Marketing szótár   /   Exact Match
Exact Match

Exact Match


Exact Match jelentése: pontos egyezés

 

A pontos egyezés az online világban a kulcsszavakhoz kapcsolódó kifejezés.

A pontos egyeztetés biztosítja a legpontosabb ellenőrzést a négy kulcsszó egyezés közül

 

Ennél az opciónál, a reklám csakis akkor jelenik meg, a találati listában, ha a megadott kulcsszóval tökéletesen egyezik a keresett szöveg.

 

Melyik az a négy kulcsszó egyezés, amit a Google megkülönböztet?

 

  • általános egyezés

  • kifejezés egyezés

  • pontos egyezés

  • általános egyezés módosító

 

 

Exact Match, vagyis a pontos egyezés

 

Exact Match, vagyis a pontos egyezés kifejezést, a kulcsszavakkal kapcsolatban használjuk. A kulcsszavak szerepe az online világban annyira kardinális kérdés, mint sóval, vagy anélkül készíteni az ételt. Miért? 

 

Erről bővebben olvashat, a „Kulcsszó” címszó alatt.

A kulcsszavak, keresőszavak segítségével találhatjuk meg minden információt, amelyet keresünk az interneten.

 

A pontos egyezésű kulcsszó, a Google Ads kulcsszó egyezési típusa, amely lehetővé teszi, egy hirdetés pontos egyezésű keresésben jelenjen meg. 

 

Nézzünk egy példát:

Keresünk egy barna kutyust, kék mellénnyel, és zöld fülekkel.

Ha beírjuk a keresőbe azt az általános kifejezést, hogy „barna kutyus”, akkor az összes barna kutyussal kapcsolatos találatot kiadja a Google keresője. Esetünkben azt is, aminek mellénye sincs és azt is, aminek nem zöld a füle.

Ezek között nehéz megtalálni azt, amelyet mi keresünk.  Ezért szűkítenünk kell a keresett kifejezést. A legpontosabb találatokat akkor kapjuk, amikor a négy kulcsszó egyezés közül, a „pontos egyezést” használjuk.

Tehát, beírjuk a keresőbe a követezőt: pl. „kék mellényű, barna kutyus, zöld fülekkel”.

 

Ezek után a találati listában, csakis azokat a találatokat kapjuk meg, amelyek megfelelnek, az általunk megadott feltételeknek.

 

Az exact match / pontos egyezés jelentése a Google szerint:

„Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi a hirdetés megjelenítését, ha valaki a kulcsszóra, illetve a kulcsszó közeli változataira keres.” (forrás: Google Ads)

 

A kulcsszavakat használunk a keresőoptimalizás / SEO munkában, a fizetett hirdetések esetében, a közösségi oldalakon.

 

 

Melyek a pontos egyezésű kulcsszavak?

 

Keresőoptimalizálásban, vagy SEO-ban:

A keresőoptimalizálásban, vagy SEO-ban a pontos egyezésű kulcsszavakon azokat a keresési eredményeket, tartalmakat értjük, amelyek pontosan megegyeznek a keresési lekérdezés kulcsszavával.

 

A Google Ads hirdetésekben:

A Google Ads rendszerben, a hirdetésünkhöz kapcsolódó kulcsszavakat (többet is), adhatunk meg, hogy minél többen megtalálják a hirdetésünket.

A hirdetések esetében, az exact match pontos egyezésű kulcsszavakat akkor adjuk meg, ha azt szeretnénk, hogy a hirdetésünkben csak egy adott szót, vagy kifejezés jelenjen meg.

 

A folyamatos frissítésnek köszönhetően, a Google Ads –nál is változtak, esetünkben bővültek a” pontos egyezés / exact match” értelmezése: 2014-ben az téves elírásokkal, 2017-ben a toldalékokkal bővült ( „közeli változatok” ).

Pontos egyezésnek veszi tehát a Google Ads: az elírást, az egyes-, és többes szám alakját, toldalékokat, szavak sorrendjét két, v. több szónál, a rövidítéseket, ékezeteket, névutók, kötőszavak, stb.)

 

2018-tól már az azonos jelentésű szavakat is pontos egyezésnek veszi a Google.

 

További egyezési típusok, a Google Ads szerint:

 

  • a „széles egyezés”, ami szerint, a hirdetésünk hasonló kifejezésekkel is megjelenhet, ha a Google döntése alapján, az releváns,

 

  • kifejezéses egyezés, amikor, a meghatározott kulcsszó mondatban van elhelyezve a keresés során.

 

 

Miért és mikor használjuk az Google Ads hirdetésben, a exact match, pontos egyezésű kulcsszavakat?

 

Ha egy adott hirdetésben, a exact match / pontos egyezésű kulcsszavakat használjuk, akkor nagyobb átkattintási aránnyal CTR –rel számolhatunk. Miért?

 

Mert olyan felhasználók számára jelenik meg a hirdetésünk, akik a mi termékeinkre, szolgáltatásainkra keresnek rá. Így ha nem is lesz sok a megjelenés, de az átkattintás aránya sokkal magasabb lesz.

Ezért nagyon fontos meghatározni, hogy mi a célja a hirdetésünknek, és annak alapján kiválasztanunk a megfelelő kulcsszó egyezési típus!

 

Hibaként sokszor előfordul, hogy a „részleges egyezésű kulcsszavakat is a” pontos egyezés kulcsszó”-hoz kapcsoljuk.

 

Mi a különbség?

A pontos egyezésű kulcsszó esetében, a cél kulcsszavunk, pontosan megegyezik a kereséssel, a horgonyszöveggel, vagy a domain névvel.

A részleges egyezés esetében, a cél kulcsszavunk vagy annak egy része, szerepel ezekben az elemekben.

 

 

Organikus találati lista eredményét hogyan befolyásolja a részleges-, és a pontos egyezés használata?

 

A Google Ads hirdetés használatában, sokan a pontos egyezést tartják a csúcs eszköznek a konverzió elérésében, és ez így is van!

 

Például: egy márka esetében biztosan a pontos kifejezésre keresnek rá a felhasználók.

Mivel példánkban a keresési márka, pontosan megegyezik a fizetett hirdetés keresési kulcsszavával, így a lekérdezés és kulcsszó kapcsolatában a legmagasabb lesz a konverziós arány.

 

Vannak olyan esetek, amikor nem egy „márka” a főszereplő, hanem termék, vagy szolgáltatás. Ekkor szélesebb egyezési típusokat szükséges használnia a hirdetőnek. Változó, vagy bővülő termékkínálat esetében, a szélesebb egyezési típusok választása mellett maradhat a láthatók lekérdezése.

Pontos egyezés kifejezés utalhat még a domain nevek / tartomány nevekre, illetve a horgonyszövegre.

 

 

Mit jelent a pontos egyezés a domain esetében?

 

Pl. Ha az előző példánknál maradunk:

A felhasználó beírja a keresőben, hogy: barna kutyus.

Mi pedig a barnakutyus.hu tulajdonosa vagyunk, akkor ez, exact match / pontos egyezési domain.

 

Jó nekünk, ha pontos egyezésű domain-t használunk?

Lehet, hogy a rangsorolás tekintetében minimális jelentősége van ugyan, de a probléma nem itt van. A probléma az, hogy általános tapasztalat alapján, spam webhelynek tekinthetjük azt, ha megegyezik a webhely a keresett kifejezéssel.  A 2012 es frissítésnek köszönhetően, a Google is nem veszi rangsorolási tényezőnek.

 

 

Mikor kapcsolja össze a weboldalakat részleges vagy pontos egyezéssel a horgonyszöveg?

 

Amikor a horgonyszöveg megcélzott kulcsszavakat tartalmaz, akkor beszélünk pontos egyezésről.

 

Példánk szerint, ha egy külső domain, a „barna kutyus” horgonyszöveggel mutat egy másik weboldalra, aminek a kulcsszava szintén  a barna kutyus, akkor ez esetben, a külső webhelyet, pontos egyezéssel kapcsolja össze a horgonyszöveg.

Ha a horgonyszöveg a megcélzott kulcsszavak változatait tartalmazza, akkor az, részleges egyezés.

Fenti példánknál maradva:

Ha a horgonyszövegek a „barna kutyus” domain re, a bizonyos változatokkal mutatnak,

mint, például: kedves kutyust itt találod, vagy nézd meg a kutyust itt, stb., akkor ebben a formában a részleges egyezésű horgonyszöveg kötötte össze a webhelyeket.

 

A Google, a horgonyszövegeken lévő kulcsszavakat, a black-hat SEO technikái közé sorolja, mivel szerinte, az oldalakra mutató horgonyszövegek számának emelkedése, mesterségesen befolyásolja a  rangsorolási helyüket.

Így, a  kulcsszavakkal  ellátott horgonyszövegek gyakori használata miatt frissítette a Google, a rangsoroló algoritmusát 2012. tavaszán (Google Pingvin).  A frissítés célja az volt, hogy ezek az oldalak, rosszabb helyezést kapjanak,mert ezzel megsértik, a Google Webmesteri Irányelveket.

segítünk


Hasonló bejegyzések

eBay
Dofollow
Black Hat SEO
Szófelhő



Hogyan tudunk segíteni Önnek jobb helyezést és több forgalmat elérni?
TECHNIKAI SEO
Elsőként a weboldalt technikailag elemezzük és javítjuk. Párat említve: sebesség, indexelés, responsivitás, url-ek, robots.txt, sitemap.xml. A technikai elemek roppant fontosak, ezért kell a Seo munkafolyamatot ezzel kezdeni. 
On-Site SEO
Itt a weblap admin felületében kezdünk el dolgozni. A cél az, hogy relevánssá tegyük az egész weblapot a megadott keresőszavakra. Pár beállítást említve: Title, meta leírás, head tagok, képek optimalizálása, belső linkek, tartalom optimalizálás.
Off-Site SEO
Majd a weblap erősítése következik, külső erőforrások felhasználásával. Tudatosan, külső hivatkozásokat, azaz linkeket, backlinket építünk a weblapnak. Már optimalizált weblapnál az eddig kiépített linkeket is vizsgáljuk, a károsakat eltávolítjuk.
Google Ads
A Google AdWords hirdetés nem az optimalizálás része, de egy olyan keresőmarketing lehetőség, amivel a fizetett hirdetések között tudunk megjelenni a találati lista elején. Kattintás alapú, gyors eredmény, könnyen mérhető teljesítmény.