosan megegyeznek a keresési lekérdezés kulcsszavával.
A Google Ads hirdetésekben:
A Google Ads rendszerben, a hirdetésünkhöz kapcsolódó kulcsszavakat (többet is), adhatunk meg, hogy minél többen megtalálják a hirdetésünket.
A hirdetések esetében, az exact match pontos egyezésű kulcsszavakat akkor adjuk meg, ha azt szeretnénk, hogy a hirdetésünkben csak egy adott szót, vagy kifejezés jelenjen meg.
A folyamatos frissítésnek köszönhetően, a Google Ads –nál is változtak, esetünkben bővültek a” pontos egyezés / exact match” értelmezése: 2014-ben az téves elírásokkal, 2017-ben a toldalékokkal bővült ( „közeli változatok” ).
Pontos egyezésnek veszi tehát a Google Ads: az elírást, az egyes-, és többes szám alakját, toldalékokat, szavak sorrendjét két, v. több szónál, a rövidítéseket, ékezeteket, névutók, kötőszavak, stb.)
2018-tól már az azonos jelentésű szavakat is pontos egyezésnek veszi a Google.
További egyezési típusok, a Google Ads szerint:
-
a „széles egyezés”, ami szerint, a hirdetésünk hasonló kifejezésekkel is megjelenhet, ha a Google döntése alapján, az releváns,
-
kifejezéses egyezés, amikor, a meghatározott kulcsszó mondatban van elhelyezve a keresés során.
Miért és mikor használjuk az Google Ads hirdetésben, a exact match, pontos egyezésű kulcsszavakat?
Ha egy adott hirdetésben, a exact match / pontos egyezésű kulcsszavakat használjuk, akkor nagyobb átkattintási aránnyal CTR –rel számolhatunk. Miért?
Mert olyan felhasználók számára jelenik meg a hirdetésünk, akik a mi termékeinkre, szolgáltatásainkra keresnek rá. Így ha nem is lesz sok a megjelenés, de az átkattintás aránya sokkal magasabb lesz.
Ezért nagyon fontos meghatározni, hogy mi a célja a hirdetésünknek, és annak alapján kiválasztanunk a megfelelő kulcsszó egyezési típus!
Hibaként sokszor előfordul, hogy a „részleges egyezésű kulcsszavakat is a” pontos egyezés kulcsszó”-hoz kapcsoljuk.
Mi a különbség?
A pontos egyezésű kulcsszó esetében, a cél kulcsszavunk, pontosan megegyezik a kereséssel, a horgonyszöveggel, vagy a domain névvel.
A részleges egyezés esetében, a cél kulcsszavunk vagy annak egy része, szerepel ezekben az elemekben.
Organikus találati lista eredményét hogyan befolyásolja a részleges-, és a pontos egyezés használata?
A Google Ads hirdetés használatában, sokan a pontos egyezést tartják a csúcs eszköznek a konverzió elérésében, és ez így is van!
Például: egy márka esetében biztosan a pontos kifejezésre keresnek rá a felhasználók.
Mivel példánkban a keresési márka, pontosan megegyezik a fizetett hirdetés keresési kulcsszavával, így a lekérdezés és kulcsszó kapcsolatában a legmagasabb lesz a konverziós arány.
Vannak olyan esetek, amikor nem egy „márka” a főszereplő, hanem termék, vagy szolgáltatás. Ekkor szélesebb egyezési típusokat szükséges használnia a hirdetőnek. Változó, vagy bővülő termékkínálat esetében, a szélesebb egyezési típusok választása mellett maradhat a láthatók lekérdezése.
Pontos egyezés kifejezés utalhat még a domain nevek / tartomány nevekre, illetve a horgonyszövegre.
Mit jelent a pontos egyezés a domain esetében?
Pl. Ha az előző példánknál maradunk:
A felhasználó beírja a keresőben, hogy: barna kutyus.
Mi pedig a barnakutyus.hu tulajdonosa vagyunk, akkor ez, exact match / pontos egyezési domain.
Jó nekünk, ha pontos egyezésű domain-t használunk?
Lehet, hogy a rangsorolás tekintetében minimális jelentősége van ugyan, de a probléma nem itt van. A probléma az, hogy általános tapasztalat alapján, spam webhelynek tekinthetjük azt, ha megegyezik a webhely a keresett kifejezéssel. A 2012 es frissítésnek köszönhetően, a Google is nem veszi rangsorolási tényezőnek.
Mikor kapcsolja össze a weboldalakat részleges vagy pontos egyezéssel a horgonyszöveg?
Amikor a horgonyszöveg megcélzott kulcsszavakat tartalmaz, akkor beszélünk pontos egyezésről.
Példánk szerint, ha egy külső domain, a „barna kutyus” horgonyszöveggel mutat egy másik weboldalra, aminek a kulcsszava szintén a barna kutyus, akkor ez esetben, a külső webhelyet, pontos egyezéssel kapcsolja össze a horgonyszöveg.
Ha a horgonyszöveg a megcélzott kulcsszavak változatait tartalmazza, akkor az, részleges egyezés.
Fenti példánknál maradva:
Ha a horgonyszövegek a „barna kutyus” domain re, a bizonyos változatokkal mutatnak,
mint, például: kedves kutyust itt találod, vagy nézd meg a kutyust itt, stb., akkor ebben a formában a részleges egyezésű horgonyszöveg kötötte össze a webhelyeket.
A Google, a horgonyszövegeken lévő kulcsszavakat, a black-hat SEO technikái közé sorolja, mivel szerinte, az oldalakra mutató horgonyszövegek számának emelkedése, mesterségesen befolyásolja a rangsorolási helyüket.
Így, a kulcsszavakkal ellátott horgonyszövegek gyakori használata miatt frissítette a Google, a rangsoroló algoritmusát 2012. tavaszán (Google Pingvin). A frissítés célja az volt, hogy ezek az oldalak, rosszabb helyezést kapjanak,mert ezzel megsértik, a Google Webmesteri Irányelveket.